Sappirakon poiston jälkeen, kysyttävää!
Onko muita sappirakon poiston kokeneita, joilla aina välillä ruokailun jälkeen (tunti- kaks tuntia syömisestä) alkaa hetkellisesti hikoiluttaa, ja sit se menee itekseen ohi?
Ja onko muilla välillä vatsa ihan kovana, ja toisinaan saa ravata vessassa?
Kommentit (11)
Mulla tosi usein aamuisin vatsa kuralla. Kiusallinen vaiva, mutta mieluummin se kuin ne sappikivut. Hikoiluongelmaa en ole huomannut itselläni. Sappirakon poistosta noin 3 vuotta.
En ole huomannut... Sappirakko poistettiin kolme vuotta sitten.
Ei ole ollut hikoiluongelmaa. Mahavaivat helpotti 90-% sappirakon poiston jälkeen. 5 kk sitten poistettiin tähystyksellä.
Vieralija 2; Joo mullaki välil aamusin kuralla, pahimpina päivinä käyny 3-4 kertaa vessassa :S
Jännä miten mulla on tullu tämmöstä hikoilutusta, ei ollu ennen sappirakon poistoo tällaista.
-Ap
Mulla oli kyllä tuota, mutta luulen sen johtuneen siitä, että ennen leikkausta oksentelin ja söin todella rajoitetusti.
Leikkauksen jälkeen pystyin jälleen syömään normaalisti, mutta kropalta kesti hetken tottua siihen.
Vieralija 6; Eli mullaki vois johtuu ruokavaliosta. Enne leikkausta pystyin viimese kuukaude ajan syömää vaa jugurttia, keittoja ja tosi vähä leipää. Ja nyt oon voinu sit syödä ihan mitä vaan, ni elimistö tarvii vaa aikaa tottua taas?
-Ap
Ei vissii elimistö tykkää kun söin eilen koko illan sipsejä.. Tänään huono olo ja vatsa sekaisin...
-Ap
Mä olenkin jo usein kaivainnut sua palstalle, kun luin kirjoituksiasi ennen leikkausta. Rankkaa sulla on ollut. Mitä sairaalasta sanoivat ohjeeksi leikkauksen jälkeen? Entäs oletko soitellut perään ja kysellyt mistä nämä nykyiset mahavaivat johtuvat?
Vierailija 9; Ei sieltä oikeen mitään sanottu, kehotettii vaa syömää hiljalleen ihan normaalist, ja niin oon tehnytkin. Ja oon juonu tosi paljon. En oo perään soitellut, kun ei nää vaivat vielä oo niin pahoja, jos ny lähtee pahenemaan ni sit soitan. Kaks kuukautta leikkauksesta koht on, vielä kaks haavaa kipuilee.
-Ap
Hop