Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koet, että sinun mielipiteesi on oikea tai elämäsi

Vierailija
16.03.2016 |

Täälläkin jankutetaan yötä päivää mikä on normaalia ja muita ollaan jatkuvasti opastamassa ja neuvomassa kuinka pitää elää ja mitä olla mieltä milloin mistäkin. Miksi koet, että sinulla on joku totuus ja olisit oikeassa, oletko ikinä edes ajatellut sitäkään että ihmiset on yksilöitä, kaikki eivät pidä samoista asioista kun sinä tai halua elää niinkuin sinä.

Olen huomannut joidenkin kontrollinhalun jatkuvasti sekaantua muiden asioihin ja väkisin tuputetaan omia mielipiteitä. Toisia ihmisiä pitää kunniottaa ja kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä saati elää sinun elämääsi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielestäni lähes aina oikeassa. Arvostan kuitenkin ihmissuhteitani sen verran että normaalielämässä pidän mölyt mahassa. Syy miksi ajattelen olevani oikeassa on että käytän puhdasta logiikkaa, ja arvioin tilanteita samalla tavalla siinä osallisina olevista huolimatta. sehän ei ole kovin suosittua vaan sosiaalisesti korrektia on olla puolueellinen. Olen myös huomannut että hyvät neuvot ovat ne joita ei haluta, koska oikeasti hyvä neuvo johtaa johonkin todelliseen lopputulokseen mutta ainoa johon voimme vaikuttaa on oma toiminta, eli hyvä neuvo sisältää aina kehotuksen muutokseen. Hyviä neuvoja voi siksi antaa vain kaikkein läheisimmille (silloinkin vain äärimmäiseen tarpeeseen) tai harvinaisen muutoskykyisille ihmisille. Noh, yleensä muiden elämät ei mua häiritse, mutta toisia satunnaisuuksillaan kontrolloivat huutelijat vituttaa.

Täällä palstalla juuri tuo "tunteeseen" tai "mutuun" perustuvat mielipiteet ärsyttää, silloin kun niitä pidetään ehdottomina totuuksina ja kaikkia muita ratkaisuja idioottimaisina. Jos ehdoton ihminen on nuori tuon vielä ymmärrän. Mutta kun on tuo ihmistyyppi, joka vanhetessaankin kokee omaavansa absoluuttisen totuuden joka asiasta. Töissäkin joudun pyörittämään kompleksisia asioita ja iän mukana on havainnut asioiden moninaisuuden: ei vaan ole monestikaan sitä ainoaa oikeaa ratkaisua, täytyy etsiä sopivista sitä senhetkistä parasta. Muiden neuvomisessa juuri tuo omien nahkojen ulkopuolelle asettuminen olisi tärkeää, tehdä se kuitenkin nojautuen omaan tietoon ja elämänkokemukseen. Minulle osa näistä hyvin jyrkistä ja voimakkaasti kommentoivista ihmisistä tuntuu hieman yksioikoisilta, mukavampaa on lukea älykkäiden ihmisten analyyseja ja ratkaisuehdotuksia.

Ei kirjoittaja ole siitä vastuussa että hänen juttunsa otetaan "jumalan sanana". j

Jos lähtee siitä että kirjoittaa jotain faktaa niin sitten ei voi kirjoittaa mitään. Kuvioon tulee niin paljon muuttujia että joutuu väittelemään itsensä kanssa.

Vierailija
22/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielestäni lähes aina oikeassa. Arvostan kuitenkin ihmissuhteitani sen verran että normaalielämässä pidän mölyt mahassa. Syy miksi ajattelen olevani oikeassa on että käytän puhdasta logiikkaa, ja arvioin tilanteita samalla tavalla siinä osallisina olevista huolimatta. sehän ei ole kovin suosittua vaan sosiaalisesti korrektia on olla puolueellinen. Olen myös huomannut että hyvät neuvot ovat ne joita ei haluta, koska oikeasti hyvä neuvo johtaa johonkin todelliseen lopputulokseen mutta ainoa johon voimme vaikuttaa on oma toiminta, eli hyvä neuvo sisältää aina kehotuksen muutokseen. Hyviä neuvoja voi siksi antaa vain kaikkein läheisimmille (silloinkin vain äärimmäiseen tarpeeseen) tai harvinaisen muutoskykyisille ihmisille. Noh, yleensä muiden elämät ei mua häiritse, mutta toisia satunnaisuuksillaan kontrolloivat huutelijat vituttaa.

Täällä palstalla juuri tuo "tunteeseen" tai "mutuun" perustuvat mielipiteet ärsyttää, silloin kun niitä pidetään ehdottomina totuuksina ja kaikkia muita ratkaisuja idioottimaisina. Jos ehdoton ihminen on nuori tuon vielä ymmärrän. Mutta kun on tuo ihmistyyppi, joka vanhetessaankin kokee omaavansa absoluuttisen totuuden joka asiasta. Töissäkin joudun pyörittämään kompleksisia asioita ja iän mukana on havainnut asioiden moninaisuuden: ei vaan ole monestikaan sitä ainoaa oikeaa ratkaisua, täytyy etsiä sopivista sitä senhetkistä parasta. Muiden neuvomisessa juuri tuo omien nahkojen ulkopuolelle asettuminen olisi tärkeää, tehdä se kuitenkin nojautuen omaan tietoon ja elämänkokemukseen. Minulle osa näistä hyvin jyrkistä ja voimakkaasti kommentoivista ihmisistä tuntuu hieman yksioikoisilta, mukavampaa on lukea älykkäiden ihmisten analyyseja ja ratkaisuehdotuksia.

Ei kirjoittaja ole siitä vastuussa että hänen juttunsa otetaan "jumalan sanana". j

Jos lähtee siitä että kirjoittaa jotain faktaa niin sitten ei voi kirjoittaa mitään. Kuvioon tulee niin paljon muuttujia että joutuu väittelemään itsensä kanssa.

Hyvin oli kiteytetty! Ihailtavaa! Asiaa mietittyäni ehdotan vielä lyhyempää formulointia:

Paskaaks niil faktoil on välii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä muuten muuttamaan mielipidettänne jos joku perustelee asiansa hyvin vai ottaako egon päälle, että pitää jankata vaikka tietää olevansa väärässä. 

Vierailija
24/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kirjoittaja on laaja-alainen tai omaa monta persoonaa

Vierailija
25/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä muuten muuttamaan mielipidettänne jos joku perustelee asiansa hyvin vai ottaako egon päälle, että pitää jankata vaikka tietää olevansa väärässä. 

Pidän asiat yleensä faktatasolla.

Vierailija
26/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten kirjoittaja on laaja-alainen tai omaa monta persoonaa

Tai sinun olisi hyvä ymmärtää, että se mikä sopii sinulle tai on sinusta oikea valinta elämässä ei sitä ole kaikille. Se, että jankutetaan omaa elämää jonain totuutena johon kaikkien pitää pyrkiä kuulostaa lähinnä sairaalta, ei kaikki halua elää esim sinun elämääsi tai se kiinnostaisi.

Vierailija
27/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suuri osa ihmisistä on nykyään ihan tyhjäpäitä. Ei lähtökohtaisesti vaan eivät tajua pysähtyä ajattelemaan mitä tekevät, mikä on oikein ja väärin, mitä arvoja hänellä on, mikä hänelle on aidosti tärkeää elämässä,mitä tavoitteita hänellä on, miten voisi itseään kehittää.. lista on pitkä.

Sitten seilataan miten sattuu, kuin laiva ilman kapteenia myrskysäällä.

Tekee niin monesti mieli vain huuttaa "Herää, idiootti! Etkö näe mitä hyvää sulla on!"

Sitten jos kysyy miksi hän toimii juuri noin, niin ei osata perustella mitenkään toimintaa. Kun ei tarvitse, ei tarvitse ajatella, kun "mulla on oikeus oikeus olla just sellainen mikä olen."

Ehkä aikaisemmin ihmisten oli pakko pysähtyä ja miettiä, nyt mä ehkä toivon että vastaan vänkäämällä joku edes pysähtyisi, edes hetkeksi.

Vierailija
28/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suuri osa ihmisistä on nykyään ihan tyhjäpäitä. Ei lähtökohtaisesti vaan eivät tajua pysähtyä ajattelemaan mitä tekevät, mikä on oikein ja väärin, mitä arvoja hänellä on, mikä hänelle on aidosti tärkeää elämässä,mitä tavoitteita hänellä on, miten voisi itseään kehittää.. lista on pitkä.

Sitten seilataan miten sattuu, kuin laiva ilman kapteenia myrskysäällä.

Tekee niin monesti mieli vain huuttaa "Herää, idiootti! Etkö näe mitä hyvää sulla on!"

Sitten jos kysyy miksi hän toimii juuri noin, niin ei osata perustella mitenkään toimintaa. Kun ei tarvitse, ei tarvitse ajatella, kun "mulla on oikeus oikeus olla just sellainen mikä olen."

Ehkä aikaisemmin ihmisten oli pakko pysähtyä ja miettiä, nyt mä ehkä toivon että vastaan vänkäämällä joku edes pysähtyisi, edes hetkeksi.

Miksi ei saisi olla oikeus olla mitä on? Haluatko pakottaa ihmiset olemaan jotain mitä he eivät ole?

Vierailija
29/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kuvittele että muut kokevat asiat samoin kuin minä tai ovat samaa mieltä kanssani. Jos kuitenkin oma kantani on jäänyt keskustelusta pois, eli kukaan muu keskustelija ei näe asiaa samoin kuin minä, saatan lisätä mielipiteeni keskusteluun. Jos taas oma kantani on tuotu jo esille peukutan postausta ja siirryn eteenpäin. Sananvapauden takia koen, että minulla on oikeus tuoda mielipiteeni esiin. :D

Lisäksi: toisinaan vaihdan jopa mielipidettäni. Tosin en vielä ole tällä palstalla löytänyt sellaista keskustelua, joka olisi saanut aikaan mielipidemuutoksen.

Vierailija
30/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kestä mielipiteitä, ei ehkä kannattaisi viihtyä keskustelupalstoilla.

Kestän hyvin muiden mielipiteitä, kyse on lähinnä siitä että miksi joku luulee olevansa joku ylin auktoriteetti ja hän määrittelee sen "oikean" mielipiteen, totuuden, hän myös kovaan ääneen paheksuu ja kertoo mikä on "normaalia".

Nythän sä teet sitä itsekkin, älä tee niin kuin minä teen vaan tee niin kuin minä sanon.

Vierailija
31/31 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kestä mielipiteitä, ei ehkä kannattaisi viihtyä keskustelupalstoilla.

Kestän hyvin muiden mielipiteitä, kyse on lähinnä siitä että miksi joku luulee olevansa joku ylin auktoriteetti ja hän määrittelee sen "oikean" mielipiteen, totuuden, hän myös kovaan ääneen paheksuu ja kertoo mikä on "normaalia".

Nythän sä teet sitä itsekkin, älä tee niin kuin minä teen vaan tee niin kuin minä sanon.

Höpö höpö, totesin vain, että ehkä joku ei ole mikään ylin auktoriteetti vaikka niin luulee tai edes oikeassa. Täällä näitä ihmisiä riittää totuuksineen, voit lukea joka avauksesta noita absoluuttisia totuuksia, joita sitten jankutetaan muille totuuksina. Joskus asiat on subjektiivisia ja ihmiset kokee asiat eri tavalla, olemme myös yksilöitä joten kaikkia ei voi pistää samaan muottiin jne.

Sentakia pitäisi myös muitakin ymmärtää, emme ole toistemme klooneja.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme