Mitä te "mässäätte" silloin kun haluatte mässätä ja herkutella?
Kommentit (31)
Suolaisena tex mexiä, useimmiten tortilloja papumuhennoksen, paprikasipulipaistoksen, salsan, juuston ja ranskankerman kanssa. Tai dippiä ja kasviksia ja pari kourallista sipsejä. Tai hampurilaisia, yleensä itsetehtyjä mutta joskus hesen. Kotitekoinen pitsa on meillä perus arkiruokaa joten sitä en laske mässyksi.
Makeana suklaavanukasta, herkkujäätelöä tai leivon jotain. Karkitkin tekee huonon olon, joskus saatan ottaa salmiakkia tai lakuja rasiallisen tms. Olen enemmän suolaisen kuin makean perään.
Tykkään mässäilläkin suhtkoht "terveellisesti", silloin voi syödä paljon eikä tule huono olo :). Samasta syystä tykkään ensin liikkua kunnon mässäilynälän :D. Ja mässäilyjuoma on yhtä oleellinen kuin ruokakin, pitää olla vissyä tai hyvä olut/viini.
Makaronimössö.
Kirjo on hyvin laaja, tässä esim: jauhelihakastikkeen tai bolognesen jämä sekoitetaan (lihaliemessä) keitettyyn makaroniin, mukaan voi lisätä vihanneksia (esim pilkottuja tomaatteja tai raastettua porkkanaa), jos niitä on. Ehdoton must on kerman tai smetanan jämä, joka sekoitetaan joukkoon. Sekoitetaan kunnolla ha syödään ehdottomasti syvältä lautaselta sohvassa maaten, torkkupeiton alla ja telkkaria katsellen. Jos haluaa hifistellä ja jääkaapista löytyy joku puolikuollut basilikan tai rucolan jämä, niin se revitään päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mässää.
Herkuksi käy omena.
Minä syön omenoita päivittäin. Hyvä ja terveellinen välipala. Harmi, että omena on sinulle vain jokin harvinainen herkku.
Mistä ihmeestä sait päähäsi, että se olisi minulle harvinainen :D
Se että jokin on minun herkku, tarkoittaa sitä että kun haluan jotain makeaa, syön sellaisen. Tarvittaessa vaikka monta kertaa päivässä :)
Suolaisista: Ruissipsejä valkosipuli-Bonjourilla, maustepatonkia, juustonaksuja, hampurilaista, ranskalaisia, hot dogeja, popcornia
Makeista: Suklaajäätelö (Aino ja Kolmen kaverin jäätelö parhaita), suklaata (melkein kaikki käy paitsi Marabou ja Milka)
ruissipsejä dipillä ja vanilijajäätelöä :)
joskus tosin haen säkin irtokarkkia Makuunista!
Esim. tacoja, tortilloja, sipsejä, dippiä ( juustodippi nam), popcornia, chilipähkinöitä, hornetteja. Jotain noista :)
ruuista itse tehdyt hampurilaiset & veneperunat
karkeista pussi salmiakkia
Perjantaisin mun herkut on:
- 0,5dl pepsi max pullo
- pieni sipsipussi
- yksi jäätelö
- yksi suklaapatukka
Laihdutan, vuoden alusta lähtenyt jo 17kg. Muuten on viikko herkutonta, mutta perjantaisin on toi herkkusetti mistä löytyy vähän jokaista mitä ilman on vaikea olla.
Taidankin lähteä tästä kauppaan... Kiitos vaan mammat! :D
Fazerin uusi travel valkosuklaalevy jossa lakritsi-ja vadelmarakeita. Niin hyvää!
Valkosuklaakekseillä, karkilla, jäätelöllä. Useimmiten makealla paitsi nyt tekisi mieli jotain suolaista vaikka omatekoista pitsaa tai tortilloja