omasta sekalaisesta elämästä...
Ajattelin kirjoitella hiukan ajatuksiani... harmittaa kovasti kun lapseni isä ei välitä lapsestaan. Kaikki omat menot ja harrastukset menevät lapsen edelle. Olemme olleet erossa yli kaksi vuotta, ja koko tämän ajan tyttäreni on käynyt isällään ja uudella naisystävällä epäsäännöllisesti. Kuitenkin niin, että tyttö on kiintynyt kovasti isän uuteen naisystävään, ja toivoisi että saisi käydä useammin. Isä ei pyynnöistä huolimatta ole ottanut tyttöä kuin n. kerran kuussa yhdeksi yöksi. Minulla on tytön yksinhuoltajuus. Nyt isästä ei ole kuulunut marraskuun jälkeen mitään...
Kuulin että on suhde kariutunut, ja tekee muuttoa uuteen suhteeseen/kotiin jossa naisella kaksi lasta edellisestä liitosta. Kaikki suhteet ovat päättyneet 2-4 vuoden kuluttua, kun arki on tullut vastaan, ja aina niin että on hypännyt edellisestä suhteesta suoraan toiseen tai ollut samaan aikaan kahden naisen kanssa.
Minulla on niin paha mieli tytön puolesta, kun odottaa kovasti että isi soittaa, ja pääsee taas hänen ja naisystävän luokse. Isillä onkin nyt aikomuksena ilmeisesti viedä tyttö seuraavalla kerralla suoraan " uuteen isin kotiin" , jossa asuukin nyt aivan vieraita ihmisiä.
Ex:n kanssa emme voi mistään keskustella, ei halua keskustella. Eikä juuri ajattele miten lapsi ikävöi ja kaipaa. Ja miten kokee uudet tilanteet. Toivoisin että rauhassa pikku hiljaa tutustuttaisi uuteen perheeseensä ja tapaisi tyttöä säännöllisesti.
Itselläni on uusi suhde, ja uusioperhe kuviot (miehelläni myös lapsi ed. liitosta), ja kaikella tapaa olen ymmärtäväisesti katsonut asioita eteenpäin. Tyttö on myös hyvin kiintynyt uuteen miesystävääni ja hänen lapseensa. Suunnittelemme yhteisen kodin perustamista ja yhteisiä lapsia.
On vaan niin paha olla...
En haluaisi antaa tyttöä yökylään vieraaseen paikkaan heti, ja toisaalta en halua olla millään tavalla heidän onnensa esteenä. Ex on vielä niin erikoinen luonteeltaan, että ei ymmärtäisi miksi kiellän tytön menemästä uuteen paikkaan, vaan sanoisi että ei sitten näe tyttöä enään ollenkaan ikinä jos se on niin parempi. Hän osaa kiristää ja vetää oikeista naruista...vaikka se olisi melkein parempi ettei näkisi tyttöä, jos ei oikeasti välitä, mutta tyttö siitä kärsisi kun rakastaa isäänsä kovasti.
En tiedä...ajatukset on niin sekaisin. Harmittaa aikuisen ihmisen käytös suunnattomasti...Olen myös itse kokenut samat kuviot pienenä.
Olisi mukava kuulla jos jollain on samanlaisia tilanteita, tai haluaisit muuten kertoa ajatuksiasi. Helpottaa jo hiukan kun saa purkaa ajatuksia :)
Kommentit (2)
ensinnäkin, olen todella pahoillani että sinä ja lapsesi joudutte tuollaista kestämään. Ehdottaisin että keskustelisit asiasta jonkun ammattilaisen kanssa, esimerkiksi lastenvalvojan, koska hän katsoo asioita aina lapsen kannalta ja ajaa lapsen etua. En ehdota että ryhtyisit mihinkään toimenpiteisiin, mutta jos juttelu ammatti-ihmisen kanssa auttaisi. Jos saisit vaikka neuvoja kuinka sinä osaltasi voisit keventää pikkuisen taakkaa kun hän palaa isänsä luota.Tai jonkun toisen asiantuntijan kanssa, kuten koulupsykologin tms. voisi olla suuri sijoitus lapsen tulevaisuutta ajatellen. Voimia sinulle..lapsi on onnellinen kun sillä on noin viisas äiti kuin sinä.
Mä tiedän täysin tuon kuvion omasta lapsuudestani ja ymmärrän millanen ihminen lapsen isä on.. On niin vaikea ymmärtää äitinä kuinka joku ei rakasta lastaan tuon enempää, ettei halua edes tavata!?!? Sydäntä puristaa kun mietin kuinka se pieneen lapseesi sattuu, vielä silloinkin kun lapsen ehdoton rakkaus on pikkuhiljaa vaihtunut katkeruudeksi. Vielä näin aikuisenakin se sattuu ja heikkoina hetkinä löytää itsensä ajattelemasta että mikä minussa on vikana kun isä ei minua halunnut? Vaikka itse olin kuitenkin jo aika vanha kun vanhemmat erosivat, 14vuotias! Silti se sattuu..
Mua niin harmittaa kun en osaa antaa sulle mitään neuvoja.. Olen aivan yhtä neuvoton kuin sinäkin. Itsekin olen yh, mutta lapsella isäänsä hyvin vahva suhde, eikä kolmansia osapuolia vielä ole, erosta on 1,5v.
En voi muutakuin toivottaa teille oikein hyvää jatkoa, lämpimiä ajatuksia ja sylin täydeltä myötätuntoa!!!