Raskaana? 17v, viikko ovulaatiosta ja järkyttävät vatsakivut
Laskin, että ovulaatiosta on noin viikko aikaa. Käytän ehkäisykeinona minipillereitä, mutta minulta jäi aiemmin tässä kuussa kaksi pilleriä välistä ollessani kuumeessa. Käyn huomenna ostamassa raskaustestin, mutta se ei ilmeisesti anna luotettavaa tulosta ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää? Menkat pitäisi alkaa 24. päivä. (Kiertoni on tyypillisesti 35 päivää)
Minulla on tällä hetkellä jonkinlainen aavistus siitä, että olisin raskaana. Alavatsa kramppaa sekä vihloo, ja se myös kurnii ja tuntuu tyhjältä, vaikka olen syönyt tänään jopa normaalia enemmän. Rinnat tuntuvat ehkä hieman kovemmilta kuin yleensä. Onko mahdollista, että mielikuvitus on tehnyt tepposet ja ikään kuin "kuvittelen" nämä oireet, sillä aloin heti pelätä raskautta muutaman pillerin jäädessä välistä? Voisiko viikko ovulaation jälkeen olla jo tällaisia oireita? Vatsakipu ei nimittäin ole pienimuotoista, vaan oikeasti kivuliasta ja lamaannuttavaa.
Ajattelin myös PMS-oireita, mutta minulla ei ole ennen ollut minkäänlaisia kipuja ennen kuukautisten alkua eikä pahemmin kuukautisten aikanakaan. Olen 17-vuotias, ja tiedän että vanhempani heittäisivät minut pihalle, jos saisivat kuulla minun olevan raskaana.
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista!
Kommentit (17)
Osta testi, sillä selviää. Jos olet raskaana, soita neuvolaan. On muitakin vaihtoehtoja kuin abortti!
Tee testi. Pillerit pitää ottaa, vaikka kuinka olisi kuumeessa. Muuten käy noin.
2 ja 3: Kiitos vastauksista. Käyn tosiaan huomenna ostamassa testin ja teen sen sunnuntaiaamuna. Onko totta, että aamuvirtsasta saa luotettavimman tuloksen, vai onko sillä nykyään väliä digitaalisten raskaustestien kanssa?
4: Olemme poikaystäväni kanssa yhdynnässä lähes joka toinen päivä, mutta viimeisimmän ovulaation aikana emme uskaltaneet pillerien unohtumisen vuoksi. Toisaalta en ole edes aivan varma, oliko ovis silloin viikko sitten, mutta laskelmieni mukaan kyllä...
Et siis ole edes nainut lähiaikoina? Tonni vetoa, et ole paksuna. Kuvittelet, ja olishan se "jännää".
Vierailija kirjoitti:
Et siis ole edes nainut lähiaikoina? Tonni vetoa, et ole paksuna. Kuvittelet, ja olishan se "jännää".
Viimeksi eilen. Toivon mukaan en ole, sillä olen kaavaillut lapsia vasta sitten, kun olen saanut opiskeltua itselleni ammatin... Ja tällä hetkellä olen vasta lukiossa.
Testin teet vasta sitten, kun on menkat myöhässä. Sitä ennen testi ei ole luotettava. Yrität keskittyä normielämään ennen sitä, ettei menkat myöhästy stressin takia.
Minulla on samoja oireita ennen kuukautisia ja kärsin endometrioosista.
Vierailija kirjoitti:
Testin teet vasta sitten, kun on menkat myöhässä. Sitä ennen testi ei ole luotettava. Yrität keskittyä normielämään ennen sitä, ettei menkat myöhästy stressin takia.
Minulla on samoja oireita ennen kuukautisia ja kärsin endometrioosista.
Kiitos kovasti asiallisesta vastauksestasi. Aloin myös etsiä lisätietoa endometrioosista.
5 ja 7 olivat muuten minun kommenttejani, unohdin mainita viesteissä. t. aloittaja
Jos olet raskaana, teet abortin. Vanhemmille ei tarvitse kertoa, eikä sairaalasta heille sitä ilmoiteta. Lapsia ehdit tehdä vielä 10-20 vuoden päästäkin, nuoruuttaan ei kannata niihin tuhlata.
Vierailija kirjoitti:
Toivon ettet tee aborttia!
Miksi ihmeessä? Miksi jonkun tuntemattoman teini-ikäisen abortti sinua liikuttaa?
Miksi nussit, jos jätit pillerit ottamatta. Niin niitä lapsia tehdään.
Jos kiertosi on 35 niin ovulaatio on 21. Päivänä siinä. Aina 14pv ennen kuukautisten alkua.
Ihanaa saadaan monikulttuurisia lapsia hurraa 😀
Kai olet jo kertonut Mustafalle ilouutiset