MIkä mulla voi olla???? Ihmeellisiä vatsatuntemuksia jo toista viikkoa ja hirveästi ilmaa mahassa
maha on turvonnut ihan palloksi, ei pieretä mutta silti on ihan pöhöttynyt olo. Ylipainoia on noin 35 kiloa joten maha on ennestäänkin iso mutta nyt maha tuntuu tosi oudolta. Hirveitä ilmakuplia paukkuu mahassa :( Voiko tää olla keliakiaa tms? Tarkemmin ajateltuna tätä on kestänyt monta kuukautta ja mulla on myöskin ollut kovia selkäkipuja. Samoin lonkkia särkee kun nukkuu kyljellään :(( Mistä voi ollakyse?? Kiitos jos joku voi auttaa
Kommentit (11)
Maha on myöskin tosi " kova" ja jotenkin tynnyrimäinen. ja noita kuplia tulee ihan kokoajan. Nyt paukkuu tuossa vasemmalla kyljellä :( Välillä tuntuu niinkuin sisuskalut ihan liikkuis!Mahan kans on tosi tukala olla mut oon kai lykänny lääkäriin menoo liian kauan....
Veikkaisin, vaikka onkin aika harvinainen täällä suomessa.
Pistä silmät kiinni, pyöritä oikeaa kättä myötäpäivää ja vasenta vastapäivää, samalla luet keittokirjaa alhaalta ylös ja vain joka toisen sanan. Jos et souriudu tästä, on syytä ottaa pikaisesti yhteyttä lääkäriin.
Laihduta 30 kiloa niin olo on toinen.
Jos vaivat vielä heikentää elämänlaatuakin, niin se on suuri helpotus kun homma selviää ja voit olla taas normaalisti ;) Ei kannata enään viivytellä..
Kakkonen
edellisestä seksikerrasta on yli 6 kk aikaa.menkoja mulla ei ole ylipainon takia tullut vuosiin joten mitenpä voisin raskaanakaan olla??????
vakituista miestä ei ole
jos on korva kipee--laihdutus auttaa, jos on silmätulehdus--laihduta.
Mulle tulee mieleen AP:n tekstistä toiminnalliset vatsavaivat.
Kannattaa käydä lääkärillä. Voisi ottaa niitä laktoosi ja keliakin yms verikokeita
kohta kerrot että kävit lääkärissä ja oletkin 6kk raskaana :D
Ihan takuu varmasti kun muuttaa ruokavaliota suurin osa vaivoista poistuu.
mutta silloin tää olis jo tosi pitkällä...ei voi olla mahdolista!
Kannattaa mennä rohkeasti lääkärille ;)
Esimerkiksi keliakian saa selville verikokeista. Toinen vaihtoehto voisi olla laktoosi-intoleranssi. Sitten yksi mikä aiheuttaa joillekkin kovia ilmavaivoja ja jopa ripulia, on makeutusaineet. Eli kaikki nämä painonvartijoiden karkit ja suklaat, dietorelle, makeutusaineella makeutetut jäätelöt, jugurtit jne. voivat aiheuttaa oireita.
Voithan pari viikkoa kokeilla, että syöt hylatuotteita ja et käytä makeutusaineita ja katso, helpottaako oireet.
Noista muista kivuista en osaa sanoa, mutta eivät ne välttämättä liity mahavaivoihin. Voivat johtua myös ylipainosta tai jostain muusta.