Anoppi yrittää väkisin tehdä meidän esikoisesta oikea kätistä :(
Meidän 4v esikoinen on siis selvästi vasuri ja aina, kun anoppi on meillä tai muuten vaan tavataan, niin anoppi märisee lapselle ja käskee koko ajan vaihtamaan kättä.
Kommentit (6)
kyllä tule, kun pieni teki jotain vasemmalla kädellä!!! Ihan uskomattomia asenteita, ja näitä on paljon
Sanoi, että vasen on pahlaisen käsi. Mä vaan en suostunut siihen. Ihan tahallani tein sitten kaiken vasurilla. Tästä on jo aikaa yli 30vuotta ja mummikin jo kuollut. Mulle ei jäänyt tästä traumoja.
Mun luokalla oli koulussa aina vasureita eikä heitä opetettu oikeakätiseksi. Ihan saivat rauhassa olla vasureita. Koulun aloitin jo 60-luvulla.
tai yrittää opettaa oikeakätiseksi. Meillä kuopus on vasenkätinen .... huomasin jo pari vuotiaana, että hänestä taitaa tulla vasenkätinen. Vasenkätisyys on jossain määrin periytyvää. Meillä miehen suvusta löytyy monta vasenkätistä.
Anopille on sanottava, että lapsi on vasenkätinen ja saa sitä olla. Vasenkätisyys on ominaisuus siinä missä siniset silmät ja aivan yhtä hyvä kuin oikeakätisyys!
niin koeta kaivaa jostain mustaa valkoisella, joku nykyaikainen opus, missä asiasta kerrotaan.
Joka tapauksessa anopille täytyy tuosta sanoa suoraan ja kieltää ehdottomasti moinen käytös, joka on täysin vanhanaikainen.
Meillä myös esikoinen vasenkäinen. Onneksi eivät isovanhemmat ole kommentoineet ikävästi, vaikka iäkkäitä ovatkin.
oikeakätiseksi pakottamisesta on psyykkisiä seurauksia. Mutta jos vain tämä yksi ihminen niin tekee, ei varmaan niin traumatisoivaa. kuitenkin lapsi saattaa alkaa ajatella, että hänessä on jotain vikaa.
Puhu asiasta suoraan anopin kanssa ja kiellä häntä käyttäytymästä noin.
t. vasuri