Kaveri suuttui (vauvakutsuista asiaa)
Järjestimme pienellä kaveriporukalla vauvakutsut raskaana olevalle kaverille. Ajattelimme tehdä "perinteisen" vaippakakun ja laittaa mukaan kaikkea muutakin tarpeellista, kuten askarrella pienistä paidoista ja sukista kukan muotoisia koristeita. Tää odottava kaveri laittoi muutama päivä ennen kutsuja viestin mulle, että "Ei sit oikeesti mitään vaippakakkua :D". Vastasin hymiöllä ja tuli vastaus että "Oikeesti ei. En tykkää niistä". Olimme nähneet aikamoisen vaivan vaippakakun teossa, joten aattelimme että viedään se nyt joka tapauksessa, tarpeeseenhan se menee.
Kutsut meni ihan hyvin, vaikka lievän vitutuksen näki kaverin kasvoilta. Kaiken huippu oli kuitenkin se, että pari päivää kutsujen jälkeen kaverilta tuli vihaista whatsapp-viestiä että vittuilenko hänelle tahallani ja olenko kenties kateellinen hänen raskaudestaan??! En tiennyt mitä vastata, joten en laittanut mitään takaisin. Vastaisitteko jotain ja mitä? Tosi loukkaavaa että pitää hyvällä tarkoittamaamme lahjaa jonain vittuiluna... Kaveri ei ole koskaan tehnyt tai sanonut mitään vastaavaa.
Kommentit (55)
Jättäkää se ystävänne. Olkoot itsekseen kun juhlista ja lahjoistakin pitää vaan marista. Älä vastaa sille mitään, saa itse pyytää anteeksi käytöstään. Ei teidän tarvitse paljoa hormonikuningatarta.
Itse olin baby showereista aivan älyttömän onnellinen ja ystävieni tekemä vaippakakku oli aivan ihana!
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää se ystävänne. Olkoot itsekseen kun juhlista ja lahjoistakin pitää vaan marista. Älä vastaa sille mitään, saa itse pyytää anteeksi käytöstään. Ei teidän tarvitse paljoa hormonikuningatarta.
Itse olin baby showereista aivan älyttömän onnellinen ja ystävieni tekemä vaippakakku oli aivan ihana!
palvoa*
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää ettei tee mieli laittaa mitään vastausta tai ottaa enää itse yhteyttä. Kuten joku sanoikin, asetelma on tarkoitus purkaa kaappiin odottamaan vauvaa, joten en vaan voi kuvitella miksi se ojennettavalla hetkellä oleva pakettimuoto voi niin hermostuttaa. En ymmärrä miksi piti noin ilkeästi vastata.
ap
On se jännä miten ihmiset ei koskaan osaa arvostaa sitä mitä niillä on. Olisin ikionnellinen jos minulle oltais järjestetty baby shower-kutsut ja olisin saanut tuon vaippakakun. (se mieluumin kuin sellainen synnytyskakku! yöks..) Eipä ole niin hyviä ystäviä jotta niitä kiinostaisi...
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on vain outoa antaa lahja josta toinen on nimenomaan sanonut että ei halua sellaista. Mieti nyt miltä susta tuntuisi jos olisit raskaana ja laittaisit viestiä kaverille että ethkän sitten tuo päärynäsiideriä kemuihin kun se haju saa mut voimaan pahoin, ja mitäpä muutakaan kaveri toisi kuin lavallisen päärynäsiideriä kun oli jo hankittuna?
Jos minä olisin ollut sinä, olisin purkanut kakun. Olisin antanut vaipat sellaisenaan ja askarrellut ehkä jotain muuta niistä kukkakoristeista.
Oletko tosissaan vertaamalla siideriä mitä raskaana ei edes saa juoda vauvan tarvikkeisiin mitä tulee tarvitsemaan? Toivottavasti et lisäänny. Noilla geeneistä ei hyvää tule.
Mitä tulee siihen ystävään niin sanot tosiaan että se oli jo tehty ja sen voi purkaa pois kakku muodosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko myöntää ettei tee mieli laittaa mitään vastausta tai ottaa enää itse yhteyttä. Kuten joku sanoikin, asetelma on tarkoitus purkaa kaappiin odottamaan vauvaa, joten en vaan voi kuvitella miksi se ojennettavalla hetkellä oleva pakettimuoto voi niin hermostuttaa. En ymmärrä miksi piti noin ilkeästi vastata.
ap
Veikkaan että kaverisi ei vain pysty ajattelemaan nyt fiksusti, minullakin oli raskaudessa vaihe jolloin vedin herneen nokkaan pienestäkin. Oli joskus keskiraskauden aikana...
Onneksi olenkin jo hyvissä ajoin kieltänyt nuo "vauvakutsut" ja muut hössätykset. Vaikka te muut tykkäisitte järkkäillä ja hankkia kaikkea, niin ehkä kannattaisi silti kysyä siltä asianomaiselta mielipidettä asiaan eikä vain tehdä miten tykkää. Olen itsekin raskaana ja saan kohdata niin paljon " pakonomaista" huolenpitoa, että se on saanut minut hieman takajaloilleen. Kiva, että välitätte, mutta koittakaa nyt vähän hillitä itseänne.
Mikähän tossakin nyt oli se ongelma? Ne tavarat vai se että ne oli kakun muodossa? Olisko samat tavarat kelvannu eri paketeissa?
Ja tuo päärynäsiiderivertaus. Entä jos ystävät tuovatkin lavallisen OMENAsiideriä joihin olisivat tulostaneet päärynäsiiderien etiketit, edelleenkö haittais? Vai eikö se raskaana ollut halunnut ollenkaan lahjoja jos nyt se paketointitapa ei ollutkaan se väärä?
Mitä muuta kuin vittuilua voi olla joku sellainen, jonka hän on itse erikseen kieltänyt?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olenkin jo hyvissä ajoin kieltänyt nuo "vauvakutsut" ja muut hössätykset. Vaikka te muut tykkäisitte järkkäillä ja hankkia kaikkea, niin ehkä kannattaisi silti kysyä siltä asianomaiselta mielipidettä asiaan eikä vain tehdä miten tykkää. Olen itsekin raskaana ja saan kohdata niin paljon " pakonomaista" huolenpitoa, että se on saanut minut hieman takajaloilleen. Kiva, että välitätte, mutta koittakaa nyt vähän hillitä itseänne.
No sehän on hienoa että oikein hösätään niin paljon että ahdistaa. Toisilla ei kukaan välitä. Arvosta nyt edes vähän sitä että ympärilläsi on välittäviä ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Voi hoh hoijaa. Ensin itketään kun ketään ei kiinnosta se sun kuonat kohtuun tulokseksi paisuminen mahassasi ja sitten itketään jos ihmisiä kiinnostaa. Jos vaan itse yrität hallita ne hormonisi niin muiden ei tarvitse.
Huh huh. En ihan ymmärrä tollasta, että juhlakalu alkaa esittää rajoituksia lahjojen suhteen, varsinkin muutamaa päivää ennen juhlia, kun suuri todennäköisyys, että se vaippakakku on nimenomaan tekeillä. Kyllä mullekin joku on joskus ennen tulevia juhlia laittanut, että ei sitten tartte mitään lahjaa. Mutta lahjan olen jo ostanut, niin koen ton pyynnön tavallaan tollasena heittona. Ei itsellä ainakaan tosissaan sitten tulisi mieleen alkaa kertomaan, että joo ollaan jo tehty itseasiassa vaippakakku mutta etpäs sitten saa mitään.
Voit vastata ystävlle niin kuin asia on, että olitte jo hyvissä ajoin kyllä alkaneet tekemään kyseistä lahjaa. Niin ehkä ystäväsikin menee noloksi ja tajuaa käyttäytyneensä törkeästi.
En kyllä muutenkaan ihan tajua, että jollekin voi olla noin vastenmielistä vastaanottaa kaveriensa tekemä lahja, varsinkin kun se tuleee tarpeeseen. Taitaa olla aika kiittämätön tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on vain outoa antaa lahja josta toinen on nimenomaan sanonut että ei halua sellaista. Mieti nyt miltä susta tuntuisi jos olisit raskaana ja laittaisit viestiä kaverille että ethkän sitten tuo päärynäsiideriä kemuihin kun se haju saa mut voimaan pahoin, ja mitäpä muutakaan kaveri toisi kuin lavallisen päärynäsiideriä kun oli jo hankittuna?
Jos minä olisin ollut sinä, olisin purkanut kakun. Olisin antanut vaipat sellaisenaan ja askarrellut ehkä jotain muuta niistä kukkakoristeista.
Oletko tosissaan vertaamalla siideriä mitä raskaana ei edes saa juoda vauvan tarvikkeisiin mitä tulee tarvitsemaan? Toivottavasti et lisäänny. Noilla geeneistä ei hyvää tule.
Mitä tulee siihen ystävään niin sanot tosiaan että se oli jo tehty ja sen voi purkaa pois kakku muodosta.
Sinä taas toivottavasti olet jo saanut oikein monta lasta, maailmassa ei ole tarpeeksi ihmisiä jotka eivät osaa keskustella ilman henkilökohtaisia loukkauksia.
Päärynäsiideri tuli mieleen siitä ihan siitä kun mietin mikä itseäni inhottaa, vauvakutsuille se varmasti olisi alkoholitonta. Kertakäyttövaippoja taas ei tarvitse jos käyttää kestovaippoja. Joku syy sille varmasti on että aloittajan kaveri on jopa kaksi kertaa tehnyt selväksi ettei toivo vaippakakkua.
Minusta on muutenkin outo ajatus että on pakko saada antaa jotain toiselle koska on itse päättänyt että toinen tarvitsee sitä, ja vaikka toinen olisi tehnyt sen erittäin selväksi ettei sitä halua.
Mäkin luulin ennen tätä ketjua, että se on joku oikea kakku, joka näyttää vaipalta ja jossa on jotain ruskeaa suklaatäytetyä ja mielessäni olin jo, että hyi vittu.... Mutta että olisin silti ystävilleni kiitollinen, vaikka semmoisen ällötyksen mulle olisivatkin mulle tuoneet :D
Jospa kaveri pitää vaippoja liian intiiminä tai "hygieenisenä" yhdistettäväksi ruokaan edes ulkonäöllisesti. Vähän niinku antaisi lahjaksi kuukautissuojakakun jossa olisi tamponeista tehtyjä ruusuja. Tarpeellisiahan nekin on, mutta tuskin kukaan niitä lahjaksi haluaa.
Jos kaveri on kestovaippailija, vaipat on myös aika turhia, vaikka kyllä mekin yksi kakullinen saatiin niitä käytettyä.
Tuollainen pillastuminen nyt on toki turhaa. Mielestäni voisit laittaa viestin, että kakku oli jo koottu ja sen purkaminen ei ainakaan olisi tehnyt lahjasta hienompaa. Ja vaikka pahoittelut, ettei lahja nyt osunut ihan nappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hoh hoijaa. Ensin itketään kun ketään ei kiinnosta se sun kuonat kohtuun tulokseksi paisuminen mahassasi ja sitten itketään jos ihmisiä kiinnostaa. Jos vaan itse yrität hallita ne hormonisi niin muiden ei tarvitse.
Kuuleppas, minä en ole pyytänyt yhtään ketään olemaan kiinnostunut mun raskaudesta. Sori vaan, jos sua ärsyttää se etten pidä siitä, että mua ei enää kohdella kuin normaalia aikuista ja sitten mua painostetaan asioihin, joita en halua. Miten se on teille muille niin vaikeaa hyväksyä sitä, että jos sanotaan ei, niin se sitten on myös ei.
Käsittämättömän törkeätä kaverilta. En ikinä kehtaisi arvostella mitään lahjaa, mutta varsinkaan jos kaverit järjestäisivät minulle hyvää hyvyyttään kutsut. Ei ne hormonitkaan kaikkea oikeuta, varsinkin kun tuossa ei ollut kyse mistään spontaanista tiuskahduksesta, vaan piti ihan viestiä laittaa päiviä myöhemmin. Olen järkyttynyt.
Voi luoja kun tyhmä sana eli vaippakakku! En v...sa haluaisi saada jotain vaippakakkua. Eipä muuten oikein voisi kuvitella että tulevalle isälle tehtäisiin ja tuotaisiin joku vaippakakku. Todella imbesilliä viedä se jollekin joka ei sellaista halua.
Sen verran törkeää, että siinä menis ystävyys. Tuollaisia kavereita en halua. Ja aivan turha mitään hormoneista sössöttää, ei riitä syyksi. Ovat muutenkin lähinnä tekosyy, myös pms, aikuisen on osattava käyttäytyä.
Jos kaveri ottais yhteyttä tosi pian, anteeksi pyytäen, voisin antaakin. Mutta välttäisin olemasta tekemisissä ainakin kunnes vauva on isompi (vaikka Luultavasti tuollainen on hirveä the äiti vauvan synnyttyä). Mutta särön ystävyyteen toi jättäisi.