1cm x 3cm patti vasemman rinnan yläreunassa ulkosyrjällä, pelottaa..
Huomenna iltapäivällä mammografiaan ja ultraan. Pitkulainen patti muljahtelee ja on hieman pehmeä, vaikkakin ns hyvin kiinteä.. piristäkää! Olen kauhusta kankeana :(
Kommentit (16)
Harvoin ne ovat pahanlaatuisia.
Koska huomasit patin?
En osaa piristää, mutta todella hyvä, että menet tutkittavaksi. Itse olen jo kolmannella kierroksella ja rintasyöpäni on jo levinnyt parantumattomaksi.
Onko sinulla ollu flunssaa tai oletko muuten joutunut yskimään tai esim. kantamaan jotain raskasta? Voi olla ihan lihaksissa ns. kireymä.
Olen käsittänyt, että esim rintasyöpäkasvain ei mulju? :o Itsellä on toisessa rinnassa parin sentin kokoinen muljuva patti, olen ajatellut että se on vain jotain rintakudosta.
Kuulostaa esimerkiksi turvonneelta imusolmukkeelta, voi olla muutakin tietty. 90% pateista osoittautuu hyvänlaatuiseksi, joten annahan nyt kun ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt, että esim rintasyöpäkasvain ei mulju? :o Itsellä on toisessa rinnassa parin sentin kokoinen muljuva patti, olen ajatellut että se on vain jotain rintakudosta.
Riippuu kasvaimen laadusta ja paikasta. Menisin näyttämään pattia!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa esimerkiksi turvonneelta imusolmukkeelta, voi olla muutakin tietty. 90% pateista osoittautuu hyvänlaatuiseksi, joten annahan nyt kun ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan.
Prosenttisi on valitettavan väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prosenttisi on valitettavan väärä.
Nähtävästi prosentti vaihtelee sivuittain. 90% prosenttia luki Promaman sivuilla (kansanterveydellinen, Ray:n tukema järjestö) ja 75% luki Terveyskirjaston sivuilla. Joka tapauksessa suurin osa havaituista vaivoista osottautuu hyvänlaatuisiksi. Mitä nuorempi henkilö, sitä todennäköisemmin näin on. Tämä ei poista kuitenkaan tutkimuksen välttämättömyyttä.
Huomasin patin kolme viikkoa sitten ja heti seuraavana päivänä hakeuduin julkiselle puolelle päivystykseen ja ihme kyllä sain jo näinkin nopeasti ajan tutkimuksiin! Minulla on se plussa puolellani, että olen 24-vuotias ja olen synnyttänyt 20-vuotiaana. En todellakaan halunnut aikailla ja jäädä pohtimaan, olen kuitenkin pienen lapsen äiti.
Ei ole ollut flunssaa vuoteen, mutta teen ahkerasti juoksulenkkejä ja rintani ovat lenkkeilytilanteissa aina todella kovilla suuren kokonsa vuoksi, sekä imetysaikana runsaan maidon nousun vuoksi tulleen venyneen ihon takia. Hyviä liivejä en vain ole löytänyt, olenkin miettinyt voisiko sillä olla paljonkin tekemistä tämän kyhmyn muodostumisessa..
- AP
Vierailija kirjoitti:
Huomasin patin kolme viikkoa sitten ja heti seuraavana päivänä hakeuduin julkiselle puolelle päivystykseen ja ihme kyllä sain jo näinkin nopeasti ajan tutkimuksiin! Minulla on se plussa puolellani, että olen 24-vuotias ja olen synnyttänyt 20-vuotiaana. En todellakaan halunnut aikailla ja jäädä pohtimaan, olen kuitenkin pienen lapsen äiti.
Ei ole ollut flunssaa vuoteen, mutta teen ahkerasti juoksulenkkejä ja rintani ovat lenkkeilytilanteissa aina todella kovilla suuren kokonsa vuoksi, sekä imetysaikana runsaan maidon nousun vuoksi tulleen venyneen ihon takia. Hyviä liivejä en vain ole löytänyt, olenkin miettinyt voisiko sillä olla paljonkin tekemistä tämän kyhmyn muodostumisessa..- AP
Radiologi osaa kertoa enemmän. Rauhoitu, olet menossa tutkimuksiin ja asia on hoidosta. Todennäköisyydet ovat puolellasi. 10 alle kolmekymmentä vuotiasta sairastuu vuosittain rintasyöpään, joten riski on hyvin pieni. Jollekin se kuitenkin aina iskee ja siksi kaikki tuommoiset tutkitaan asianmukaisesti.
Rauhoitun kyllä, olette ihania ihmisiä! Olen ajatellut asian mahdollisimman neutraalisti, jotta pysyisin järjissäni, mutta en kuitenkaan tuudittaudu "ehdottomaan eihin".
- AP
Mulla on kanssa tuollainen aivan samanlaiselta kulostava patti toisessa rinnassa, koko n. 1x2cm. Kohta 5v. siinä olla möllöttänyt. Sain aikanaan kans nopsaan ajan ultraan ja mammografiaan, mut lopulta lääkäri vaan ultrasi ja totesi sen vain olevan jotain paksumpaa kudosta, ei siis edes mikään hyvänlaatuinen kasvain. Hengissä ja terveenä ollaan edelleen. Tsemppiä sinnekin, en usko että on mitään vakavaa :)
Kiitos vastauksistanne! Nro 14, toivottavasti minullakin käy yhtä hyvin kuin sinulla :)
- AP
Täytyy sanoa, että tuo Kielletty rakkaus vei kyllä hienosti ajatukset aivan muualle.
- AP
Voimia huomiseen !