Kyllä sitä ihminen voikin olla ruma
Kommentit (12)
Ei peiliin kannata aamulla katsoa.
Ap, huomaat varmaan, että et ole yksin. Voin suoraan sanoa, että minua rumempaa ei tästä maasta löydy. Teinikin haukkuu aina rumaksi, eikä suostu kanssani kulkemaan missään :(.
Etkä ole ja ettekä ole! En usko. On vain erilaisia näkökantoja, eikä niistä millekään tule antaa paljon arvoa. Et välttämättä ole kaunis, mutta jos olet mukava ihminen niin ulkonäkö menettää tutustumisen myötä huomattavasti merkitystään. Ajatelkaas minkälainen maailma olisi, jos ei kukaan olisi koskaan keksinyt alkaa rankkaamaan ihmisiä järjestyksiin eri perusteilla, kuten vaikka ulkonäöllä tai tietyllä lahjakkuudella tai millä nyt ikinä niin tehdäänkään unohtaen täysin että kaiken sen alla on oikea tunteva elävä ihminen. Se on kasvanut mihin ollaan ihmiskuntana keskitytty, mutta se ei tarkoita että se olisi ollut järkevää tai hyvä suuntaus ollenkaan.
Älä muuta sano. Monesti kuulee sitä, että ei sillä ulkonäöllä muka ole merkitystä, mutta aika paskapuhettahan se on. Rumiin ihmiset ei ihan niin kovasti haluta tutustua, varsinkaan vastakkaisen sukupuolen edustajat. Ja onhan sekin ihan selvää, että jos on ruma ja ihana ihminen ja hyvännäköinen ja ihana ihminen, niin se hyvännäköinen ja ihana ihminen saa paaaaaaaaljon helpommalla kumppanin kuin se rumempi versio. Varmaan rumaakin voi pitää hyvännäköisenä, mutta sekin on selvää, että vähemmistö pitää hyvännäköisenä ja samalla se huomio mitä saa siihen ulkonäköönsä liittyen on yleensä sitä negatiivista kakkaa, joka sitten taas syö sitä itsetuntoa vielä lisää.
Terveisin Naispelko22
Minä olen r u m a . Kamala ällöttävä olento. Ihmiset tuijottaa liki suu auki kun oven ulkopuolelle päädyn. Ja siksi en sinne paljoa enää uskaltaudu. Vähäinenkin itsetuntoni häviää samantien.
Tämä on valitettava seuraus tämän maailman ulkonäkökeskeisyydestä.
Mulla ainakin on taipumusta etsiä tutusta/tutuksi tulleesta ihmisestä niitä kivoja piirteitä, ja niitä on kyllä ihan jokaisessa. En ole sellaista ihmistä vielä koskaan tavannut, jossa ei jotain ihanaa olisi. Ja jos ihminen on näiden nykymittapuiden mukaan tosiaan epäviehättävä, niin riittää jos huomaan että toisella on esim. kiltti katse. Pidän lempeistä ihmisistä yleensä saman tien, heillä on aina paikkansa tässä maailmassa, ainakin kaikkien vähänkään asioita mielessään punninneiden mielestä. Ja mitä kukaan tekee sellaisen mielipiteellä, joka on tyhjää täynnä ja ilkeä? No niinpä. Jos tahtoo enemmän antaa heille painoarvoa, niin sitten voi miettiä miten kehittäisi sitä omaa ajatteluaan hieman syvällisempään suuntaan ja oppisi suuntaamaan hyvään.
Joka aamu sama tunne :(