Saisko käytännön neuvoja avoeroon?
Miten saada ilmeisesti muuttohaluton mies ulos yhteisestä vuokra-asunnosta?
Vai pitäisikö etsiä itselle asunto ja muuttaa lasten kanssa, voiko siimä tulla jotain ongelmia?
En saa käytännön asioita rullaamaan ja suhde mieheen venyy vain vaikka on selvää ettei yhteiselosta mitään tule.
Kommentit (24)
Mammat tuntuu tietävän avoerosta kaiken?
Mitä mun pitäisi tehdä kun haluan avokista eroon? Asutaan ok talossa josta reilusti velkaa, mutta olen ostanut kämpän ennen kuin tapasin muijan, talo ja velat on 100% mun nimissä.
Haluaisin muijan pihalle ja pitää lapsen itsellä, jos muijan heittää pihalle ja se hankkii oman kämpän, miten asian saa hoidettua ettei omi lasta, jos vie sen omille kämpille soitanko poliisille ja ilmoitan että kaappasi lapsen? Vai miten toimia.
Mies eikä pelle kirjoitti:
Mammat tuntuu tietävän avoerosta kaiken?
Mitä mun pitäisi tehdä kun haluan avokista eroon? Asutaan ok talossa josta reilusti velkaa, mutta olen ostanut kämpän ennen kuin tapasin muijan, talo ja velat on 100% mun nimissä.
Haluaisin muijan pihalle ja pitää lapsen itsellä, jos muijan heittää pihalle ja se hankkii oman kämpän, miten asian saa hoidettua ettei omi lasta, jos vie sen omille kämpille soitanko poliisille ja ilmoitan että kaappasi lapsen? Vai miten toimia.
Onhan teillä yhteishuoltajuus? Jos ette saa keskenään selvitettyä lapsen asumisesta ja tapaamisista, varaatte ajan lastenvalvojalle.
Mies ei myöskään ottanut todesta että haluan erota. Ei suostunut myöskään lähtemään millään ilveellä.
Lastenvalvojasta ei minulle ollut mitään hyötyä. Hän vetäytyi vastuusta ja sanoi että teidän pitää keskenänne sopia.
Tein itse niin että lähdin lasten kanssa mummolaan ja ilmoitin sitten että samaan osoitteeseen en enää tule. Olin valmistautunut hankkimaan meille uuden asunnon ja muutenkin suunnitellut valmiiksi kaiken. Mies sitten sanoi että okei sitten, hän hankkii asunnon. Ja muutti pois.
Jos olisi alkanut siinä hankalaksi, niin olisin kaivanut esiin kaiken hänen alkoholinkäytöstään ja törttöilyistään, ja pannut kovan kovaa vasten huoltajuustaistelussa. Sukulaiseni lupasivat auttaa vaikka palkkaamalla lakimiehen jos se siihen menee. Mutta ei tarvinnut, vaan mies uskoi että en ole enää tulossa takaisin.
Tappeli kyllä huoltajuudesta ja kaikesta mahdollisesta, mutta ainakaan emme enää ikinä asuneet yhdessä sen jälkeen, ja sain hänet uskomaan ja muuttamaan.