Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtilanne ja oma tarinani

Vierailija
13.03.2016 |

Olen tummaihoinen 19- vuotias maahanmuuttajataustainen nuori nainen keski-suomesta. Olen syntynyt täällä ja aina asunut täällä. Olen hakenut kesätöitä ja kaikkea mahdollista työtä 14- vuotiaasta asti. Koskaan en kuitenkaan paikkaa saanut.

Työtilanne on suomessa ollut jo pitkään todella huono, eikä nuoria haluta muutenkaan palkata mihinkään kunnon töihin, ellei ole suhteita.

Joka kesä on tehnyt mieli luovuttaa ja antaa kaiken olla. "Kuka muka haluaisi palkata mustaa ala-ikäistä mimmiä töihin?", jopa näinkiin typeriin ja alhaisiin ajatuksiin lopulta ajauduin.

Jatkoin kuitenkin sinnikkäästi yrittämistä. Lähettelin hakemuksia ja suoritin hygieniapasseja sun muita. Kävin aktiivisesti eri paikoissa kättelemässä päällikköä ja hakemaan paikkaa. Lopulta sain 18-vuotiaana ensimmäisen työpaikan eräästä ravintolasta. Olin siellä kesätöissä. Tämän jälkeen opiskelujen ohelle aukesi työpaikka kahvilasta.

Tällä hetkellä olen ammatiltani merkonomi ja työskentelen myyjänä vaatekaupassa. Aikeissa olisi lähteä vielä opiskelemaan todennäköisesti yliopistoon ja työskennellä opiskelujen ohella.

Olen niin kiitollinen kaikesta, että halusin vain jakaa tämän tarinan ja tsempata muitakin samassa jamassa olevia! Vaikka nyt tuntuisikin pahalta ja epätoivoiselta, niin kyllä se kaikki vielä kääntyy hyväksi! Positiivisella, hyvällä energialla ja sinnikkäällä asenteella pääsee pitkälle!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ootkin niin nuori vielä...Itse oon ollut 8 vuotta työttömänä eikä toivoa enää ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan