Voiko postipaketin hakea ilman saapumisilmoitusta?
Etsin tästä tietoa netistä, joku virkailija jossain artikkelissa sanoi että pakettia ei saa ilman saapumisilmoitusta, mutta poikkeuksia voi tehdä, jos postissa ei ole kiirettä. Ota siitä sitten selvää.
Tilanne on se, että minulle on keskiviikkona pistetty tulemaan paketti, eli se on mahdollisesti jo perillä täällä postitoimistossa. Saapumisilmoitusta ei kuitenkaan vielä perjantain iltapostissakaan tullut, ja nyt viikonloppunahan ei mikään kulje. Minä kuitenkin todella tarvitsisin pakettiani mahdollisimman pian. Jos paketti on siellä jo, niin onko mahdollista, että saisin sen haettua jo nyt, vaikka saapumisilmoitus ei olekaan vielä tullut? Postitoimisto on pikkukylällä, eli kiirettä siellä ei ainakaan ole.
Kommentit (7)
Olen hakenut ilman ilmoitustalappusta. Hyvin löysivät eikä edes kestänyt kauaa. Kerran tuota lappusta ei edes tullut kotiin eikä muutakaan viestiä, ei siinä muuta mahdollisuutta ollut kun käydä kyselemässä, siellähän se oli.
Ei ole seurantakoodia, ei ainakaan minun tietääkseni. Vai onko sellainen saatavissa jostain? Tämä on ihan tavallinen paketti, ei kirjattu eikä vakuutettu eikä mitään, eikä näistä koskaan aikaisemminkaan ole mitään seurantakoodeja minulle lähetelty.
Oma pakettini ei löytynyt kaupan yhteydessä toimivasta pisteestä, vaikka tiesin paketin koon.
Odotin pitkään pakettia ja huomasin, että paketti on jo toimitettu Suomeen. Kysyin, mutta ei löytynyt. Sain vasta kaksi viikkoa paketin toimittamisen jälkeen tiedon paketista. Oli tainnut kortti unohtua postimiehelle...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole seurantakoodia, ei ainakaan minun tietääkseni. Vai onko sellainen saatavissa jostain? Tämä on ihan tavallinen paketti, ei kirjattu eikä vakuutettu eikä mitään, eikä näistä koskaan aikaisemminkaan ole mitään seurantakoodeja minulle lähetelty.
Paketeissa on aina seurantakoodi. Kysy lähettäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäjä toimittaa koodin jos toimittaa. Yritin kerran käydä kysymässä pakettia ilman koodia/ilmoitusta, ei ruvenneet etsimään. Riippuu kuka sattuu olemaan töissä. Aina voi kysyä.
Onko sinulla seurantakoodi tiedossa? Sillä ainakin onnistuu. Postin sivuilta voi tulostaa jopa sellaisen tulosteen, jossa on se seurantakoodi viivakoodina, jonka tädit helposti lukee.