Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikkuvallelaihduttajalle liikaa 1400kcal/vrk?

Vierailija
14.03.2016 |

Käyn siis kuntosalilla ja yritän pudottaa painoa. Salilla kulutin tänään juosten 220kcal + lihaskuntotreeni 30min päälle. Onko liikaa tuo kalorimäärä, terveellisistä raaka-aineista siis koostettu. Bmi nyt 24.3 ja tarkoitus pudottaa 6-10kg.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi yhdyssanavirhe otsikossa :D ap

Vierailija
2/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa! Ei tuota vähemmällä jaksa hullukaan, ja ennen pitkää tulee repsahduksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan alaraja. 1400-1600 on sopiva ja tosiaan sopiva määrä kuitua yms. aineevaihduntaa lisäävää sekä riittävästi vettä. Itse syön samalla bmi:lla 1400-1500 ja tuloksia tulee. Viikonloppuisin syön välillä sen mitä kulutan. 

Vierailija
4/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästä ja pituudestakin. Sanoisin, että tuo määrä ei ole liikaa.

Vierailija
5/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan alaraja. 1400-1600 on sopiva ja tosiaan sopiva määrä kuitua yms. aineevaihduntaa lisäävää sekä riittävästi vettä. Itse syön samalla bmi:lla 1400-1500 ja tuloksia tulee. Viikonloppuisin syön välillä sen mitä kulutan. 

Kerrotko, miten se kuitu lisää aineenvaihduntaa? Ja mitä tarkoittaa aineenvaihdunnan lisääminen?

Vierailija
6/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22, 166cm ja 67kg. Tämän päivän syömiset esimerkkinä, kalorit lasken kalorilaskuri.fissä.

Aamupala: 40g kaurahiutaleista puuroa, 5g voinokare, 100ml maitoa

Lounas: 200g makaronilaatikkoa (jauheliha, tumma makaroni, kananmuna, maito, mausteet), lisäksi salaattia, kurkkua, tomaattia ja 30g raejuustoa

Välipala: 200g maitorahkaa, 60 marjoja, 30g sokton mehukeittoa, 60g banaania

Päivällinen: 200g nakkikeittoa (peruna, juurekset, kevyt nakki, kasvisliemikuutio), 2 näkkileipää, juustoa

Iltapala: 100g jogurttia, ruispala, kalkkunaleike, juusto, kurkkua, teetä.

Ja noin 1400 sain kokonaiskalorimääräksi. Ehkä tuo on sitten ihan ok, niin jaksaa liikkuakin. Ap

Vierailija
7/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, miten se kuitu lisää aineenvaihduntaa? Ja mitä tarkoittaa aineenvaihdunnan lisääminen?

Tulee paremmin kakka, eli kuona-aineet poistuvat. 

Vierailija
8/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön n. 2100kcal ja laihdutan normaalipainon sisällä.

Teen fyysistä työtä, ja liikun juosten joka päivä, sekä joka päivä myös kävellen. (Energinen koira talossa :D ), päivän kokonaikulutukseni on 2600kcal, jos käyn salilla niin 2900kcal, salipäivinä syön 2400kcal. Puolessa vuodessa kiloja on lähtenyt 5, senttejä kymmenen ja lihakset näkyy.

Vierailija
9/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on suolen toimintaa, ei aineenvaihduntaa. Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
10/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on suolen toimintaa, ei aineenvaihduntaa. Et vastannut kysymykseen.

Ok. Elintoiminnot kuluttavat enemmän energiaa, mikä vaikuttaa myös suolen toimintaan. Onko nyt parempi? 

Vierailija
11/21 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa, saattaa olla liian vähän riippuen aineenvaihduntasi toimivuudesta/liikunnan rasittavuudesta. Onko sinulla kovasti mielitekoja tai nälässä kärvistelyä? Kaloriniukkuudessa elämisestä ei ole pitkän päälle hyötyä vaikka kiloja lähtisikin, yleisesti tiedetään että riski repsahtaa kasvaa ja aineenvaihdunta saattaa mennä ihan sekaisin ja jumiin lopulta. Kasviksien määrää et laittanut, toivottavasti ei tarkoita pientä kasaa salaatinlehtiä ja yhtä tomaattia, niitä saa ja pitää syödä paljon!

Vierailija
12/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasbisten määrää en laittanut, kun en ollut niitä punninnut, mutta reilu lautasellinen kumminkin. "Nälkärepsahduksia" ei ole, joskus olen kyllä repsahtanut syömään suklaapatukan tms. mutta kyse on mielestäni ollut vaan siitä että tekee mieli sitä makeaa, kun sitä on tottunut syömään, eikä niinkään nälästä. Liikunnan rasittavuutta on vaikea arvioida, mutta kuntosaliliikunnassa (n.1h/pv) sykkeet vaihtelee 160-190 välillä, aerobiset pyrin tekemään ns.intervallityyppisesti. Hyötyliikunnat sitten tähän päälle. Ap

Vierailija
13/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa hormonaaliset sairaudet. Sitten kun menkkarit (jos olet nainen) loppuu, tiedät sairastuvasi lopullisesti.

Vierailija
14/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Eikai tuosta vielä hormonaalisia sairauksia pitäis tulla, jos joillain (mulla?) peruskulutuskin on jtn 1700kcal/vrk luokkaa.. Tarkoitus olis tietenki nostaa sitten kalorit pikkuhiljaa normaalitasolle kun tavoite on saavutettu. Alipainoiseksi en luonnollisestikaan aio laihduttaa, vaan 56-60kg on se tavoite, riippuu mikä näyttää ja tuntuu parhaalta. Ap

Vierailija
15/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasbisten määrää en laittanut, kun en ollut niitä punninnut, mutta reilu lautasellinen kumminkin. "Nälkärepsahduksia" ei ole, joskus olen kyllä repsahtanut syömään suklaapatukan tms. mutta kyse on mielestäni ollut vaan siitä että tekee mieli sitä makeaa, kun sitä on tottunut syömään, eikä niinkään nälästä. Liikunnan rasittavuutta on vaikea arvioida, mutta kuntosaliliikunnassa (n.1h/pv) sykkeet vaihtelee 160-190 välillä, aerobiset pyrin tekemään ns.intervallityyppisesti. Hyötyliikunnat sitten tähän päälle. Ap

Kuulostaa aika hurjilta sykkeiltä kuntosalille. Mitä sykkeitä sulla on noissa aerobisissa intervalleissa? Onko sun maksimia koskaan mitattu?

Vierailija
16/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuo nyt kellekään on liikaa. Itse laihdutin 83 kilosta 53 kiloon syömällä 1500 kcal päivässä, ja en edes harrasta mitään liikuntaa, ja kevyt toimistotyö...

Vierailija
17/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on liiallista tai liian vähän riippuu omasta painosta, lihasmassan määrästä, siitä minkälaista työtä tekee ja minkälainen aineenvaihdunta on, onko lääkityksiä ja perussairauksia, mikä sukupuoli, jne...

Yhtä ainoaa oikeaa kalorimäärää ei voi sulle kukaan sanoa.

Lääkärien mielipide yleensä on ollut että 1500 kcal/vrk on aika ehdoton raja kellekään (ellet ole sairaalloisen ylipainoinen).

Vierailija
18/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärien mielipide yleensä on ollut että 1500 kcal/vrk on aika ehdoton raja kellekään (ellet ole sairaalloisen ylipainoinen).

Ylä- vai alaraja?

Vierailija
19/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä treenaavalle tuo on ihan liian vähän. Tuo voisi olla lepopäivän kalorit, mutta treenipäiville kyllä tarvitset lisää.

Jos joka päivä treenaat niin nosta tuota johonkin 1700-1800. Voisi olla jopa 2000, jos heikottaa.

Vierailija
20/21 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylä- vai alaraja?

Sori, tarkoitin tietysti ALAraja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän