Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

37,1, laitanko kouluun?

Vierailija
16.03.2016 |

Lapsi nukkui meidän vieressä ja tuntui lämpimältä. Mittasin kuumeen ennen ylösnousua :37.1. Tämän lisäksi kova yskä ja maha yskimisestä kipeä. Laitanko kouluun? Itse haluaisi mennä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleisemmin vaikuttaa sairaanoloiselta niin lepoa.

Vierailija
2/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään?? Onhan toi jo kuumeen verran, ja itselleni noinkin vähäinen kuume aiheuttaa jo heikkoa oloa, ja lapsellasi vielä yskäkin. Ei ei ja ei, antaa nyt levätä ja parantua rauhassa

Vierailija
4/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän hänellä ainakaan ole kuumetta, muu kunto siis ratkaisee.

"Nyrkkisääntönä voi pitää, että levossa olevalla lapsella yli 38,0 °C:een lämpö merkitsee kuumetta."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skl00…

Vierailija
5/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Riippuu minkä ikäinen. Eka-tokalaista en laittas mutta siitä vanhemman joo.

Vierailija
6/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoit varmaan kysyä että jäätkö itse pois töistä?

Jos on kova yskä niin se on syy jäädä kotiin, ei se että mittari näytti 37.1.

Yskä voi kestää parikin viikkoa, meinaatko pitää koko ajan pois koulusta?

Vierailija
7/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2lk

Ap

Vierailija
8/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa mennä kouluun, niin anna mennä, kuumettahan ei ollut, kuten jo mittasit.

Vierailija
9/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laita, se voi noustakin vielä tuosta päivän mittaan, ja tuo on jo kuumetta

Vierailija
10/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jää pois töistä tuon takia, lyhyt päivä muutenkin. Arvasit väärin. En muuten ole jäänyt muutenkaan, vaan mummi on tullut meille, jos lapset ovat olleet kipeämpiä.

Ap

Vierailija
11/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kuumetta ja olen itse vähän epävarma että onko koulukuntoinen vai ei ja jos itse haluaa lähdetä kouluun, niin olen käskenyt mennä käymään kouluterveydenhoitajalla, hän katsokoon onko lapsi koulukuntoinen vai ei. Olo voi myös olla parin tunnin päästä ihan eri kuin heti aamulla.

Vierailija
12/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole kuume tuo 37.1... yskäkin voi päivän aikana hellittää... Kouluun vain kun itse kerran haluaa (ja meillä menisi kyllä haluttomanakin).

Ei kannata liikaa ottaa lomaa töistä, koska lapsi on "kipeä"... säästää siihen, että lapsi on kipeä. Suhtautuvat työpaikallakin suopeammin poissaoloon näin.

Vierailija
13/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et laita, se voi noustakin vielä tuosta päivän mittaan, ja tuo on jo kuumetta

Hä? Oletteko ihan pimahtaneita? Tuohan on normaali aamulämpö ja on normaalia että nousee tuosta vielä puoli astetta iltaa kohti. Jos aamulla on yli 38, niin sitten on kuumetta.

Vierailija
14/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en laittaisi jos on noin kova yskä,ja aamulämpö tuon verran. Katsoisin tämän päivän ja jos ei pahene niin sitten huomenna voisimennä.

Vierailija
15/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei ole kuume tuo 37.1... yskäkin voi päivän aikana hellittää... Kouluun vain kun itse kerran haluaa (ja meillä menisi kyllä haluttomanakin).

Ei kannata liikaa ottaa lomaa töistä, koska lapsi on "kipeä"... säästää siihen, että lapsi on kipeä. Suhtautuvat työpaikallakin suopeammin poissaoloon näin.

Itse en jää pois töistä, eikä jää miehenikään. Lapsi osaa kyllä olla itsekin, jos ei ole kovin kipeä. Muussa tapauksessa taas tulee mummi meille. Ei liity nyt töihin mitenkään tämä.

Vierailija
16/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kouluun. Ap:n kaltaisten sekä muidenkin täällä vastanneiden tskia taudit leviää. Meillä lapsi poikeuksetta joutuu sairaalaan kun iskee flunssa.

T. Astmaatikon äiti.

Vierailija
17/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ymmärrä näitä joiden mielestä 38 on vasta kuumetta. Kyllä minun lapset on jo ihan selvästi sairaan oloisia, jos lämpöä on vähänkään yli 37.

Vierailija
18/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo lämpökin ihan henk koht juttu. Joillain on normaali kainalosta mitattuna 35,5 ja jollain toisella 37,0. Toinen voi olla oikeasti kuumeessa kun on 37,1 ja toiselle se on normaalia vaihtelua.

Vierailija
19/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ratkesi itsestään. Lämpöä oli nyt toisella mittauksella 37.5 ja ihan on lapsi istunut vain paikallaan, aamupalakaan ei maistunut. Mielenkiintoista miten erilaisia vastauksia täältä sai.

Vierailija
20/30 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ratkesi itsestään. Lämpöä oli nyt toisella mittauksella 37.5 ja ihan on lapsi istunut vain paikallaan, aamupalakaan ei maistunut. Mielenkiintoista miten erilaisia vastauksia täältä sai.

Tästä olin juuri tulossa kirjoittamaan. Meillä ennen lomia lapsella olu aamulla 36,8 ja sairaan oloinen. Oli jo pukemaan menossa, kun päätin vielä mitata, 37,5. Ja aamupäivällä jo 38. Ehdottomasti kotiin, jos on 37 raja rikki!

Ja meillä vielä niin päin,että kun tukiverkostoa ei ole minkäänlaista, olen huomannut, että on paras jäädä heti kotiin, jos lapsi vähänkin sairas. Näin tauti monesti paranee päivän, parin levolla. Mutta jos ensin on puolikuntoisena koulussa ja hiihtää, luistelee ym.riehkasua, niin lopulta ollaankin pahassa taudissa ja poissaolopäiviä tulee paljon enemmän sekä töistä että koulusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän