Poikaystävä väittää että oon "hienohelma" kun en suostu mennä alle 4 tähden hotelliin
Poikaystävä väittää että oon "hienohelma" kun en suostu mennä alle 4 tähden hotelliin. En ole ikinä ollut alle 4 tähden hotellissa.
Kommentit (23)
No sitten olet. Onko sillä jotain väliä?
Et "suostu mennä"? Tasovaatimuksesi eivät näemmä koske kirjallista esitystä.
"hienohelma" kirjoitti:
Poikaystävä väittää että oon "hienohelma" kun en suostu mennä alle 4 tähden hotelliin. En ole ikinä ollut alle 4 tähden hotellissa.
Poikaystäväsi on ihan oikeassa, olet hienohelma.
Mutta eipä siinä mitään, en minäkään suostu asumaan alle 4-tähden hotellissa :D ...ja 4* -hotellissakin vain poikkeustapauksessa.
"Hotellien tähtiluokituksella ei ole mitään tekemistä viihtyvyyden tai siisteyden kanssa. Tähdet kertovat vain hotellin varuste- ja palvelutasosta, kuten siitä, onko huoneessa televisio ja minibaari tai aulassa kampaamo ja matkamuistomyymälä. Tähtien jakajien arvostamia ominaisuuksia ovat televisio, hissi ja pikkoloiden määrä, mutta siivoojan huolimattomuutta, hotellin tarjoamia elämyksiä tai vaikkapa ystävällisyyttä ne eivät mittaa. Ongelma on myös, ettei maailmassa ole yhtä kansainvälistä tähtiluokitusjärjestelmää. Maasta riippuen tähdet jakaa joko turistiviranomainen, hotelli- ja ravintolaliitto tai joskus jopa hotelli itse. Suomessa tähtiluokitusjärjestelmää ei ole laisinkaan.
Hotellin tähtiin ei siis kannata tuijottaa sokeasti. Keskustelupalstojen kommentit ovat todennäköisesti oikeassa."
http://www.mondo.fi/uutiset/concierge-hotellien-tahtiluokitus
Mulle tulee vain viiden tähden laskuja! =D
Noh, kyllä minuakin harmittaisi, jos kumppani ei suostuisi menemään alle 4 tähden hotelliin. Rajoittaisi matkustusmahdollisuuksia aika lailla. Ei pelkästään rahan takia, vaan esimerkiksi äkkilähdöt eivät onnistuisi kaikkiin paikkoihin tai ei voitaisi mennä hotelliin joka olisi sijainniltaan paras, koska yksi tähti puuttuisi.
Mutta teet miten itse haluat. Voithan maksaa matkanne, jos haluat asua kalliimmin kuin poikaystäväsi.
Niin kauan kuin Neiti Hienohelma itse maksaa hienot hotellinsa, niin eihän siinä mitään nokankoputtamista ole kellään.
Kukaan ei voi olla kovin hienohelma, jos kirjoittaa "suostu mennä". Eli, et ole.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kuin Neiti Hienohelma itse maksaa hienot hotellinsa, niin eihän siinä mitään nokankoputtamista ole kellään.
Et sitten lukenut aikaisempia kommentteja?
Minä olen ihan samanlainen, mutta en ole kyllä ajatellut olevani mikään hienohelma.. Jos kerran mennään lomalle, niin kyllä minä haluan hyvän hotellin?! Jos minulla olisi rahaa, niin lentäisin myös ykkösluokassa, enkä siltikään ajattelisi olevani hienohelma, vaan mukavuudenhaluinen.
Minusta hienohelma ei ole mitenkään kovin ruma luonnehdinta. Tietysti se on kamala loukkaus Suomessa, jossa kaikkien kuuluu tavoitella vaatimattomuuden maailmanennätystä aina ja kaikessa. Niin että kyllä mulle kelpaa ihan semmonen vaatimaton perusmajotus vaan, enkä mä mitään lämmintä vettä suihkuun sillee kaipaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten lukenut aikaisempia kommentteja?
Niin mistä?
Minulla tuo raja on 3 tähteä. Kolmen ja neljän tähden ero ei ole yleensä kovinkaan suuri, ja kolmella tähdellä saa jo selvästi enemmän vaihtoehtoja.
En minäkään suostu mielelläni menemään alle 4 tähden hotelliin. Riippuu tosin monesta asiasta: viihtyisä voi olla kolmenkin tähden hotelli. Viiden tähden hotelli voi olla tylsä.
Mies naureskelee tälle. Mutta maksaa. Kyllähän hän itsekin siitä saa nautintoa.
Vierailija kirjoitti:
"Hotellien tähtiluokituksella ei ole mitään tekemistä viihtyvyyden tai siisteyden kanssa. Tähdet kertovat vain hotellin varuste- ja palvelutasosta, kuten siitä, onko huoneessa televisio ja minibaari tai aulassa kampaamo ja matkamuistomyymälä. Tähtien jakajien arvostamia ominaisuuksia ovat televisio, hissi ja pikkoloiden määrä, mutta siivoojan huolimattomuutta, hotellin tarjoamia elämyksiä tai vaikkapa ystävällisyyttä ne eivät mittaa. Ongelma on myös, ettei maailmassa ole yhtä kansainvälistä tähtiluokitusjärjestelmää. Maasta riippuen tähdet jakaa joko turistiviranomainen, hotelli- ja ravintolaliitto tai joskus jopa hotelli itse. Suomessa tähtiluokitusjärjestelmää ei ole laisinkaan.
Hotellin tähtiin ei siis kannata tuijottaa sokeasti. Keskustelupalstojen kommentit ovat todennäköisesti oikeassa."
http://www.mondo.fi/uutiset/concierge-hotellien-tahtiluokitus
On totta, että hotellien tähdet eivät kerro täyttä totuutta hotellin todellisesta laadusta, vaan kuvaavat lähinnä hotellin varuste- ja muodollista palvelutasoa. Tähdillä on kuitenkin kohtuullinen korrelaatio hotellin yleiseen tasoon ja laatuun. On siis todennäköisempää, että 5* hotelli on parempi tasoinen kuin 3* hotelli.
AP:n asenne kertoo omasta mielestäni vain siitä kuinka vähän hän on matkustellut. Ehkä itsekin olin tuollainen 10v sitten. :) Itse reissaan monta kertaa vuodessa- lähinnä omatoimimatkoja. Viimeaikoina olen oppinut, että pienet boutique-hotellit tai persoonalliset B&B majoitukset ovat suoraan sanoen olleet laadukkaimpia. Olen jopa yllättynyt, että esim. Espanjassa on löytynyt todella persoonallisia ja mahtavan palvelun pieniä majataloja, jossa sisustus on ollut todella kaunis ja hyvänlaatuinen. Suosittelen testaamaan myös parin yön verran maaseutujen linnamajoituksia. Yhä enemmän olen alkanut kaihtamaan suuria hotelleja, jotka monesti ovat kaukana persoonallisuudesta. 5-tähden hotelleissa on kiva olla pari yötä, mutta sitten kaipaankin jo jotain muuta. Itselleni majoituksen laatu tulee ihan muista asioita kuin tähdistä.
Hotellissako te ne lomat vietätte? Omat reissut ollu parhaita sillon, ku on paikan päältä etitty mahollisimman halpa motelli. Ei siellä huoneessa ole kuin nukuttu, saksassakin löydettiin sekä reberbahnilta että dusseldorffista halvat motellit ihan keskustasta, siistejä ja hyväkuntoisia. Tuskin mitään tähtiluokitusta, mutta oli siellä juokseva vesi, vessa, suihku ja hyvät sängyt. Toisessa jopa kylpyamme. Mää kerään elämyksiä ennemmin ulkoa kuin hotellihuoneen ikkunasta. Ja käytän rahani mielummin ostoksiin ja elämyksiin.
Aikuisena ymmärtää sitten tähtien merkityksen syvällisemmin!