Miksi mun oikea käsi on ihan rutikuiva, mutta vasen ei?
Oikea kämmen sormia myöden on ihan halkeamilla, samoin kämmenselkä on rutikuiva. Vasen ei niinkään. Pesen aina kädet tietysti yhtäaikaa. Rasvaan kyllä, mutta ei siitä ole apua.
Kommentit (7)
Oon joo, mutta miten se kuivuu, kun vesipesun ja käsidesin on kerrottu olevan se kuivattava tekijä.
Otat aina oikeasta kädestä hanskan pois pakkasella tehdäksesi jotain tarkkaa? Huuhtaiset joskus vain oikean käden? Oikea käsi altistuu pesuaineille enemmän?
Nämä mulla syynä.
Minulla on sama homma ja aina muina vuodenaikoina paitsi kesinä, koska oikea käteni on enemmän kylmälle alttiina. Otan hanskan pois kun haen avaimia laukusta/taskusta tai kun vaihdan kappaletta kännykästä, joka on takintaskussa.
Mulla oli sama homma, kunnes ryhdyin huomioimaan kasien kunnollisen huuhtelun (siis ettei jaa kuivattavia saippuajaamia, kun pesen kadet). Yleensa laitan nestesaippuan ensin oikeaan kateeni.
Ja kyllahan sita pesujen lisaksi altistaa katensa muuhunkin potentiaalisesti kuivattavaan hommaan. Esimerkkina: pyyhin polyt oikealla kadella (siis kasittelen sita rattia, jota myos huuhdon oikealla kadella), siirtelen papereita toissa ja kotona eniten oikealla kadella (tyoni on paljolti papereiden selaamista yms.)....
Voit olla myös allerginen hiirelle, hiirimatolle tms.
Huomioi, ettet poista hanskaa kädestä ulkona koskaan pakkasella.
Oletko oikeakätinen tupakoitsija? Ja usein ulkona ilman hanskaa? Tai pienen lapsen äiti joka lotvaa veden kanssa tämän tästä? Vai molempia?
Olet arvatenkin oikea kätinen...