Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vielä toivoa, että vauva oppii imemään suoraan rinnasta? =(

Vierailija
18.02.2006 |

On sen verran pieni ettei kunnol jaksa imeä ja lypsän ja annan sit pullosta. Mutta mun nännit ei ole koholla rinnoista =( Lypsyn jälkeen on hetken esillä mut vetäytyy taas takaisin (ei nyt sisäänpäin kääntyneet kuitenkaan!)

Ajattelin rintakumilla kokeilla mutta toivottavasti edes se onnistuu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ainakin aluksi se rintakumi avuksi.

Ja tarjota rintaa aina ensin ja pyrkiä mahdollisimman paljon välttämään sitä pulloa. Vauva nimittäin oppii tosi helposti siihen pulloon, koska siitä on helpompi imeä.

T: eräs, jonka imettäminen ei meinannut oikein lähteä käyntiin.

Vierailija
2/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin rintakumilla 8kk! Aluksi tunsin epäonnistuneeni, mutta sittemmin olen osannut olla ylpeä itsestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole haitanneet imetystä. Tsemppiä! :)

Vierailija
4/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintakumia kehiin! Kumma etteivät laitoksella tai neuvolassa ole suositelleet?

Minulla on myös matalat nipukat, mutta rintakumilla sujui imetys alusta lähtien. Nykyään ei sitä edes tarvita, kun vauva on isompi ja kekannut jo kunnolla, että mistä se maito tulee.

Vierailija
5/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat varsinkin oppivat herkästi pullolle. Kokeile nännikumia ensin. Pelkkä rintamaito ei varmaan lypsettynä kauan riitä, että kannattaa varautua korvikkeella. Vauvat tarvitsevat kokoajan enemmän maitoa.

Vierailija
6/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä imetin rintakumilla 8kk! Aluksi tunsin epäonnistuneeni, mutta sittemmin olen osannut olla ylpeä itsestäni.

Vierailija
7/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti ennenaikasena ja pulloteltiin aluksi. Tuossa 2 kk iässä olikin sitten riittävän sitkeä ja vahva imu, et siirryttiiin rinnalle kokonaan. Tarjoa aina rintaa, mutta älä pihtaa pulloa. Vauvan on saatava ruokaa vahvistuakseen.

Vierailija
8/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pari viikkoa oon lypsäny. Kerran päiväs kehoitettiin kokeilemaan kumilla ettei voimat mene yritykseen ja sit ei jaksakaan syödä kun nyt olis tarkeetä että sais kaiken maidon mitä mahaan mahtuu.

Mutta ei vauva kuminkaan avulla oikein osannut imeä... tosin en ole kuin muutaman kerran kokeillut. Täytyy nyt ottaa tavaks joka päivä sillä kumilla harjoitella ennenkuin anna pullosta sit maitoa.

Vierailija
9/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppi rinnalle hyvin, vaikka ensimmäisen kuukauden ja ylikin sai maitoa pelkästään pullosta. Ja ensin nenämahaletkun kautta. Imetin 9kk.

Vierailija
10/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
11/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa, synnärillä yms. vaan sanottiin, että jos käytät kumia, maito loppuu. Mistään en saanut tukea.

t.3.

Vierailija
12/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai voiko fuskata, että pesee joka toinen kerta kylmäl vedel ja joka toinen kerta saippual ja viel keittää?

Vierailija
13/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan helpompi, jos olisi useampi rintakumi ja sitten kerralla keittää ne aina.

Vierailija
14/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vai voiko fuskata, että pesee joka toinen kerta kylmäl vedel ja joka toinen kerta saippual ja viel keittää?

Kättärillä aloiteltiin sen rintakumin kanssa, kun muuten olisi ollut ihan ruvella. Missäs siellä keittelet? Eipä hoitsutkaan tarjoutuneet sitä vaihtamaan/keittämään, kunhan huuhdeltiin kraanavedellä. Siis koko sen viiden päivän ajan, mitä siellä oltiin.

Vierailija
15/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Niin ja 2kpl noita nyt on. Eli hyvä tietää ettei totakaan ohjetta tarvii sanatarkasti noudattaa! =)

Vierailija
16/18 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytön jälkeen huuhdot huolella ja illalla ennen nukkumaanmenoa kiehautat koko satsin. Naistenklinikallakin vain huuhtaistiin esim. rintapumpun imuosat ja kerran vuorokaudessa vaihdettiin..

Tsemppiä! :) Ja muista, älä ryydytä tai vedä itseäsi ihan henkisesti loppuun ton imetyshomman kanssa, jos tuntuu ettei hommasta tule mitään tai pinna kiristyy liikaa niin mieti onko se sen arvoista...

Vierailija
17/18 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jsfjpoag

Vierailija
18/18 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehiin ja ajanmittaan nännitkin ulkonevat ja voit imettää ilman kumiakin.. Sekin auttaa, kun vähän aikaa imettää kumilla ja nappaa sitte sen pois. Paras neuvo minulle oli ennen vauvan syntymää, että älä sitte anna periksi imetyksen suhteen. Ei se aina ole niin helppoa. Eikä ollutkaan. Nyt toinen vaavi ja sujuu jo oikein hyvin.