Miten välttää oksennustauti?
Puolisolle nousi kuume ja oksentaa ja ripuloi. Minulla ei ole nyt "vara" sairastua, enkä toki haluakaan! Harvoin sairastava puolisoni on aivan taju kankaalla ja todella kipeän oloinen. Käytämme nyt erillisiä vessoja ja pesen käsiä jne. Mutta vinkkejä kehiin! Ahdistaa, jos olen jo saanut tartunnan :(
Kommentit (19)
En tiedä onko mitään yhteyttä, mutta viiteen vuoteen ei ollut vatsatautia, syön maitohappobakteereita.
Silloin kun perheessä on tuo tauti niin ei mulla oo nuo bakteerit auttaneet. Tosi vaikea välttää, ja tarttuu vielä pitkään senkin jälkeen pinnoilta kun sairastunut on jo parantunut.
Kyllä minäkin syön säännöllisesti maitohappobakteereja, mutta ei ne mitään auta jos virukselle altistuu :/ AP
En tiedä miten olen onnistunut välttämään, viimeksi sairastin vuonna -93.
Huolellinen käsihygienia, oksennustauti bakteerihan pitää syödä ennen kuin tarttuu. Voithan kokeilla c-vitamiinin yliannostusta joksikin aikaa, ainakin flunssaan tepsii.
Nuo kokonaiset valkopippurit on ihan toimiva.. nielaiset vaan niin ku jotku lääkkeet..
Desinfiointi, eri vessa ja maitohappobakteerit. Noilla olen joskus välttänyt vaikka olen siivoillut lasten oksennuksia lattioilta.
Siis onks tätä yrjötautia VIELÄKIN???!!!!!!!
Hankkiudu raskaaksi. Meillä koko perhe yrjöili ihan hulluna ja ripuloi siihen päälle mutta minä (olen raskaana) oksensin kerran ja se oli siinä. Raskaus kai jotenkin suojasi pahimmalta. Näin järkeilin mutta totuutta en tiedä.
Sinkin kerrotaan lieventävän flunssaa nimenomaan alkuvaiheessa otettuna. Ilmeisesti vaikeuttaa virusten jakautumista. Syö siis sinkkitabletteja, löytyy kaupasta ravintolisien kohdalta.
En tiedä auttaako myös oksennustautia aiheuttavaan virukseen mutta jos olisi sama tilanne päällä niin ehdottomasti kokeilisin.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kokonaiset valkopippurit on ihan toimiva.. nielaiset vaan niin ku jotku lääkkeet..
Hei, alapeukuttajat, ootteko kokeillu? Mä oon. Tosin mulle ei yleensä edes tartu mahatauti.. en tiiä, johtuuko se omasta vastustuskyvystä vai pippureista..
Gefilus tuotteita esim mehuja ym.. Lisäksi maitohappobakteereja reilummin. Näillä itse välttänyt oksennustaudit useat vuodet. Mutta jos sattuu et miehelläsi onkin norovirus niin enpä usko että siltä vältyt.
Toistaiseksi olen nyt ollut oireeton, mutta tuohan tarttuu tosi pitkään myös pinnoilta. Huh, olin ihan varma että alkaisin oksentaa yöllä... AP
Ärsyttää, kun ihmiset tahallaan levittävät tautia mm. viemällä lapsiaan julkisille paikoille ja kylään ja hoitoon heti kun viimeisestä ripulista on tyyliin tunti! Argh!
No sain sitten kuitenkin sen oksennustaudin itsekin. Meni pari päivää aivan sumussa ja järkyttävässä pahoinvoinnissa sekä kuumeessa. Paska tauti, kirjaimellisesti! AP
Käytätte siis eri vessaa ja sinä ap huolehdit käsihygieniasta. Ja sitten illalla köllähdät ukkosi viereen yhteiseen aviovuoteeseen, niinkö? Siirry olohuoneen sohvalle siksi aikaa, kun ukkosi potee. Ja pese miehen käyttämät astiat mahdollisimman kuumalla vedellä. Ja vaihda usein pyyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Käytätte siis eri vessaa ja sinä ap huolehdit käsihygieniasta. Ja sitten illalla köllähdät ukkosi viereen yhteiseen aviovuoteeseen, niinkö? Siirry olohuoneen sohvalle siksi aikaa, kun ukkosi potee. Ja pese miehen käyttämät astiat mahdollisimman kuumalla vedellä. Ja vaihda usein pyyhkeitä.
Nukuimme eri sängyissä kunnes itsekin sairastuin. AP
Sen kun tietäis. Oksista ootellaan täälläkin, kun lapset ovat sairastaneet just...