Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet ihmisestä joka ei tarvitse ns. some-hyväksyntää?

Vierailija
20.03.2016 |

Eli jos ei ole tunnuksia mihinkään esim. instagramiin, koska ei vaan ole kiinnostunut siitä mitä muut hänestä ajattelevat eikä kaipaa tykkäyksiä tai huomiota.
On mieluummin omissa oloissaan eikä ole kiinnostunut muista ihmisistä pinnallisella tasolla.

Millaisen vaikutelman saat tällaisesta henkilöstä? Palsta-analyysejä kehiin. Minua tämä aihe kiinnostaa ja varmasti useammat ymmärtävät miksi.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole facebookia, instagramia tai vastaavia. Tosin minulla ei ole ainuttakaan ystävää, joten mitä edes tekisin sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
22/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkeväähän se on. Omassa tuttavapiirissäni tosin kaikki huomion- ja hyväksynnän hakuiset lässyttävät ja kiillottavat Facebookissa kuortaan. Itse en päivitä fb:tä, instaa kylläkin. Laitan sinne valokuvia, koska harrastan valokuvausta ja olen siinä ihan hyvä mielestäni. Kukaan lähimmistä tutuistani ei ole instagramissa. Joillekin instagram on kyllä ihan valokuvaharrastusta varten, eikä mitään hyväksynnän hakemista varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä mitään sosiaalisen miedian verkostoinpalvelua (jos nyt näsäviisastelemaan aletaan niin myös Vauva.fi on osa somea). Mulla oli fb vielä pari vuotta sitten, mutta kunnolla aktiivinen olin siellä viimeksi vuonna 2009, joten poistin sitten senkin. En tiedä pitääkö ihmiset mua outona jos pyytävät mun fb:tä ja sanon ettei mulla ole, mut ei kyllä jaksa kauheasti kiinnostaakaan.

N23

Vierailija
24/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

av hyväksynnän hakeminen ei ole some hyväksyntää????????

Vierailija
25/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans paljon käytä,julkisuus on orjuutta.

Vierailija
26/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos ei ole tunnuksia mihinkään esim. instagramiin, koska ei vaan ole kiinnostunut siitä mitä muut hänestä ajattelevat eikä kaipaa tykkäyksiä tai huomiota.

On mieluummin omissa oloissaan eikä ole kiinnostunut muista ihmisistä pinnallisella tasolla.

Millaisen vaikutelman saat tällaisesta henkilöstä? Palsta-analyysejä kehiin. Minua tämä aihe kiinnostaa ja varmasti useammat ymmärtävät miksi.

Tämä palsta on sosiaalista mediaa joten petät vain itseäsi jos haukut ja arvostelet muiden facebookin tai instagrammin käyttöä ja itse kirjoittelet täällä palstalla.

Vierailija
27/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun someksi riittää av.

Vierailija
28/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

av hyväksynnän hakeminen ei ole some hyväksyntää????????

Ei kai täällä kukaan hae hyväksyntää omalla nimellään ja kuvallaan?

Vierailija
29/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on sosiaalista mediaa joten petät vain itseäsi jos haukut ja arvostelet muiden facebookin tai instagrammin käyttöä ja itse kirjoittelet täällä palstalla.

Tästä tuli mieleeni, kun aiemmin eräs suosittu bloggaaja haukkui muiden instagramin käyttöä, ettei ymmärrä sometusta ollenkaan. Tyyppi itse kertoo henkilökohtaisia asioitaan tunnetussa blogissa, eh. Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä kyseessä :D Ap tuli vähän mieleen.

Vierailija
30/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän petä. Sanoin että en ole kiinnostunut ihmisistä pinnallisella tasolla ja täällä av:llahan keskitytään ihmisten ajatuksiin eikä ulkonäköön tai muihin pinnallisiin asioihin. En myöskään ole jakanut täällä kuviani (kun ei minulla sellaisia edes ole tai tule olemaankaan). Ap

Vierailija
31/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä anonyyminä täällä kirjottelu on aika eri asia. Eihän täällä edes ole nimimerkkejä, useimmiten. Tää on anonyymi keskustelupalsta, en nää yhteyksiä someen jossa henkilö itsessään on pääosassa.

Vierailija
32/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kyllä joitakin some-tunnuksia osin siksi että siellä on joitakin ryhmäjuttuja esim. vanhempainyhdistys. Lisäksi olen siellä missä lapsenikin on, koska haluan tietää miten ohjelmistot toimivat miten tiedot kannattaa salata ettei ihan kaikki tiedot näy kaikille. En kyllä jaa tai kirjoittele pahemmin mitään yksityisasioita.

Vierailija
33/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleeni, kun aiemmin eräs suosittu bloggaaja haukkui muiden instagramin käyttöä, ettei ymmärrä sometusta ollenkaan. Tyyppi itse kertoo henkilökohtaisia asioitaan tunnetussa blogissa, eh. Ei taida olla ihan penaalin terävin kynä kyseessä :D Ap tuli vähän mieleen.

Lukekaapa huviksenne bloggaajan kirjoitus nimeltään Some minä-minä-maa. Olenko itse outo vai tuo kirjoittaja; eikö bloggaaminen muka ole somea? Minusta se on nimittäin juuri sitä itseään, fb tai insta potenssiin kymmenen!

Vierailija
34/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole hieman paradoksaalista korostaa ettei kaipaa muiden some-hyväksyntää, ja samalla tuntea tarvetta pohtia että mitähän muut siitä ajattelevat, etten ole somessa? Ihan vain puolihumoristisena huomiona.

Vierailija
35/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole hieman paradoksaalista korostaa ettei kaipaa muiden some-hyväksyntää, ja samalla tuntea tarvetta pohtia että mitähän muut siitä ajattelevat, etten ole somessa? Ihan vain puolihumoristisena huomiona.

Pitikin tarkentaa että en ole kiinnostunut mitä muut ajattelevat ulkonäöstäni. Hyvä että huomautit. Ap

Vierailija
36/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instaan voi laittaa aika paljon muitakin kuvia, kuin omia naamakuvia. Toi ajatus kertoo lähinnä ap:n tietämättömyydestä ja ehkä mielikuvituksenpuutteesta.

Vierailija
37/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin facebookia muutaman vuoden, mutta tulin siihen tulokseen ettei ole mun juttu. Käyn tapaamassa ystäviäni ja he käyvät tapaamassa minua ihan kasvotusten. Meillä kellään ei ole tarvetta keräillä jotain tykkäyksiä somessa.

Vierailija
38/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instaan voi laittaa aika paljon muitakin kuvia, kuin omia naamakuvia. Toi ajatus kertoo lähinnä ap:n tietämättömyydestä ja ehkä mielikuvituksenpuutteesta.

Mutta kyllä suurimmalla osalla on silti jokin kuva/nimi josta henkilö on tunnistettavissa. Eli silloin ihminen on korostanut itsensä somessa. Täällä av:lla olemme anonyymejä.

Kun ihminen on somessa omalla nimellään/kuvallaan hän haluaa antaa itsestään muille tietyn kuvan ja saada muilta hyväksyntää omalle olemassaololleen vaikka lisäisikin pääasiassa muita kuin naamansa kuvia.

Vierailija
39/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään psykologiasia jos nuori ei käytä nettiä????

Vierailija
40/50 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyllä suurimmalla osalla on silti jokin kuva/nimi josta henkilö on tunnistettavissa. Eli silloin ihminen on korostanut itsensä somessa. Täällä av:lla olemme anonyymejä.

Kun ihminen on somessa omalla nimellään/kuvallaan hän haluaa antaa itsestään muille tietyn kuvan ja saada muilta hyväksyntää omalle olemassaololleen vaikka lisäisikin pääasiassa muita kuin naamansa kuvia.

Onko sitten esim. LinkedIn:kin sinusta paheksuttava asia? Tai oma sivusto, jossa henkilö myy vaikkapa ompelemiaan lastenvaatteita? Minusta Instagramia ei voi ihan verrata samaan, jos sitä pitää valokuviensa takia. Pitäähän esim. valokuvaajien mainostaa itseään, jotta saavat töitä. Jotkut selfie-tilit sitten erikseen.