Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aion leikata itseltäni varsiluomen just nyt. Vinkkejä?

Vierailija
18.03.2016 |

Niskassa ällö töröttävä iholerpake. Nyt se lähtee! Olen juonut pari lasia viiniä puudutukseksi. Nyt haen sakset ja nipsaisen. Vuotaakohan se paljon? Täytyy varata myös desinfiointiainetta ja laastaria valmiiksi. Oisko muuta huomioitavaa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ennen ja jälkeen kuvat ja postaa tänne.

Vierailija
2/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Siitä vaan. Oon tehnyt saman. Lääkärikin sanoi, että osan luomista voi vaikka itse nipsaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee niin.

Löytyykö sinulta ompelukoneen ohutta ompelulankaa?

Kiristä se luomen tyveen ihan alas, et tunne mitään.

Kiristä niin lujaa kuin pystyt ilman että Lanka katkeaa.

Luomi irtoaa jo joko tässä vaiheessa tai sitten jätät narun hetkeksi ja luomi hirttyy ja lähtee parin tunnin sisällä pois.

Näin olen itse poistanut.

Vierailija
4/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirtä se, älä leikkaa.

Vierailija
5/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta hiukset pois tieltä, jos sulla sellaiset on. Pese kädet saippualla. Desinfioi sekä iho että leikkuuväline kunnolla. Nipsaa kerralla äläkä ala korjailemaan sitä. Kyllä se varmaan vuotaa, mut ei niska niin paha paikka ole. Anna rupeutua kunnolla eikä sitte roplata sitä, vaan anna ruven kuivua ja irrota itsekseen.

Vierailija
6/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhdistaa ne sakset kunnolla ennen kuin alkaa itseään niillä leikkelemään. Itse leikin varsiluomilla kiertelemällä niitä puoleen ja toiseen, jossain välissä ei tarvitse kuin kynnellä raapaista niin lähtee irti, vertakaan ei vuoda oikeastaan koskaan minulla.

Tosin en oikein suosittele alkoholia sisäisesti puudutusaineeksi ja teräaseilla sohimista paikkaan jota ei edes kunnolla näe... Voi tulla vähän isompikin määrä verta.

Vierailija
7/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin ottaa kuvaa mutta ei se oikein onnistu niskasta kun en nää mitään.

Oisko toi hirttäminen sittenkin parempi, sen verran hirvittää saksilla naksaista kun ei edes näe mistä leikkaa :)

AP

Vierailija
8/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä noita voi itse nyppäistä pois. Muista vain desinfioida alue, sakset ja kädet hyvin. Se vaan että jossain iässä noita alkaa tulla helposti luomeutuville koko ajan vain lisää, eli voi olla että olet pian samoissa hommissa uudelleen

Vierailija
9/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ei kannata leikellä itse, varsinkaan alueilta, jonne ei kunnolla näe. Hirtto on parempi keino, kuten joku jo ohjeisti.

Vierailija
10/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse varsilumesta vai fibroomasta? Jos siinä on pigmenttiä, älä leikkaa itse.

Jos taas se on pelkkä fibrooma (ei pigmenttiä), sen voi hyvin leikata itse, sanovat potilaan ohjesivutt. Oon itsekin leikannut - verta tulee muutama tippa, mitta onhan se arka seuraavan päivän. Desinfioida kannattaa ENNEN leikkausta, ei enää sen jälkeen.

Hirttämisessä en ole ikinä onnistunut, kun en saa lankaa tarpeeksi kireälle.

Vierailija
11/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok alan hirttämään sitten ompelulangalla :) Otan teille kuvan jos se tipahtaa heti.

AP

Vierailija
12/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitin ottaa kuvaa mutta ei se oikein onnistu niskasta kun en nää mitään.

Oisko toi hirttäminen sittenkin parempi, sen verran hirvittää saksilla naksaista kun ei edes näe mistä leikkaa :)

AP

No jos hirvittää, niin anna sit olla.

Vierailija
13/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä pinseteillä mahdollisimman pitkäksi ja napsaise saksilla juuresta poikki. Heftalappu päälle. Ja ehkä ne saksenterät kannattaa desinfioida.

Näin minulta poisti luomet yks. konitohtori. Hyvin lähtivät ja pienempi arpi niistä jäi kun toisen lääkäri pukeutettuna ja skalpellilla viilletyistä ja toistuvista poistojäljistä. Eivät oo takasi kasvaneet.

Vierailija
14/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en saanut lankaa solmuun kun en tosiaan näe sinne niskaan ollenkaan. Nyt saksilla siis.

AP

Vierailija
15/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiuksella voi hirttää. kuivuu ja tippuu pois tai syylän poistoaineellakin olen poistanut

Vierailija
16/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikalla kuolevat, ei tarvii teurastaa.

Vierailija
17/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ori

Hyvin lähtivät ja pienempi arpi niistä jäi kun toisen lääkäri pukeutettuna ja skalpellilla viilletyistä ja toistuvista poistojäljistä. Eivät oo takasi kasvaneet.

...puudutettuna ... tikattuna ....

Vierailija
18/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkasin myös itse pikku tuiterissa.Vähän aikaa vuosi verta,ei kauaa.Kylmällä paperimöykyllä painoin.Hitto kun vaan on alkanut kasvaa takaisin...

Vierailija
19/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi! Aioin nipsaista saksilla, mutta se olikin yllättävän jäntevä ja paksu se lirvake. En voinutkaan leikata loppuun asti.

Tässä väliaikakuva:

http://aijaa.com/fl2QOR

AP

Vierailija
20/26 |
18.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin etikalla kuolevat?