Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini tupakoi, joi alkoholia ja käytti aineita odottaessaan minua

Vierailija
14.03.2016 |

Kysyttävää?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tupakoin alkuraskaudesta ja lapsi on lievästi vammainen. Sinulle kävi hyvin. Onneksi. Minun lapselleni ei. Olin todella tyhmä ja vastuuton.

Vierailija
22/37 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovat huumeet on sellasia joista mä uskon että jää varmasti jotain vaikutuksia sikiöön. Narkit ei muutenkaan kykene hoitamaan lapsiaan kun ne ei kykene hoitamaan itteään. Narkeilta kuuluu ottaa lapset pois. 

Hahahhahahhahhahhahahahahaha!

Te nuoret ette ehkä tiedä, mutta crack tuli markkinoille 1980-luvulla. Kauheasti oli huutoa ja karjuntaa ja vaikka mitä crack-lapsista. Sit myöhemmin tehtiin seurantaa, ja ihan katuojissa elävien crack-huorien lapsista oli tullut ihan psyykkisesti ja fyysisesti normaaleja ihmisiä. Nää tulokset tietysti siivottiin rahvaan silmistä, kun se ei sopinut "Drugs are bad! Mmmmmkay!"-propagandaan. Mut joo, harhansa kullakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet pärjännyt hyvin elämässä ja sinulla on lapsena ollut turvallisia ja rakastavia ihmisiä ympärillä.Toivottavasti tiedät,että äitisi elämän murheet eivät ole sinun syytäsi.Tsemppiä!Jos et ole törmännyt,niin lue Kreeta Onkelin Iloinen talo.Surusta ja häpeästä huolimatta jne...

Kiitos! :) Hyvin olen pärjännyt, toki vaikeuksiakin ollut. Matemaattiset aineet ovat todella vaikeita itselle, en uskonut pääseväni lukioon ja kursseista olen vitoset saanut. Uskon, että minulla on jonkin sortin oppimisvaikeus vaikka mitään ei ole testeissä todettu. Uskon sen linkittyvän äitini päihteiden käyttöön. Ap

Vierailija
24/37 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovat huumeet on sellasia joista mä uskon että jää varmasti jotain vaikutuksia sikiöön. Narkit ei muutenkaan kykene hoitamaan lapsiaan kun ne ei kykene hoitamaan itteään. Narkeilta kuuluu ottaa lapset pois. 

Hahahhahahhahhahhahahahahaha!

Te nuoret ette ehkä tiedä, mutta crack tuli markkinoille 1980-luvulla. Kauheasti oli huutoa ja karjuntaa ja vaikka mitä crack-lapsista. Sit myöhemmin tehtiin seurantaa, ja ihan katuojissa elävien crack-huorien lapsista oli tullut ihan psyykkisesti ja fyysisesti normaaleja ihmisiä. Nää tulokset tietysti siivottiin rahvaan silmistä, kun se ei sopinut "Drugs are bad! Mmmmmkay!"-propagandaan. Mut joo, harhansa kullakin.

En mä niin nuori ole. Mulla on 3 lasta ja pyörin nuorena vähän missä ei olis ehkä pitänyt. Piikittäjät menee multa kokonaan yli hilseen ja niitä mä en siedä. Sen mä tiedän jo ettei alkoholi, rööki, kannabis ja imppaaminen vaikuta sikiöihin eikä muutenkaan elämääs kun niitä pystyy hallitsemaan helposti.  

Vierailija
25/37 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitini odotti minua ja sisaruksiani 80-luvuilla niin kaikki polttivat tupakkaa vielä toimistoissa. Äitini on siis passiivisesti altistunut tupakoinnille kolmen raskauden verran, joka arkipäivä. Se oli ihan normaalia siihen aikaan. Onneksi ne olemme kaikki "normaaleja" tupakoinnin vaikutuksesta huolimatta.

Vierailija
26/37 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kuten on tiedossa, niin päihteet/huumeet (niiden käyttö raskauden aikana) eivät sitten vaikuta oikeastaan paljon paskaakaan ihmisen (sen lapsen) fyysiseen tai psyykkiseen kehitykseen.

Oletko vähän yksinkertainen? Vaikka ihminen vaikuttaisi ihan normaalilta, takuulla päihteiden käyttö on aiheuttanut jotain haittoja. Katsos kun siitä ihmisestä olisi tullut vielä terveempi, älykkäämpi jne. ilman sitä äidin päihteiden käyttöä. Alkoholi on suurin lasten vammauttaja länsimaissa. Edes kaikki huumeet eivät ole yhtä pahoja.

Vierailija
27/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kuten on tiedossa, niin päihteet/huumeet (niiden käyttö raskauden aikana) eivät sitten vaikuta oikeastaan paljon paskaakaan ihmisen (sen lapsen) fyysiseen tai psyykkiseen kehitykseen.

Oletko vähän yksinkertainen? Vaikka ihminen vaikuttaisi ihan normaalilta, takuulla päihteiden käyttö on aiheuttanut jotain haittoja. Katsos kun siitä ihmisestä olisi tullut vielä terveempi, älykkäämpi jne. ilman sitä äidin päihteiden käyttöä. Alkoholi on suurin lasten vammauttaja länsimaissa. Edes kaikki huumeet eivät ole yhtä pahoja.

Kuten yleistä, palstamammojen huutoäänestys ratkaisee faktat (tähän mennessä 10 yläpeukkua lainatulle, 0 alapeukkua), ei tieteellinen tutkimus. Silti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Prenatal_cocaine_exposure

Vierailija
28/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla mammapalstalaisilla on tismalleen sama tausta, tervetuloa joukkoomme!

Vierailija
29/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minunkin ja herra yksin tietää miten monen kanssa nai mua odottaessaan ja sai jonkun taudin. Kävi myös läpi varmaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat huumeet. Äiti eli Yhdysvalloissa villiä nuoruuttaan v 1974 kun synnyin. Eipä siitä ole mitään jälkiä jäänyt. Mulla on kaksi yliopistotutkintoa ja oon juossut seitsemän kertaa maratonin ja osallistunut yhtä monta kertaa puolimatkan triathlonille joten ihan on psyyke ja fysiikka kunnossa.

Vierailija
30/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin ja herra yksin tietää miten monen kanssa nai mua odottaessaan ja sai jonkun taudin. Kävi myös läpi varmaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat huumeet. Äiti eli Yhdysvalloissa villiä nuoruuttaan v 1974 kun synnyin. Eipä siitä ole mitään jälkiä jäänyt. Mulla on kaksi yliopistotutkintoa ja oon juossut seitsemän kertaa maratonin ja osallistunut yhtä monta kertaa puolimatkan triathlonille joten ihan on psyyke ja fysiikka kunnossa.

Näyttäis, että sua on hyvin vitaminoitu jo odotusvaiheessa!

Vierailija
31/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooksie sie vanmainen?

Vierailija
32/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäis, että sua on hyvin vitaminoitu jo odotusvaiheessa!

Syntymädoping! Ei ihme jos maraton kulkee!

Vierailija
33/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYS:n mukaan noin 1 % alkoholia käyttäneiden äitien lapsista syntyy vaurioituneena, eli noin 600 lasta vuodessa. Tupakan ja huumeiden vaikutus arvioidaan vieläkin suuremmaksi. Eli yli 1000 lasta vuosittain kärsii äitinsä heille raskausaikana tekemästä pahoinpitelystä, iso osa heistä loppuelämänsä. Suomen raskaana olevat naiset tupakoivat tuplasti muihin Pohjoismaihin nähden raskauden loppuun asti.

Pienestä valitatte, 1000 invalidisoitua vauvaa vuodessa ei ole todellakaan paljon, kun vauvoja syntyy lähes 60 000.

Vierailija
34/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yeah right... :D PROVO.

Vierailija
35/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskausaikana polttaminen ja juominen pitäisi luokitella törkeäksi pahoinpitelyksi sekä tuomita maksamaan korvauksia lapselle. Ei kyllä paljoa idiootimpaa tekoa voi tehdä.

Äitini oli kätilö ja alkoi polttamaan minua odottaessaan, koska oli kuullut että tupakoivat äidit saavat pienempiä lapsia. Oli varmaan nähnyt tuskallisia synnytyksiä tarpeeksi. Hänelle lääkäri vielä määräsi päivittäin konjakkiryypyn, oli kai ihan apteekista tuo juoma.

Vierailija
36/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen itsearviointi on epäluotettavaa. Korkeastikin koulutetuissa ihmisissä on psyykeltään sairaita. Maratonin juokseminen kertoo lähinnä narsisimista. Olen juossut itsekin neljä maratonia ja satoja puolimaratoneja (kerran viikossa on saunalenkkinä), mutta ei se kerro minun fysiikkani kaikista puolista mitään.

Vierailija
37/37 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korsteeni kirjoitti:

TYS:n mukaan noin 1 % alkoholia käyttäneiden äitien lapsista syntyy vaurioituneena, eli noin 600 lasta vuodessa. Tupakan ja huumeiden vaikutus arvioidaan vieläkin suuremmaksi. Eli yli 1000 lasta vuosittain kärsii äitinsä heille raskausaikana tekemästä pahoinpitelystä, iso osa heistä loppuelämänsä. Suomen raskaana olevat naiset tupakoivat tuplasti muihin Pohjoismaihin nähden raskauden loppuun asti.

Pienestä valitatte, 1000 invalidisoitua vauvaa vuodessa ei ole todellakaan paljon, kun vauvoja syntyy lähes 60 000.

Eihän tuossa tekstissäsi ole kyllä mitään järkeä. "TYS:n mukaan noin 1 % alkoholia käyttäneiden äitien lapsista syntyy vaurioituneena, eli noin 600 lasta vuodessa". Ai että jokainen odottava äiti Suomessa juo alkoholia raskausaikana?

Suomessa tupakoi noin 9000 äitiä raskausaikana ja siinä on 9000 äitiä liikaa. Yksikin lapsi, saatikka 1000 lasta, jotka joutuu kärsimään äitinsä raskausaikaisesta päihteiden käytöstä on liikaa.