Mistä syistä voi olla laajentuneet pupillit?
Kommentit (36)
Silmälääkärissä laitetaan sellaisia tippoja. Ja tietysti hämärässä valossa pupillit suurenee.
Sitten jos on aivoverenvuotoa, niin pupillit voi laajentua, tällöin usein niin, että toinen laajenee, mutta toinen ei.
Ihan tavalliset mielialalääkkeet voivat myös suurentaa pupilleja.
jotkin lääkkeet aiheuttavat pupillien laajentumista, myös kivun tunne laajentaa ja yleensä laajenevat myös silloin kun käytät harmaita aivosolujasi eli keskityt johonkin. voi esim paljastaa oletko kiinnostunut jostain asiasta tai et, pupillit laajenevat kun alat kuuntelemaan, mutta pysyvät aukeina vaan niin kauan kuin sinua jaksaa kiinnostaa kuunnella
Aina sillon tällön tääkin palsta yllättää, kun on vaan asiallisia vastauksia. Heittäkää nyt nopeasti joku hömppä vastaus tähänkin ketjuun!
Olen kuullut jostain ja huomannutkin, että stressaantuneena pupillit ovat suurena.
Puolihömppää: seksuaalinen kiinnostus ja kiihottuneisuus laajentavat myös pupilleja. Näkyy sinisilmäisillä erityisen hyvin katseen "tummumisena".
Mielialalääkkeestä voi myös olla esim. Venlafaxin.
Vierailija kirjoitti:
Muitakin syitä kuin tietyt huumeet. Onko niitä?
Hämärä.
Ok kiitos vastauksista!
Eräällä ihmisellä vaan lähes aina laajentuneet pupillit ja mietin ..
Mulla ainakin tosiaan jotkin lääkkeet. Ap, miksi kysyt?
Mulla on ainakin ollut lapsesta lähtien suuret pupillit ja häikäistyn valosta helposti. Moni luulee, että silmäni ovat ruskeat, vaikka ne ovat siniset, jos on vähänkin hämärää. En käytä mitään aineita, lääkkeitä tms. Sama äidilläni ja tyttärelläni.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin tosiaan jotkin lääkkeet. Ap, miksi kysyt?
Eräällä ihmisellö on, kunhan mietin.. On löhes aina silmät lautasina.
Stimulantit. Huumeiden lisäksi mm. Adhd lääkkeet.
Joillakin pupillit luonnostaan eri paria: toinen pupilli toista huomattavasti isompi!
Ai vastasitkin jo, mä täällä vainoilen kun oon tänään ja tosiaan satunnaisesti muulloinkin kulkenut pupillit laajoina, että kuinka moni on just kiinnittäny huomiota ja aatellu narkkariks tai vastaavaa
-12
Ja huumeista siis amfetamiini laajentaa pupilleja, opiaatit ja heroiini supistaa.
Mulla on melkein aina pupillit aivan valtavina. Olen herkkä valolle ja johtuu siitä, en todellakaan käytä mitään lääkkeitä/huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Ja huumeista siis amfetamiini laajentaa pupilleja, opiaatit ja heroiini supistaa.
Eli esim. siinä Unelmien sielunmessu -elokuvassa pupillit reagoivat päinvastoin kuin oikeasti. Tyypit ottavat heroiinia ja pupillit lävähtävät lähikuvissa isoiksi, vaikka oikeasti niin ei tosiaan tapahdu.
Hämäräsokeus.