Mistä syistä voi olla laajentuneet pupillit?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Puolihömppää: seksuaalinen kiinnostus ja kiihottuneisuus laajentavat myös pupilleja. Näkyy sinisilmäisillä erityisen hyvin katseen "tummumisena".
Meinasin tulla sanomaan samaa :) Olikohan se muinaisessa Roomassa vai Kreikassa kun naiset käytti belladonna-myrkkyä silmiinsä,pupillit laajeni ja miehet kuvitteli että naiset ovat ihan pöksyt märkinä.
Tosiaan,todennäköisimmät syyt suuriin pupilleihih:valon puute,rakastuminen/kiihottuminen,tai piristeet(amfetamiini,ehkä ekstaasi.)Muistaakseni myös tunteet ylipäätään vaikuttavat pupillien kokoon,negatiiviset tunteet pienentävät ja positiiviset suurentavat pupilleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on melkein aina pupillit aivan valtavina. Olen herkkä valolle ja johtuu siitä, en todellakaan käytä mitään lääkkeitä/huumeita.
Taitaa olla kyllä niin päin, että olet herkkä valolle, koska pupillisi ovat valtavina, eli valo häikäisee, koska pupillisi eivät reagoi valoon normaalisti.
No niinhän mä just sanoin?
Laajentaako vai supistaako kannabis?
Entä Subutex?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huumeista siis amfetamiini laajentaa pupilleja, opiaatit ja heroiini supistaa.
Eli esim. siinä Unelmien sielunmessu -elokuvassa pupillit reagoivat päinvastoin kuin oikeasti. Tyypit ottavat heroiinia ja pupillit lävähtävät lähikuvissa isoiksi, vaikka oikeasti niin ei tosiaan tapahdu.
Ehkä siinä haluttiin vaan tehdä tilanne dramaattisemmaksi sillä pupillien suurenemisella? Kauhean ahdistava elokuva,nuoruudenaikainen poikakaveri pakotti mut katsomaaan sen,jotta "ymmärtäisin häntä paremmin".No,en oppinut ymmärtämään amfetamiininkäyttäjää mutta muistan vielä 10 vuotta myöhemmin elokuvan tunnelman :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on melkein aina pupillit aivan valtavina. Olen herkkä valolle ja johtuu siitä, en todellakaan käytä mitään lääkkeitä/huumeita.
Taitaa olla kyllä niin päin, että olet herkkä valolle, koska pupillisi ovat valtavina, eli valo häikäisee, koska pupillisi eivät reagoi valoon normaalisti.
Okei, luulin, että sanoit, että pupillien koko johtuu valoherkkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja huumeista siis amfetamiini laajentaa pupilleja, opiaatit ja heroiini supistaa.
Eli esim. siinä Unelmien sielunmessu -elokuvassa pupillit reagoivat päinvastoin kuin oikeasti. Tyypit ottavat heroiinia ja pupillit lävähtävät lähikuvissa isoiksi, vaikka oikeasti niin ei tosiaan tapahdu.
Ehkä siinä haluttiin vaan tehdä tilanne dramaattisemmaksi sillä pupillien suurenemisella? Kauhean ahdistava elokuva,nuoruudenaikainen poikakaveri pakotti mut katsomaaan sen,jotta "ymmärtäisin häntä paremmin".No,en oppinut ymmärtämään amfetamiininkäyttäjää mutta muistan vielä 10 vuotta myöhemmin elokuvan tunnelman :D
Joo, oli ahdistava elokuva. Mun heroinistitutun mielestä oli todella loistava elokuva. (vaikka pupillit väärinpäin reagoivatkin) Itseäni häiritsee tuollaiset "virheet" elokuvissa. Itse en ole koskaan mitään huumeita käyttänyt, mutta sattuneesta syystä tiedän niistä ihan liikaa.
Mulla on kans keskivertoa laajemmat pupillit aina sisätiloissa. Vihreät silmät näyttää siksi aina tosi tummilta. En tiedä mistä johtuu, en käytä mitään mielialalääkkeitä. Ulkona ne pupillit sitten pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, luulin, että sanoit, että pupillien koko johtuu valoherkkyydestä.
No täällä toinen samanlainen ja sanotaan sitten sillain, että jos pupillit ovat aina suuret, niin eivät kestä kirkasta valoa eli me ollaan mieluummin hämärässä. Kirkas valo ainakin mulla aiheuttaa häikäistymistä, päänsärkyä, silmien kuivumista, punoitusta jne. Enkä käytä mitään lääkkeitä tai huumeita, vaan olen vaan tottunut hämärään valoon ja silmäni eivät kestä kirkasta valoa siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, oli ahdistava elokuva. Mun heroinistitutun mielestä oli todella loistava elokuva. (vaikka pupillit väärinpäin reagoivatkin) Itseäni häiritsee tuollaiset "virheet" elokuvissa. Itse en ole koskaan mitään huumeita käyttänyt, mutta sattuneesta syystä tiedän niistä ihan liikaa.
Mulla on ihan sama homma! Ihanaa kun ei enää tarvitse tarkkailla miehen pupilleja jotta tietäisin,mitä se on tällä kertaa vetänyt.
Vierailija kirjoitti:
Laajentaako vai supistaako kannabis?
Entä Subutex?
Subutex,kuten muutkin opiaatit/opioidit pienentää pupilleja.Kannabis tekee silmänvalkuaiset punoittamaan,ei vaikuta pupilleihin.
Adie holmes niminen syndrooma, toinen pupilli laiskempi reagoimaan valoon. Vaaraton.
Migreeni voi suurentaa tai pienentää.
Jopa epäsymmetrisesti, sillä olen nähnyt netissä kuvan tiimalasin muotoisesta pupillista.
Minullakin on paljon isommat pupillit kuin ihmisillä keskimäärin. Ne eivät ole koskaan varsinaisesti pienet, vaan pienimmilläänkin jää vain pieni renkula väriä silmien ympärille. En ole kyllä tietääkseni valolle herkkä...
Itsellä kans useasti isot pupillit vaikkei olisi edes hirveän hämärä. En käytä huumeita ja burana varmaan vahvin lääke mihin koskenut ja sitäkin viimeksi noin vuosi sitten.