Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttareiden järjestäminen ilman hääkutsua?

Tuota noin...
16.03.2016 |

Täällä on tästä aiheesta jo keskusteltukin useaan otteeseen, mutta koska tilanteeni on hiukan erilainen, päätin perustaa uuden ketjun.

Eräs kaverini on menossa naimisiin myöhemmin tänä vuonna. Hän asuu niin kaukana, että osallistuminen sekä polttareihin että häihin ei ole mahdollista. Nyt kaverini suunnittelee, että hänelle järjestetään tavallaan toiset polttarit kun tulee käymään täälläpäin.

Häihin on vielä useita kuukausia aikaa. En ole saanut ainakaan toistaiseksi kutsua. Yhteisen tuttavapiirimme muut ihmiset, joiden kanssa morsiamella on takanaan pidempi yhteinen historia kuin minulla ja hänellä, ovat puhuneet kutsusta, mutta en tiedä onko kyse siitä, että morsian on esitellyt tulevaa kutsua somessa tms. Tavallaan on siis vielä mahdollista, että kutsu minullekin tulee, mutta varma en ole.
Tämä ei ole minulle mikään maatakaatava asia. Olisi varmasti mukavaa mennä, mutta en romahda, jos en kutsua saa.

Mutta nyt siis järkätään kovaa vauhtia niitä toisia polttareita. Olen ollut usein läsnä, kun häistä ja polttareista on keskusteltu, ja minut on kutsuttu mukaan suunnitelmien tekemiseen. Fiilis on vähän sellainen, että toiset olettavat minun osallistuvan häihin.
Morsiamelle nämä kakkospolttarit ovat täydellinen yllätys, ja hän on siinä luulossa, että hänellä on vain yhdet polttarit (kotikaupungissaan).

En oikein tiedä miten suhtautuisin. Toisaalta menen ihan mielelläni istumaan iltaa tämän seurueen kanssa, ja tapaamaan kivaa ihmistä jota harvoin näkee. Mutta jos minua ei ole häihin kutsuttu, koen vähän hölmöksi panostaa rahallisesti tai olla mukana järjestelyissä. Huomaan, että minulle tulee vähän sellainen olo kuin olisin teinityttö ja ylimääräinen pyörä jossain kaveriporukassa kerjäämässä hyväksyntää, vaikka tässä ei olekaan varmasti mistään selkäänpuukottamisesta kyse.

En halua haastaa riitaa, enkä antaa sellaista kuvaa, että heittäydyn "pikkumaiseksi ja hankalaksi". Pelkään suututtavani kaverini, jos ilmoitan, etten sitten osallistu kustannuksiin ja järjestelyyn, tai että jätän koko bileet väliin. Vilpittömänä ajatuksena kun kuitenkin on järjestää morsiamelle kiva yllätys, enkä haluaisi aiheuttaa mitään eripuraa tai latausta mukavaksi tarkoitettuun iltaan.

Minun on vaikeaa ottaa selvää häiden vieraslistasta ja kutsujen aikataulusta, sillä en tiedä kuka on kaaso siellä kaukana (jos sellaista edes on). Mikäli kysyn asiaa morsiamelta itseltään, polttarit eivät ole enää täydellinen yllätys.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysy muilta ovatko saaneet kutsun. Yleensähän morsian antaa listan, ketkä polttereihin haluaa kutsuttavan.

Vierailija
2/2 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua hyvin. Ei kannata panostaa latin latia, ellei myös häihin ole kutsuttu. Tämän sanon ihan ystävällisenä neuvona. Jos polttarit taas sisältävät jonkin kivan aktiviteetin, mitä et ole itse kokeillut (vaikka seinäkiipeilyä tai helikopterikyydin), sen puolesta voit toki mennä, jolloin osallistut myös kustannuksiin normaalisti. Lähtökohdaksi kannattaa ottaa itsekkyys, aivan samoin kuin muilla. Ja ihan oikeasti: suuttukoot vapaasti. Ei mitään velvollisuutta osallistua hintaviin polttareihin, jos pääjuhlaan ei olisikaan kutsuttu. Ehkä voisit kysäistä, oletteko jo saaneet ihan kutsunkin postissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi