Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri suuttui (vauvakutsuista asiaa)

Vierailija
15.03.2016 |

Järjestimme pienellä kaveriporukalla vauvakutsut raskaana olevalle kaverille. Ajattelimme tehdä "perinteisen" vaippakakun ja laittaa mukaan kaikkea muutakin tarpeellista, kuten askarrella pienistä paidoista ja sukista kukan muotoisia koristeita. Tää odottava kaveri laittoi muutama päivä ennen kutsuja viestin mulle, että "Ei sit oikeesti mitään vaippakakkua :D". Vastasin hymiöllä ja tuli vastaus että "Oikeesti ei. En tykkää niistä". Olimme nähneet aikamoisen vaivan vaippakakun teossa, joten aattelimme että viedään se nyt joka tapauksessa, tarpeeseenhan se menee.

Kutsut meni ihan hyvin, vaikka lievän vitutuksen näki kaverin kasvoilta. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että pari päivää kutsujen jälkeen kaverilta tuli vihaista whatsapp-viestiä että vittuilenko hänelle tahallani ja olenko kenties kateellinen hänen raskaudestaan??! En tiennyt mitä vastata, joten en laittanut mitään takaisin. Vastaisitteko jotain ja mitä? Tosi loukkaavaa että pitää hyvällä tarkoittamaamme lahjaa jonain vittuiluna... Kaveri ei ole koskaan tehnyt tai sanonut mitään vastaavaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä oikeesti jollain kakulla??

Vierailija
42/55 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin iloinen jos kaverit edes näkisi vaivaa järjestää noin paljon mua varten :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää diivailua ystävältä.

Voit vastata että kakku tehtiin yhdessä lahjaksi koska se tuntui kivalta idealta eikä tiedetty hänen toiveesta. Kun toive tuli, haluttiin yhdessä tehty lahja kuitenkin antaa saajalleen, mitään pahaa ei tarkoitettu.

Sen jälkeen jätä asia sikseen ja yritä olla miettimättä enempää. Ystävälläsi ei ole ihan kaikki kotona kun käyttäytyy noin - iso elämänmuutos edessä aiheuttaa ehkä paineita. Tosi ikävää että jouduit pettymään. Koita antaa anteeksi ja unohtaa.

Vierailija
44/55 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallaan ymmärrän ap:n kaveria. Olin raskaana ollessani aivan hysteerisen hermona siitä, että vauvalle käy jotain enkä uskaltanut ostaa vauvalle mitään valmiiksi. En halunnut myöskään ystäviltäni mitään lahjoja etukäteen enkä oikeastaan halunnut edes puhua raskaudesta tai vauvasta, niin järjettömän peloissani olin. Jos minulle olisi järjestetty vauvakutsut, olisin todennäköisesti reagoinut aivan kuten ap:n kaveri. Ehkä tällä kaverilla on jotain samanlaisia tuntemuksia? (Tai sitten hän on vain hormonihuuruissa tai yksinkertaisesti ilkeä ja/tai ajattelematon.)

Vierailija
45/55 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, kuka vie lahjaksi jonkin vaippakakun? Se on epäsiistin ja epähygieenisen oloinen ja näköinen.

Vierailija
46/55 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mikset ole voinut missään vaiheessa KERTOA kaverillesi että se kakku oli tehty jo ennen stä hänen kieltoaan.

Kyllä se voi tuntua pahalta jos vastoin nimenomaista kieltoa tuodaan jotain. Tuntuu ylikävelemiseltä. Luultavasti ystäväsi ei todellakaan ymmärrä miksi teit hänelle niin ilkeästi. Ja huom! Et tietenkään tehnyt ilkeästi mutta koska et kerro mitään niin tässä käsityksessä hän on. Miksi et halua korjata väärinkäsitystä?

Vierailija
47/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kakku on jonkinlainen muoti, helposti kuvitellaan että "kaikki" haluavat sellaisen.

Moni varmaankin, mutta ehkä voisi etukäteen hieman tiedustella asiaa sen saajalta.

Ja onhan se varmaan käytännöllinenkin / tarpeellinen.

Itse en sellaista haluaisi, mieluummin vaikka oikean kakun.

Parasta olisi kysyä äidiltä hänen toiveistaan lahjojen suhteen ( jos ei ole varmuutta, mitä hän haluaisi).

Vierailija
48/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän viestiin kannattaisin vastata. Kun on kyse isommasta porukasta, jota moite koskee, niin voit edes muiden puolesta selittää, miten et kehdannut enää vaippakakkua purattaa ja miettiä muuta tilalle. 

On tyhmää, jos te kaksi mökötätte toisillenne ja millainen juorukierre siitä tulee aikaa myöten teidän kaikkien osallistujien kesken. Sinusta tehdään syntipukki jokaisen toimesta, jos raskaana oleva ystäväsi pääsee oikein vauhtiin. 

Ihmiset ovat joskus tyhmiä ja ajattelemattomia. Älä mene samaan mukaan ja pelasta edes muut osallistujat.

Vierailija
49/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän viestiin kannattaisin vastata. Kun on kyse isommasta porukasta, jota moite koskee, niin voit edes muiden puolesta selittää, miten et kehdannut enää vaippakakkua purattaa ja miettiä muuta tilalle. 

On tyhmää, jos te kaksi mökötätte toisillenne ja millainen juorukierre siitä tulee aikaa myöten teidän kaikkien osallistujien kesken. Sinusta tehdään syntipukki jokaisen toimesta, jos raskaana oleva ystäväsi pääsee oikein vauhtiin. 

Ihmiset ovat joskus tyhmiä ja ajattelemattomia. Älä mene samaan mukaan ja pelasta edes muut osallistujat.

Hieno neuvo! Varmasti neljä vuotta tapahtuneen jälkeen lähetetty viesti korjaa kaikkien välit.

Vierailija
50/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt törkeätä käytöstä kaverilta, oli raskaana tai ei. Katkaisisin välit häneen, mitä tuollaisella kaverilla tekisikään?

Vierailija
51/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaippakakku? En ole ikinä kuullut :)

Kun minä odotin lapsia, ei pidetty vielä mitään vauvakutsuja, vaippakakuista puhumattakaan, jep, olen vanha...

Se on vähän tämän näköinen, kakun muotoa jäljittelevä vaippa-asetelma :D http://www.k-ruoka.fi/globalassets/k-ruoka/koti-ja-hyva-olo/artikkelit/…  

ap

Todella typerä.

Vierailija
52/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tökeröä toki ystäväsi käyttäytyminen, mutta olisin ehkä itse kertonut asiasta hänelle jo kysyessä. Tuo tunteenpurkaus voi hyvin olla siitä että ilmoitti asiasta sinulle ja luuli että ymmärsit hänen oikeasti olevan tosissaan. Siksi hän ehkä näki kakun loukkauksena kun kerran oli jo kahdesti sanonut ettei sellaista halua. Jos olisit vastannut jo niihin viesteihin vaikka että saattaa olla että sellainen on jo tehty, niin hän olisi ehkä ottanut asian paremmin.

Vierailija
53/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että kakku oli jo tehty ja eytä lahjoista pitäisi aina olla iloinen, mutta kyllä vähän särähtää korvaan se, että jos kaveri sanoo ettei todellakaan halua vaippakakkua ja viette silti koska se oli jo tehty. Olisikohan se teidän työpanos siihen kakkuun kuitenkin pitänyt olla se vähempiarvoinen asia ja miettisitte enemmän kaverinne toivetta eikä vaan sitä mitä olitte jo itse ehtineet tehdä?

Vierailija
54/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vienyt kaverillesi lahjaksi jotain, mitä hän ei ole halunnut ja on vieläpä kertonut sen etukäteen. Ja sitten vielä ihmettelet, miksi hän on loukkaantunut.

Kutsut sovittiin pidettäväksi kolme viikkoa etukäteen, ja olimme jo tehneet porukalla vaippakakun valmiiksi ja paketoineet sen. Olisiko se oikeasti pitänyt purkaa? En todellakaan ajatellut että tötteröksi päällekkäin asetellut vaipat ja muut tavarat voivat suututtaa jonkun niin että heittäytyy ihan epäasialliseksi.

ap

Kai te selititte hänelle tilanteen, että vaippakakku oli jo tehty valmiiksi?

Vierailija
55/55 |
30.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ilkeää olla selittämättä todellinen tilanne. Annoitte kaverin ymmärtää, että teitte tämän tahalleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan