Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalainen nainen usein työssään ylitunnollinen puurtaja, joka kuitenkin voi huonosti koko ajan?

Vierailija
19.02.2006 |

Tehdään palkatonta ylityötä ja itketään kotona kun töissä on niin kamalan rankkaa, mutta työpaikalla tehdään mutisematta vaikka viiden ihmisen työt? Ja loppujen lopuksi sairastutaan, katkeroidutaan ja tullaan työpaikan hapannaamoiksi!

Naiset on työelämässä ihan liian kilttejä ja yhteisvastuullisia, miehet valitettavasti pelaa vaan ja ainoastaan omaan pussiinsa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työni on henkisesti raskasta ja välillä myös ruumillisestikin. kannan vastuuta joa ikisestä työvuorostani ja vastaan tekemistäni virheistä.

kävin juuri lääkärillä ja pyysin että saan olla pois töistä koko ensi viikon. minusta tuntuu etten jaksa, enkä edes halua lähteä kotoani mihinkään. joku työkavereistani joutuu nyt tekemään minun työni, mutten kanna siitä huonoa omatuntoa, sillä hänellä on ihan yhtä lailla mahdollisuus olla töistä pois jaksamattomuuden takia.

olenkohan mä ihan kamalan huono työntekijä? itselleni olen selittänyt tilanteen niin, ettei minusta ole edes 50% hyötyä jos menen töihin yliväsyneenä..

Vierailija
2/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paikka on sellainen, jossa on yksinkertaisesti pakko tehdä ylitöitä (saa toki palkkaa siltä ajalta). Pekkasta ei voi pitää koska haluaa vaan pitää tarkkaa suunnitella pomon kanssa milloin saa olla poissa.

Siellä haukutaan todella rankasti sitä joka on poissa töistä ja muutenkin puhutaan pahaa selän takana. Kaikki ovat naisia ja myös nainen pomona. Hän on lapseton eikä tajua, jos on välillä lähdettävä ajoissa kotiin sillä päiväkoti menee kiinni ja lapsi tarvitsee hoitajaa.

Kotona kuuntelen lapsen jatkuvaa kiukuttelua ja lopuksi itkemme molemmat väsymystämme ja menemme nukkumaan ja taas alkaa alusta seuraavana päivänä.

Mutta tätä on pakko kestää, sillä ei täällä ole töitä tarjolla. Olen todella moneen lähettänyt avoimen hakemuksen mutta vielä ei ole vastauksia tullut.

Kaikkein mieluiten olisin kotona loppuelämäni, mutta kaipaan aikuistenkin seuraa ja ennen kaikkea rahaa, sillä se ainakin takaa minulle ja lapselleni paremman tulevaisuuden. Lapsen kasvaessa alkavat harrasukset ym. jotka vievät rahaa enkä halua että lapseni joutuu jäämään kaikesta paitsi kuten minä aikoinani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehet ovat niitä, jotka ylenevät.

Minun pomoni sanoo, että on naisten oma vika, että saavat huonompaa palkkaa. " naiset eivät pyydä sitä kuten miehet" . Sitten hän huomasi kenelle puhuu ja perui sanansa...

Pomoni (40 v mies) myös ei yhtään arvosta tunnollista puurtajaa. Ovatko ne toiset naiset niitä, jotka puurtajia arvostajat?

Vierailija
4/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusmu, ja menen siitä missä aita on matalin. Ei tulisi mieleenkään tehdä palkatta ylitöitä, vaikka tulisi kenkää saman tien.

Vierailija
5/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tulisi mieleenkään tehdä palkatta ylitöitä, vaikka tulisi kenkää saman tien.

" Teen töitä rahasta, jos uskollisuutta haluat, osta koira"

Vierailija
6/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut palkattiin työpaikkaan alalle josta minulla on vuosien kokemus ja alaan liittyvä koulutus. jo ensimmäisten kuukausien jälkeen oli tehnyt ylitöitä melkein kuukauden edestä. palkatta. tai minulle uskoteltiin, että saisin pitää ylityövapaat tuonnempana (juuri silloin oli työntekijöiden kanssa vähän tiukkaa).

no, lisää porukkaa ei koskaan palkattu taloon ja ylityöt jatkuivat. aloin olla todella kyllästynyt tilanteeseen ja otin yhteyttä liittoon. he ottivat yhteyttä työnantajaani joka lupasi tietysti hoitaa asian kuntoon. eipä hoitanut ja ylityöt jatkuivat vielä.

sitten sainkin pomoltani postia: minut irtisanottaisiin koska työtä ei ollut tarpeeksi ja minua ei enää tarvittu. hetkinen, minua ei tarvittu? esimiestä? kun lähdin talosta, alaiseni jäivät tekemään minukin töitäni. silloin kyllä otti päähän ja kovaa.

tästä suivaantuneena marssin irtisanomislappuni kanssa asianajajalle joka sitten ottikin jutun hoitoonsa. pitkään sitä asiaa veivattiinkin edes ja taas, kunnes lopulta oikeus tuomitsi entisen työnantajani maksamaan minulle muutaman kk:n palkan usean vuoden korkoineen laittomasta irtisanomisesta.

mitä halusin tällä sanoa? no ainakin sen, että älkää hitto vie jääkö itkemään palkatonta ylityötänne vaan tehkää jotain asin eteen! suurin inhotus minun jutussani oli se, että alaiseni näennäisesti mukisematta ottivat hoitoon minun työni, ja niin siellä firmassa toimittaisiin varmaan tänäkin päivänä!

action, babies! minun arvoni työmarkkinoilla ei kärsinyt isoa kolahdusta oikeusjutusta koska olen työllistynyt heti irtisanomisen jälkeenkin.

Vierailija
7/9 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on meistä ollut työelämässä ja jokaisella olisi oma henkilökohtainen mielipiteensä asiaan. Ja suurin osa meistä palaa työelämään.

Vierailija
8/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus riittää kun niistä suoriutuu jotenkuten. Itse en enää jaksa pyrkiä täydelliseen suoritukseen koska saan samaa palkkaa keskinkertaisesta suorituksesta ja ne, jotka ylenevät ovat juuri niitä lusmuja miehiä.

Vierailija
9/9 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin että tyttölapset saa pienempää viikorahaa kuin pojat. Siitä se lähtee. Toivottavasti lintuinfluensa tulee pian ja laittaa koko helevetin pallon matalaksi.