Totaalinen saamattomuus, ahdistua, masennus
En saa mitään tehtyä. Iltaisin aina sunnittelen seuraavan päivän reippautta, mutta aamulla haluaisin vaan nukkua. Koko ajan väsyttää. Töitä ei saa tehtyä, ja yrittäjänä se tarkoittaa ettei rahaa tule.
Pitäis mennä jumppaan, pitäis imuroida, pitäis olla yhteydessä ihmisiin, ystäviin ja asiakkaisiin. Ei pysty.
Jos ei olisi koiraa, en varmaan menisi ulos päiväkausiin.
Millä ja mistä saisi vähän virtaa?
Kommentit (19)
Hei, mutta sä olet sentään yrittäjä ja jaksat sentään edes suunnitella. Se on jo älyttömän paljon. Mä en ole mitään enkä jaksa edes suunnitella, kun ole niin väsynyt. Niin, ja vielä koirakin tuon kaiken lisäksi. Olen kade.
Siis miten tämmöiset ihmiset kivikaudella pärjäsi tai edes 100 vuotta sitten, vai onko tää vain nykypäivän ilmiö?
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tämmöiset ihmiset kivikaudella pärjäsi tai edes 100 vuotta sitten, vai onko tää vain nykypäivän ilmiö?
Taisi kuolla pois. Jaksaisin varmaan metsästää ja sytytellä nuotioita, mutta en jaksa pyntätä ja hymyillä ja taistella asiakkaista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi kuolla pois. Jaksaisin varmaan metsästää ja sytytellä nuotioita, mutta en jaksa pyntätä ja hymyillä ja taistella asiakkaista.
ap
Ymmärrän ehkä yskän. Sinua syö se, että joudut olemaan epäaito. Entä jos vapaa-aikanasi tekisit korostetusti jotain, missä olisit erittäin aito oma itsesi?
Mulla samaa ongelmaa ja olen myös yrittäjä. Onko jotain, mikä ahdistaa töissä ja välttelet sitä? Oletko perfektionisti? Olisiko mahdollista laskea vähän rimaa? Jos lataat itsellesi hirveän to-do-listan joka päiväksi, onko se niin pitkä että lamaannut siitä?
Mulla oli tuollainen tilanne syksyllä. Lemppasin yhet ihmiset pois elämästäni (en tarkoituksella, mutt jotenkin vaan rupesin välttelemään niitä) ja nyt oon taas oma pirteä itseni. En tuolloin tajunnut masennukseni johtuvan heistä, mutta kyllä se taisi koska meillä ei ollut ollenkaan yhteistä säveltä, joten heidän seurassaan oleminen vei musta kaiken energian.
Voisit ap miettiä onko sulla omassa elämässäsi jokin tekijä joka imee sulta kaikki voimat.
oletko masentunut käyppä kilpirauhaskokeissa
Käy lääkärissä ja kerro asiasi. Sulla saattaa olla joku puutos esim. Raudanpuute joka aiheuttaa väsymystä. Tai sitten vaan syvä masennus. Yhdellä verikokeella selviää paljon asioita. Aloita kuntosaliharrastus. Heti aamusta sinne niin saa puhtia.
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä ja kerro asiasi. Sulla saattaa olla joku puutos esim. Raudanpuute joka aiheuttaa väsymystä. Tai sitten vaan syvä masennus. Yhdellä verikokeella selviää paljon asioita. Aloita kuntosaliharrastus. Heti aamusta sinne niin saa puhtia.
Hemoglobiini 145, muutkin labrat niin hyvät kun olla voi.
Mikä aiheuttaa masennusta, voiko se olla tällaista lamaantumista?
Myös foolihapon puutos aiheuttaa anemiaa.
Vierailija kirjoitti:
oletko masentunut käyppä kilpirauhaskokeissa
Vajaatoiminta varmaan kehittymässä, TSH nousussa. Voiko vajaatoiminta aiheuttaa masennusta?
ap
Vierailija kirjoitti:
Voxra mulla auttanut.
Millaiseen masennukseen auttoi, ja kuinka kauan kesti ennen vaikutusta? Sivuvaikutuksia? Kerro lisää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kivikaudella elettiin luonnosta ja kuoltiin nuorena. Jokaisella heimon jäsenellä oli paikkansa. Naiset keräsivät, tekivät ruokaa ja hoitivat lapsia. Tuskin oli helpompaa, mutta oli varmaan yksinkertaisempaa.
Sata vuotta sitten taas ei ollut aikaa masennella lapsilauman keskellä. Jälleen myös taloustyöt olivat naisten heiniä.
Nyt meidän pitäisi sitten leikkiä miehiä. Monestako kivikauden ihmisen jälkeläisestä oikeasti on siihen?
Saamattomuuteen auttaa parisuhde. Kun valitsee kumppanin, joka tykkää seksistä.
.