Äkkiä ilma pois mahasta
Jotain pikakeinoja? Olen varmaan vahingossa syönyt jotain väärää tai sitten mahatauti tulossa. Maha siis erittäin turvonnut ja kipeäkin, näytän aivan raskaana olevalle. Aamulla oli ihan normaali maha mutta koko päivän sattunut.
Pakko mennä vielä tänään ihmisten ilmoille, siksi kysyn neuvoa etten päästele pieruja ilmoille.
Kommentit (19)
Apteekista ilman reseptiä Minifom kapseleita. 1 kapseli 3-4 kertaa päivässä. Käyttöaihe liiallisista gastrointestinaalikanavan kaasuista johtuvat vaivat.
Mietin että käynkö juoksemassa rappusia vai hypinkö 100 kyykkyhyppyä vai mitä tässä seuraavaksi kokeilisi. Maha on ihan pinkeä ja kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista ilman reseptiä Minifom kapseleita. 1 kapseli 3-4 kertaa päivässä. Käyttöaihe liiallisista gastrointestinaalikanavan kaasuista johtuvat vaivat.
Toimiiko välittömästi? Kaasu pitää saada heti ulos että pystyn tänään vielä poistumaan kotoa. Alan kyllä kallistua siihen että tämä on joku mahatauti, todella harvoin tulee mitään näin voimakasta turvotusta.
Kokeile mennä selälleen maahan ja laittaa jalat koukkuun, siinä asennossa vatsa rentoutuu. Taputtele vatsaa kevyesti, kunnes alat piereskellä. Näin kaasu poistuu nopeammin. Oletko syönyt tänään salaattia tyhjään mahaan?
Ainakin meillä reilu viikko sitten jyllännyt alkoi nimenomaan tuollaisella voimakkaalla turvotuksella, ylävatsasta alavatsaan. En halua pelotella taudilla, mutta tällaista versiota on liikkeellä.
Niin siis jyllännyt vatsatauti t. 7
ilmaa kirjoitti:
Kokeile mennä selälleen maahan ja laittaa jalat koukkuun, siinä asennossa vatsa rentoutuu. Taputtele vatsaa kevyesti, kunnes alat piereskellä. Näin kaasu poistuu nopeammin. Oletko syönyt tänään salaattia tyhjään mahaan?
Siis jalat koukkuun niin, että jalkapohjat on maassa ja polvet kattoa kohti, eli jalat mukavasti koukussa XD Onpas jotenkin hankalaa tämä selittäminen tänään.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä reilu viikko sitten jyllännyt alkoi nimenomaan tuollaisella voimakkaalla turvotuksella, ylävatsasta alavatsaan. En halua pelotella taudilla, mutta tällaista versiota on liikkeellä.
Ääk! Missä päin tällaista tautia?
Noi Cuplattomat ja Minifoamit tehoaa pieruvaivaan vasta tuntien viiveellä. Ja kun ne alkavat tehota niin sitten sitä pierua tulee kunnolla sillä eihän se kaasu mihinkään katoa.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä tuota vatsatautia.
No voihan paska. Liittyikö siihen muuta kuin kova turvotus ja vatsakipu?
Voi saakeli en voi olla töistä pois sitten mitenkään.
Mä menen vatsalleni makoilemaan ja koitan päästää ulos sen mitä voin. Saattaa mennä tuolla ohi, jos suolisto ei enempää kerää ilmaa.
No toivotaan, ettei ole tautia! Toivottavasti en saanut panikkia turhaan. Mutta oireet alkoi turvotuksen jälkeen ripulilla ja myöhemmin oksentamista myös. Meidän perheessä tauti kesti useita päiviä ja oli aika raju.
Kauankohan tuollainen tauti itää yleensä? Olen eilen ollut pienten lasten kanssa tekemissä, ja tänään siis alkoi turvotus ja kipu.
Yleensä se on jotain tymäkämpää kaasua kuin ilma. Haiseekin.
Mä oon kyllä triplannu annoksen, muuten ei auta yhtään. Mulla on ärtyvän suolen oireyhtymä.
Tosi nolo vaiva :(