Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletko olevasi hyvä asiakaspalvelija?

Vierailija
13.03.2016 |

Taas tänään.. kahvilassa, odottelin vuoroani, edellä pariskunta. Joku vartin keskustelu mitä pariskunnan nainen voi ottaa kahvin kanssa kun pitää olla laktoositonta ja gluteenitonta. "Mitäs tuossa ja tuossa kakkupalassa on? No ei tietoa kun kokki on ehtinyt lähteä kotiin. Ja jäätelö on tosi hyvää mutta se taitaa olla kyllä laktoosilla. Mutta suklaakakku on gluteenitonta, ootko sitä maksanut ei kun maistanut? No sitä sitten. Jos se on gluteenitonta. Mutta sen kanssa tulee jäätelöä. No jos vaihdetaan kermaan tai rahkaan? Jos se sitten on laktoositonta. Juu on se. Ja ai että."

Joo ei mitään. Odottelen ja sirkutusta pariskunnalle et pöytään tulee. Itse otan kahvikupit ja kaadan kahvit, vien miehelle pöytään ettei tarvitse odottaa varttia, paikassa ei ole ketään muita. Otan jonkun summarum kahvin kanssa. Ja maksaisin mutta mitä se harakka tekee..? Hetki sitten se touhotti sitä kakkupalaa ja nyt se on perse asiakkaaseen päin kun työkaverinsa tekee pariskunnan erikoiskahvia. Höpöttelee siinä samalla. Ei jumalauta, nyt palaa hermo. "Anteeksi, voinko maksaa, menisin mielelläni jo pöytään istumaan." Harakka kääntyy närkästyneenä kun hänellä on tässä asiakaspalvelutapahtuma kesken. Kahvi oli muuten laihaa ja pahaa. Joo, eipä mennä enää ja mainitsen asiasta tutuillekin.

Mikä ihmetyyli on palvella asiakasta: keskityn yhteen tapahtumaan täysin vaikka kuinka pitkäksi aikaa ja olen ihmeen fantastinen asiakaspalvelija vaikka unohdan muut asiakkaat? So not.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin v*ttumaista myös sen kahvion neitokaisen näkökulmasta odotella teiltä  niitä teidän hankalia tilauksia. varsinkin jos on jonossa muita.  Ja Parasta on kun ihmiset jonossa huokailee sitä kuinka kestää. Tai koittaa huudella väliin. Sitten kun on se Oma vuoro VIHDOIN on. Niin Kas kummaa teillä ei ole mitään hajua mitä te olettekaan ottamassa! ottaisiko sittenkin kahvin oheen jtn eiku ei eiku joo. eiku.

Olisko sen voinut miettiä siinä jonossa!? Vielä parempaa kun olet kahviossa jossa vitriinistä tuotteet voi (ja kuuluu) ottaa itse. Niin tulet sinne kun viiden tähden ravintolaan osoittelemaan mitä sieltä haluat. Toivot gluteenitonta ja silti voit maagisesti kumminkin syödä sen sämpylän jossa on gluteenia koska gluteenittomat ehdotukset ei kelvanneet. Kyselet kaikki vitriinin tuotteet läpi mutta päätät kumminkin aina et heh otan sittenkin vaan tän kahvin.  Ja kyselet lisää tyhmiä. Kuten joku jo aiemmin ilmaisi niin kyllä ne kusipäisemmät ja tyhmemmät asiakkaat pikkuhiljaa tappaa sen ilon siitä maailman positiivisemmastakin asiakaspalvelijasta. Ja te jotka yhä edelleen ojennatte sitä maksukorttia myyjän nenän eteen, tiedoksi nyt on vuosi 2016 ja se syötetään siihen teidän nokkanne alla olevaan maksupäätteeseen - niin ja se pankki ja luotto on valittavissa numeroilla 1,2 ja jokaikinen laite joka on tullut vastaan, liikkuu valinta ko. numeroilla sekä nuolinäppäimillä. Jestas sentään :D tähän jysymykseen vastaan n. kahdeksalle kymmenestä. (lukee myös laitteen päällä) Ihmetteleekö joku miksi vähän voi kypsyttää. Kyllä useamman kertaa päivässä joutuu miettii poistuuko nää ihmiset kotoaan ekaa kertaa. Ja nämä minun asiaani menisi vain hetki väliin huutelijat ovat rasittavia ja kuvittelevat itsensä tärkeämmäksi kuin muut. Eräs päivä palvelin SOKEAA rouvaa niiin siihen väliin tuli joku jeesus enkö minä nyt voisi ihan nopeasti vain maksaa tämän, minulla on kiire. No ET TODELLAKAAN jtn kunnioitusta. Ja te jotka näihin juntteihin lukeudutte omg vaihda alaa argumentein niin puspus vaan.

Vierailija
22/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minun pointti oli kun edellä oleva asiakaspari oli juuri mainitsemasi ensimmäistä kertaa kahvilassa asioiva hidas erikoisvaade-pariskunta ja iloinen kahvilan täti lähtee peesaamaan ja lietsomaan tätä käytöstä, pohtimaan sitä kakkudilemmaa ja mun hiljainen hermo vaan palaa ja palaa, kuuntelen älyvapaata keskustelua ja odotan kohteliaasti vuoroani niin sitten kun on minun vuoroni niin mitä näen, välinpitämättömän kassaPERSEEN. siinä käämi kärähti. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, minun pointti oli kun edellä oleva asiakaspari oli juuri mainitsemasi ensimmäistä kertaa kahvilassa asioiva hidas erikoisvaade-pariskunta ja iloinen kahvilan täti lähtee peesaamaan ja lietsomaan tätä käytöstä, pohtimaan sitä kakkudilemmaa ja mun hiljainen hermo vaan palaa ja palaa, kuuntelen älyvapaata keskustelua ja odotan kohteliaasti vuoroani niin sitten kun on minun vuoroni niin mitä näen, välinpitämättömän kassaPERSEEN. siinä käämi kärähti. Ei mulla muuta.

Joo, onhan se ikävää käytöstä jos kassa ei heti palvele. Et voi kuitenkaan aina ulkopuolisena tietää, mitä siellä tiskin takana tapahtuu. Voi olla, että toinen työntekijä on tauolla, voi olla, että toinen työntekijä on tettiläinen tai harjoittelija joka ei osaa käyttää kassaa. Tai että toinen tarjoilija on päällikkö joka tekee just jotain eri hommaa, laskee inventaariota tai jotain. (Tosin meille sanottiin että aina joku kassalle jos on ruuhkaa, mutta kaikista paikoista ei voi tietää.)

Vierailija
24/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli suora puolentoistametrin näkö- ja kuuloyhteys m i t ä siinä kassalla tapahtui, kassatäti alkoi keskustelemaan kahvihenkilön kanssa perse minuun päin keitä ne edeltävät asiakkaat oli ja ilmeisesti nainen oli tuttu ja uuden miehen kanssa liikkeellä. Ja mistä asti olivat olleet yhdessä, milloin eronneet edellisistä kumppaneistaan. Aika turhaa tietoa minulle.

Kahvini jäähtyi kun juoruilivat, olin jo kantanut sillä aikaa odottaessani meille kahvit läheiseen pöytään ja valinnut vitt.. vittiinistä viinerin, pankkikortti oli valmiina ja tiesin mihin rakoon pankkikortti laitetaan, missä kohtaa debit-näppäin on ja mikä on pin-koodini. Olin suhtkoht valmis kassatapahtumaan.

Vierailija
25/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule olevani hyvä asiakaspalvelija, vaan tiedän olevani. Kaltaisiani on paljon muitakin, ja vastapainoksi sitten on huonompiakin asiakapalvelijoita. Jokaiseen ammattiryhmään mahtuu hyviä ja huonoja työntekijöitä, sille ei mahda mitään.

Joskus on muuten tosi vaikea irrottautua rupattelemaan jäävästä asiakkaasta, vaikka näkee että toinen asiakas odottaa vuoroaan. Ehkä myyjä on sitten asiakkaalle se päivän ainoa ihmiskontakti, tai jotain, mutta kun juttua tulee ja tulee eikä sitä saa katkaistua. Ei saa sanottua väliin, että anteeksi mutta toinen asiakas odottaa vuoroaan.

Vierailija
26/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti antaa anteeksi pitkän rupattelun vanhukselle, lapselle, yksinäiselle mutta ei teennäiselle tuttavien kohtaamiselle missä syvennytään gluteenittoman laktoosittoman kakkupalan sielunelämään. Asiakas oli vielä tyyppiä mitä inhoan, päättämätön herkkä ihminen, joka ei millään meinannut luottaa, että tuote oli hänelle sopiva. "Niin, onko se nyt varmasti laktoositon" x 4. Kauhea kiusaus sanoa jonossa, että kannattaa tosiaan varmistaa, muuten paska lentää.

Jokaisella on oikeus ostaa vuorollaan ja varmistaa, että saa itselleen sopivan tuotteen. Mutta jos keskustelu menee jo kohtuuden yli ja jäädään jankkaamaan sitä omaa erikoisuutta niin sitä vaan ei kestä kuunnella. Laktoositon ja gluteeniton on aika tavallista tänään, turha siitä on tehdä numeroa, että ottaisin tuota mutta onko se gluteeniton tai sitten tuota mutta onko se varmasti gluteeniton.. saatana, kysy MIKÄ on gluteenitonta, kaikki pääsee helpommalla. Koska seuraava ralli on se laktoositon. Seuraavan kerran minä satavarmasti kysyn sopiiko tuo tai tuo tai tuo taikka tuo koira-allergikolle ja muodostan 500 metrin jonon.

Vierailija
27/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän se on oikea vastaus miksi tarjoilijat toimittavat annokset pöytiin useimmiten niin etteivät edes vilkaise saliin, mistä se johtuu?

Vierailija
28/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän se on oikea vastaus miksi tarjoilijat toimittavat annokset pöytiin useimmiten niin etteivät edes vilkaise saliin, mistä se johtuu?

Sen takia, että on niin saatanallinen kiire, ettei ehdi jäädä rupattelemaan asiakkaiden kanssa. Muuten saa keittiössä vuoropäälliköltä huudot, että mikä vittu nyt taas kesti siinä ruokien kiikuttamisessa.

Vierailija
29/29 |
14.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä vuoropäällikkö on siitä, että asiakkaat sanovat etteivät enää koskaan tule toista kertaa asiakkaaksi koska lisätilauksia ei oteta vastaan ruokailun aikana? Tai yleensä tilauksia.. Ovatko ne vuoropäälliköt niitä idiootteja? Mitä helvetin tärkeämpää tarjoilijalla voi olla kuin huolehtia asiakkaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan