Mistä kotiäiti saisi ystäviä?
Kommentit (8)
Koti-isä ilmoittautuu täten ystävyyden pitkälle polulle.
Ihmettelen aina näitä. Oliko sulla ystäviä ennen äitiyttä? Missä he ovat nyt? Entä harrastuskaverit, vanhat koulukaverit, opiskelukaverit, työkaverit, sisarukset, serkut, naapurit??
Saattaa olla, että jos olet liian kauan vaan kotona, menetät sosiaaliset verkostosi. Olisko aika mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina näitä. Oliko sulla ystäviä ennen äitiyttä? Missä he ovat nyt? Entä harrastuskaverit, vanhat koulukaverit, opiskelukaverit, työkaverit, sisarukset, serkut, naapurit??
Kotiäiti etsii yleensä kavereita siksi, että päivällä olisi kiv kun olisi seuraa. En ole ap, mutta omat yksinäiset kotiäitivuodet vielä tuoreessa muistiss. Mulla oli muutama ystävä ennen lapsen saantia, mutta heillä ei olllit lapsia. Kovin erilaiset elämäntilanteet teki meidän välille kuilun, plus nämä kaverot oli päivison töissä, iltaisin omissa menoissaan. Pienen lapsen äitinä en oikein ehtinyt harrastaa mitään, kun miehen työaila ei ollut mikään 8-16. Joskus kävin lenkillä, mutta se on ylsinäistä puuhaa. Sisarukset asuvat monen sadan kilsan päässä, serkut ovat n. 20v nuorempia teinejä. Naapurissa asui eläkeläisiä. Työlaverit ei ole mulle mitään läheisiä, suurin osa jo itse isovanhempi iässä ja muutaman nuoremman kanssa ei vaan klikkaa. Sitäpaitsi eo heistä seuraa päiviksi olisi ollutkaan. Että niin, ei se niin helppoa ole.
Jos on yksinäistä ja kurjaa, miksei mene töihin???
Koita osallistua erilaisiin lasten tapahtumiin, jossa tapaat muita pienten lasten äitejä. Käy äiti-lapsi jumpissa tai tutustu lastesi kavereiden vanhempiin. ystävien löytäminen aikuisena ei ole niin helppoa, mutta sun kanssa on varmasti paljon samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Ole aktiivinen ja pidä yhteyttä tuttavuuksiin ja kysele josko aluksi vaikka keksisitte yhteistä tekemistä teidän ja lastenne kanssa. Muista viettää myös omaa aikaa harrastusten parissa mahdollisuuksien mukaan. Myös netin kautta (esim oman kaupungin sisäiset paikalliset facebook-ryhmät) voi löytää ystäviä! Tsemppiä, itse olen ollut myös samassa tilanteessa ja selätin pitkään jatkuneen yksinäisyyden tunteen sillä että panostin yhteyden pitoon ja otin uusiin ihmisiin tutustumisen tavoitteekseni.