Näin pääsin eroon aknesta kotikonstein!
Pesin joka ilta kasvoni Basiron ac 5% washilla. Se kasvoille tarkoitettu voide kuivatti liikaa, en suosittele. Vaan tuo wash taikoi finnit pois muutamassa viikossa. Ja vieläpä melkein tärkeämpää oli ihon kosteuttaminen aamuin illoin. Siihen käytin erisanin kevyttä syväkosteuttavaa kasvovoidetta. Minulla oli todella paha akne ja kävin läpi ihan kaikki keinot. Noiden kahden yhdistelmä toimi kuin unelma.
Miten te muut olette päässeet eroon aknesta?
Kommentit (21)
Mun akne lähti kaiken viljan jättämisellä ruokavaliosta. Myös riisi ja tattari. Isoja mätäpaiseita ja pientä rypylää kaulassa, rinnassa, niskassa, hartioissa, selässä ja käsivarsissa. En koskaan kokeillut siihen lääkkeitä enkä käytä kalliita puhdistusaineita ja rasvojakaan. Kuorin suodatinkahvin"poroilla". Terveys lähtee sisältäpäin.
Hormonaalinen akne on kaikkein pahin. Lääkärin määräämä hoito alkoi ensin antibioottikuurilla. Mikään voide ei auta, mikäli akneiho on tulehtunut. Se pitää hoitaa ensin.
Viljaton ja rasvainen ruokavalio. Eikä tarvitse lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos "aknesi" katosi noilla konsteilla, ei se ollut mitään oikeaa aknea. Tiedoksesi, että kaikki finnit ei ole aknea.
T. hän jolla oli oikea akne joka ei lähtenyt muulla kuin ihotautilääkärin kirjoittamalla Roaccutanilla
Tuolla logiikalla sinunkaan aknesi ei ollut oikeaa aknea, jos lähti Roaccutanilla. Mulla takana kolme Roaccutan-kuuria, mutta kärsin edelleen aknesta.
Mulla myös on hormonaalinen akne. Se perkele lähtee pois varmaan sitten vaihdevuodet alkaa. Eli rapiat parikymmentä vuotta tätä kärsimystä vielä edessä.
Akne on kiva kaveri. Tuntee itsensä niin nuorekkaaksi.
t. nainen 45+
Mulla katosi todella paha akne e-pillereillä. Monet konstit kävin sitä ennen läpi. Nyt olen vuoden syönyt pillereitä, akne hävinnyt ja arvet ovat haalentuneet.
Mun akne lähti (tai on tauolla?) vasta nyt 35-vuotiaana raskauden myötä.
Mulla on aittanut Louis Widmerin voide ja ihon hoitaminen siten, että vaihtelen hoitamista kunnosta riippuen. Jos hilseilee ja on erittäin rasvainen/tukkoinen, niin kuorin Vichyn aknesarjan kuorinnalla. Kasvojen paun jälkeen hieron kasvojen rasvaisimpia tai epätasaisempia kohtia puhtaalla, karhealla froteepyyhkeellä. Kuivaan kasvot aina pesun jäljiltä olevaan pyyhkeeseen ja pidän tyynyliinat puhtaina (pesen usein ja kuumassa). En välttele enää rasvoja ja pidän huolen, ettei ihon pinta kuivu liikaa. Tosin ikäkin on voinut hieman vaikuttaa. Silti mulla on ollut vielä reilusti yli kolmekymppisenäkin runsaasti tulehtuneita finnejä. Pointti on se, että hoidan ihon kunnon mukaan ja rasvaa pelkäämättä (sisäisesti ja ulkoisesti nautittuna). Kaksi raskauttakin mahdollisesti jotenkin tasasivat hormonejani. Nykyään iho on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Jos "aknesi" katosi noilla konsteilla, ei se ollut mitään oikeaa aknea. Tiedoksesi, että kaikki finnit ei ole aknea.
T. hän jolla oli oikea akne joka ei lähtenyt muulla kuin ihotautilääkärin kirjoittamalla Roaccutanilla
Ja millähän perusteilla ei olisi ollut "oikeaa aknea"? Koska sinulla oli pahempi?
Mulla loppui kans kystien puskeminen naamaan vehnän syönnin lopettamisella, olin aika yllättynyt, kun lopetin vehnät ihan muista syistä niin tää oli kiva lisäbonus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millähän perusteilla ei olisi ollut "oikeaa aknea"? Koska sinulla oli pahempi?
Koska akne ei parane millään ihon pintapuolisilla poppakonsteilla. Akne tulee syvemmältä, ja niihin ei voiteet ja pesut auta.
Otin personal trainerin ja liikuntatapojen lisäksi meni ruokavalio remonttiin. Aloin myös syödä monivitamiinia, omegaa, sinkkiä ja magnesiumia päivittäin. 2 kuukautta mennyt ja mätäpaiseet poskista ovat hävinneet. Uskomaton ja yllättävä juttu, tämä ei ollut edes tavoitteena alunperin. Seuraavaksi pitäisi keksiä arpiin jotakin.. En käytä kasvoihin lainkaan saippuaa vaan pesen kasvoni kosteusvoiteella (humektan).
Sinkin syöminen on rauhoittanut aknen, mutta ei se kokonaan lähde pois. Lisäksi iho puskee edelleen rasvaa ja ihomatoja.
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että todellakin oli aknea. Ei ollut yhtään näpytöntä kohtaa koko ihossa. Mutta sinähän sen tiedät. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että todellakin oli aknea. Ei ollut yhtään näpytöntä kohtaa koko ihossa. Mutta sinähän sen tiedät. :)
Siis ap tämä. Mielenkiintoista että joku joka ei ole koskaan tavannutkaan minua, tulee kertomaan ettei se ollutkaan aknea. Jos olisit nähnyt minut ennen paranemista, saattaisit olla eri mieltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ap tämä. Mielenkiintoista että joku joka ei ole koskaan tavannutkaan minua, tulee kertomaan ettei se ollutkaan aknea. Jos olisit nähnyt minut ennen paranemista, saattaisit olla eri mieltä. :)
Toki sulla on voinut olla akne, sitä en kiellä. Mutta oikea akne ei vaan lähde pois voiteilla ja pesuaineilla, ja tämä on tosi.
Ehkä elämässäsi on tapahtunut tuolloin myös jokin muu muutos mikä on aiheuttanut aknen parantumisen. Esim. liikunta, ruokavalio, e-pillereiden syöminen tms.
Tiedoksenne akneja on erin laisia ei ole olemassa "oikeaa aknea". Vaan jokainen ihminen on erinlainen ja jokaisen keho reagoi erinlaisiin tapoihin erin lailla. Oma lievä agneni lähti kasvojen huolellisella pesulla ja rasvauksella.
Olen kärsinyt aknesta 13-vuotiaasta asti. Sain tuolloin vahvan antibiootti kuurin ja e-pillerit ehkäisemään aknea. Söin e-pillereitä 13 vuotta ja päätin lopettaa, koska alkoi todella pahat migreeni kohtaukset ja mielialan vaihtelut oli todella hurjat. Vaihtelin e-pillereitä monet kerrat ja tuntui ettei mikään ole sopiva. Ainoa e-pilleri mikä tehosi akneen oli diane Nova. Tästä tulivat pahimmat sivuoireet mitä olen koskaan kokenut. Migreeni, vatsakivut yms. Akne kuitenkin katosi. Päätin sitten lopettaa pillereiden käytön ja etsin hoitokeinoja muualta. Aluksi akne pahentui todella pahaksi ja tuntui etten halua liikkua päiväsaikaan missään. Selailin sitten nettiä monet viikot ja selvitin mikä aknen oikein aiheuttaa. Hormoonit. Selvitin sitten mikä tasapainottaisi hormoneja. Löysin macan. Söin macaa n. 2 viikon ajan ja huomasin että näppylät alkavat katoamaan vähitellen. (käytän itse tabletteja) halusin myös löytää ulkoisesti käytettäviä tuotteita jotka spivat akne iholle. Ostin kymmeniä eri voiteita ja tuntui ettei mikään oikein auta. Sitten löysin V10plus sarjan. Ostin c-vitamiini seerumin sekä kuorinta aineen. Tämä teki ihmeitä iholle! En uskonut että mitkään voiteet voisivat parantaa ihoa niin paljoa että kaikki epäpuhtaudet katoavat jo muutaman päivän jälkeen! V10 sarja on hieman kalliimpi mutta on myös sen arvoinen. Näillä hoitokeinoilla olen saanut nyt pidettyä aknen kurissa.