Kysymys mätäpaiseesta ja punoituksesta sen ympärillä
Eli mulla kehittyi jostain tuntemattomasta syystä ihan älytön paise vasempaan pakaraan, oli hirveän kipeä ja kuumekkin nousi. Nyt olen sitä voiteella hoitanut ja näppylä on oikeastaan parantunut, mutta sen ympärille on jäänyt punainen iso "rengas" eikä se näytä hälventyvän.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa ja lähtikö punoitus loppujenlopuksi pois? Hirveän näköinen...
Kommentit (12)
Menee jonkun aikaa ennenkuin vaalenee.
Juuri tismalleen tämän näköinen
Meillä oli 9v:llä paise reidessä.
Tuli punainen rengas, joka levisi isoksi.
Lisäksi nivusen imusolmukkeet kipeytyi ja tuli sinertäviä "loimuja", nousi kuume.
Siinä vaiheessa mentiin lujaa sairaalaan ja aloitettiin antibioottitiputus suoneen.
Crp ei ollut korkea, joten antibioottia jatkettiin suun kautta noin viikko.
Lääkärien välillä oli eri mielipiteitä: toisen mielestä oli verenmyrkytys alkamassa, toisen mielestä ihotulehdus ei voi levitä yleisinfektioksi.
Aika kauan kesti ennenkuin punoitus katosi kokonaan.
Paise parani ilman, että sitä tarvitsi avata.
tuo kuume ei kuulosta hyvältä. Ilmeisesti paise ei ole puhjennut, eli sieltä ei ole tullut mätä ulos?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli 9v:llä paise reidessä.
Tuli punainen rengas, joka levisi isoksi.
Lisäksi nivusen imusolmukkeet kipeytyi ja tuli sinertäviä "loimuja", nousi kuume.
Siinä vaiheessa mentiin lujaa sairaalaan ja aloitettiin antibioottitiputus suoneen.
Crp ei ollut korkea, joten antibioottia jatkettiin suun kautta noin viikko.
Lääkärien välillä oli eri mielipiteitä: toisen mielestä oli verenmyrkytys alkamassa, toisen mielestä ihotulehdus ei voi levitä yleisinfektioksi.
Aika kauan kesti ennenkuin punoitus katosi kokonaan.
Paise parani ilman, että sitä tarvitsi avata.
miten niin muka ihotulehdus ei voisi levitä yleisinfektioksi??
Meillä on Suomessa lähes ilmainen terveydenhuolto! Käytä sitä!
Minulla on ollut paljon tuollaisia, tosin punoituksen halkaisija on ollut aavistuksen pienempi. Paikallisantibioottivoiteella tai betadinella olen hoidellut ja aina on parantunut niin.
Mene ihmeessä läääriin. Miehelle tuli rintaan, ja antibioteista huolimatta se paheni. Se piti leikata ja avohaavaa piti hoitaa toista viikkoa. Arvaa kuka vaihtoi dreeniliukat ja puhdisti ja sitoi? Minä , sairaanhoitajan neuvojen mukaan. Eka kerta oli pahin, kun veitsen avulla piti tuöntää dreeniliuska haavaan....
Missä kuva?