Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wilmaviestistä ja opettajan käytöksestä...

Vierailija
14.03.2016 |

Ekaluokkalaiseni luokalla plus vanhemmilla on sellainen yheinen iltatapahtuma tällä viikolla, mihin ei pääse kuin autolla. Opettaja oli lisännyt wilma-viestin loppuun, että toivoo, että autottomat perheet ottaisivat rohkeasti yhteyttä niihin joilla auto on, että lapset voisi päästä mukaan kaveriperheiden kyydissä. Lapseni kysyi sitten tänään multa, voiko mennä x:n kanssa sinne, kun meillä ei ole autoa.
Tarkoitus kai hyvä, mutta me kyllä tarvittaessa kuljetaan autottomina linja-autolla ja taksilla, eikä opettajan täytyisi puuttua perheen menemisiin tai menemättä jättämisiin. Eihän nuo tapahtumat mitään pakollisia ole, jos päättää jäädä pois kyydin puuttumisen tai muun syyn perusteella niin se on perheen oma asia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelma oli? Ja lapsiko halusi sinne tapahtumaan?

Vierailija
2/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut sanaa "ehdotus"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi hel....

Vierailija
4/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en kyllä näe opettajan käytöksessä tässä mitään ongelmaa.

Vierailija
5/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Lapsi ei saa siis mennä kaverinsa kyydillä ja joutuu jäämään kotiin hauskanpidosta?

Vierailija
6/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma, jos lapsi on itse järjestänyt itselleen kyydin? Hienoa oma-aloitteisuutta.

Aika uuno olisit äitinä/isänä, jos kieltäisit lapselta tuon kyydin, koska meidän perheessä mennään aina bussilla...

Vierailija
7/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enpä olis tuosta älynny loukkaantua. Taustalla lienee ajatus, ettei oppilaan tarvis jäädä ainakaan kyydin takia pois tuosta tilaisuudesta. Mä oon ainaki kokenu, että omille lapsille on ollu tärkeää osallistua juuri noihin lapsi+vanhempi-juttuihin..

Vierailija
8/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää vain tarkoitti. Totta kai jokainen sitten itse päättää, mennäänkö julkisilla vai jätetäänkö kokonaan menemättä.

Vierailija
9/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

Vierailija
10/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua mä taas luin?

Vierailija
11/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mulla ois aikeena opiskella opettajaksi. Ne aikeet jäis kyllä tän palstan ansiosta. Oppilaiden kanssa varmasti tulis toimeen, mut ne hiivatin joka asiasta valittavat vanhemmat.

Vierailija
12/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kantaasi. Elämmekö todella näin itsekkäässä yhteiskunnassa? Meillä ainakin tarjotaan kyytiä ja toisaalta otetaan ilolla vastaan. Ja samalla tutustuu vanhempiin. Mikäli rivien välistä luin oikein, olevan vaan yrittää auttaa että kaikki, autottomatkin, pääsis paikalle.

Asioilla on taipumus järjestyä. Soittaisin itse opelle :-)

Vierailija
13/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mielummin ylpeä lapsestasi, joka on itse yrittänyt järjestää asiaa kuin normaali ihminen.

Vierailija
14/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jo olisin valittamassa rehtorille, miten TÖRKEÄSTI opettaja kehtasi olettaa, että autottomat on niin köyhiä, että pitää kyydit muilta pummia. Siis ihan hirveetä, mennä nyt toisen tarjoamalla hyväntekeväisyyskyydillä, hyhhyh.

Vierailija
15/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan vaikka senkin takia tuossa tuo ehdotus, jotta autottomalla ei olisi niin suuri kynnys kyytiä kysyä. Autolliset tuon lukiessaan tajuavat, että mahdollisesti joku kaipaisi kyytiä ja ovat valmiina siinä avustamaan jos joku viestiä laittaa. Saahan sitä julkisillakin liikkua, mutta opettaja varmasti ajatteli tuon lisäyksen vain jotta kukaan sinun kaltaisesi vinkuja ei valittaisi siitä, että autottomia ei ole otettu huomioon ollenkaan.

Vierailija
16/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noi on PERHEILLE tarkoitettuja juttuja. Nyt lapsi haluis mennä kaverin perheen kanssa sinne, koska asia on hänelle niin ehdotettu, kun meillä ei ole autoa. Vaikka mulle ei ole siis autottomana mikään ongelma hommata meitä, autotonta perhettä sinne itse, kuten wilma-viestissä oletetaan ja kuten koulussakin ilmeisesti on puhuttu. Ap

Vierailija
17/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vähemmän ymmärsin ongelmaa laatua ja vakavuutta. 

Vierailija
18/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi autottomuutta ihmisille, jotka sitten tolla tavalla tekevät siitä numeron ja hankaloittavat kaikkea elämää kyytikiukutteluineen. Valitetaan jos ei kyytiä tarjota, ja jos ehdotetaan kimppakyytiä, siitäkin valitetaan?

Vierailija
19/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoselvitys ei nyt kyllä tilannetta ainakaan parantanut...

Vierailija
20/22 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajako täällä alapeukuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi