Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ilmainen piirto-ohjelma

Vierailija
20.03.2016 |

Paint on liian raskas ja hankala. Ihan harrastusta varten omaksi iloksi, ei mitään tienaamistarkoituksia ole taustalla. Jos teen harrastuksesta ammatin (vain kaukainen haave), sitten hankin Corelin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piirto via bittikartta? Bittikarttoihin paint.net on vähän fiksumpi kuin ms. paint. Mutta jos ammattikäyttöä ajattelet, niin vektorigrafiikkaan kannattaa kyllä hankkia Illustrator, ei Corel Drawia.

Vierailija
2/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista pientä kuvitusta, aika pikkutarkkaa ja valokuvia olisi hyvä saada käsiteltyä myös. Muistuttaa enemmän lastenkirjojen kuvitusta, mutta kuvat on pienempiä ja tarkempia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile olisko sumopaintin maksuton versio sua varten.

Vierailija
4/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paint Tool Sai. Ei ole ilmainen, mutta halpa kumminkin (~40e) ja hyvät piirto-ominaisuudet. Valokuvien käsittelyyn GIMP (ilmainen).

Vierailija
5/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gimp on aika monipuolinen ohjelma.

Vierailija
6/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gimp on aika monipuolinen ohjelma.

Kauhean vaikea opetella itse käyttämään tuota jollei ole käyttänyt kuin paintia.

T. Luovutin yrittämästä

Vierailija
7/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paint Tool Sai. Ei ole ilmainen, mutta halpa kumminkin (~40e) ja hyvät piirto-ominaisuudet. Valokuvien käsittelyyn GIMP (ilmainen).

Niin joo ja Saista saanee ladattua myös ilmaisen 30 päivän kokeiluversion. Ei kun testaamaan ennen päätöstä! Myös Photoshop CS 2 on nykyään ilmaiseksi saatavilla netissä ihan Adoben omilla sivuilla. Piirusteluun suosittelen silti Saita, etenkin jos ei ole aikaisempaa kokemusta Phorarista.

Vierailija
8/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkscape on ilmainen piirto-ohjelma, Se on siis vektorigrafiikkaan. Mutta ei mikään hirveän helppo, eli jos olet käyttänyt vain ms.paintia, niin siinä on paljon opittavaa.

Vierailija
9/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole käyttänyt kuin Corelia, mitä alan ammattilaiset usein käyttävät. Siihen olen käynyt kurssin; sitten näitä Windowsin ilmaisohjelmia lisäksi. Cad-ohjelmien suhteen olen ammattilainen ja niitä käytän työkseni, mutta ne ovat liian kalliita itselle ostaa, eikä ne tähän tarkoitukseen oikein käy. (Tarvitsisin tosin töissäkin kunnon piirto-ohjelmaa, mutta esimies ei suostu hankkimaan, koska hänen mielestään paint riittää.)

Vierailija
11/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ms paint on oiian hankala, jää enää lyijykynä. piirto, kuvankäsittely, vektori... kaikki ihan eri asioita sitäpaitsi. jos oikeasti pitää piirtää, on kosketusalustan hyvä tuki aika olennainen. jos haluaa pienentää kuvia, lisätä kontrastia ja poistaa punasilmäisyyttä niin jokin kameran mukana tuleva täysautomaattinen "instagrammailusovelus"

Vierailija
12/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhean vaikea opetella itse käyttämään tuota jollei ole käyttänyt kuin paintia.

T. Luovutin yrittämästä

Kaikki ohjelmat, joilla oikeasti saa aikaan jotain ovat vaikeita opetella. Ei vaan voi mitään. Mutta GIMP on kieltämättä aika persoonallinen tekele. Ominaisuuksiahan riittää, mutta kyllä ne voisivat olla tarjolla käyttäjäystävällisemminkin.

Vierailija
13/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auta kuin opetella.

Peukut inkscapelle ja gimpille. Ihan hyviä ilmaisohjelmia.

Adobelta saa kuukauden ilmaisia kokeiluversioita ja kuukausiveloituksilla voi ostaa ohjelman käyttöä.

Vierailija
14/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole käyttänyt kuin Corelia, mitä alan ammattilaiset usein käyttävät. Siihen olen käynyt kurssin; sitten näitä Windowsin ilmaisohjelmia lisäksi. Cad-ohjelmien suhteen olen ammattilainen ja niitä käytän työkseni, mutta ne ovat liian kalliita itselle ostaa, eikä ne tähän tarkoitukseen oikein käy. (Tarvitsisin tosin töissäkin kunnon piirto-ohjelmaa, mutta esimies ei suostu hankkimaan, koska hänen mielestään paint riittää.)

Siis mikä idiootti sulla on esimiehenä? Alta satasella saa vaikka PaintShop Pro:n, ei luulisi minkään firman talouden siihenn kaatuvan jos oikeasti tarvitsee kuvankäsittelyä.

Ja mitä tarkoitat piirto-ohjelmalla? Piirto-ohjelmalla kun yleensä tarkoitetaan vektoripohjaisia softia, bittikarttasoftat on kuvankäsittely/maalausohjelmia.

Vierailija
15/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vinkeistä. Kuukauden kokeilukäyttö käy tähän tilapäiseen tarkoitukseen ihan hyvin ja sitten voi tosiaan ostaa, jos ammatikseen siirtyy tekemään - tai siis lisätyönä. Ei se homma kovin monia elätä. Tutkin noita ja mulla on nyt aikaa opetella, kun on loma. Olen aika näppärä kyllä oppimaan ohjelmia itse, eikä niitä mitään opi täysin koulutuksissa. Ap. 

Vierailija
16/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä idiootti sulla on esimiehenä? Alta satasella saa vaikka PaintShop Pro:n, ei luulisi minkään firman talouden siihenn kaatuvan jos oikeasti tarvitsee kuvankäsittelyä.

Ja mitä tarkoitat piirto-ohjelmalla? Piirto-ohjelmalla kun yleensä tarkoitetaan vektoripohjaisia softia, bittikarttasoftat on kuvankäsittely/maalausohjelmia.

Tarttee sekä ääriviivapiirrostekniikkaa, värikuvia piirtäen ja valokuvia saada samaan tiedostoon. 

Vierailija
17/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarttee sekä ääriviivapiirrostekniikkaa, värikuvia piirtäen ja valokuvia saada samaan tiedostoon. 

Sitten voisit vilkaista xara photo and graphics editoria. Noin yleensä tuollaiset jutut tehdään omissa softissaan ja yhdistetään sitten vaikka taitto-ohjelmassa tai vektorisoftassa kuten Illustrator.

Vierailija
18/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, valokuva käsitellään erikseen sopivaan kokoon toki, mutta se pitää sitten saada yhdistettyä. Niin ja tekstiä pitää saada mukaan myös, selkää tekstiä ja sitä pitää saada eri asennoissa, mutta vaaka tai pysty riittää. Ei tartte vinosti. Itse asiassa tein ensimmäisen version ihan wordilla, mutta vaikeinta oli yllättäen tekstin sovittaminen kuviin. Ap. 

Vierailija
19/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus.

Adobe Photoshop. Opettele perusasiat Adoben omista tutoriaaleista.

Jos haluaa tehdä töitä rahasta niin ei noita vaihoehtoja liiemmälti ole, ainakaan vakaita.

Vierailija
20/34 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstin ja kuvan yhdistämiseen Indesign.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi