Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsen valjaissa pitäminen sinusta väärin?

Vierailija
13.03.2016 |

Mitä mieltä? Joskus varsinkin vanhemmilta ihmisiltä kuullut tuhahtelua että pidänkö lasta koirana.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut todella vilkkaat lapset, muutaman kerran olen miettinyt valjaiden hankkimista (esim. ku lähdettiin isompiin tapahtumiin), mutta jäi ostamatta. Tosin itse sai kyllä koko ajan pitää lapsia silmällä ja ettei katoa, joten ehkä noiden valjaiden kanssa olisi vähän paremmin itse saanut irti tapahtumista.

Pikkusiskoni on ollut aivan mahdoton karkailemaan, joten esim laivalla on ollut pakko pitää valjaissa, mutta ei häntäkään missään lähikaupassa tai matkalla sinne ole valjaisiin kytketty.

Mielestäni hyvä apuväline joskus, mutta ei päivittäiseen käyttöön.

Vierailija
22/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hyvä apuväline joskus, mutta ei päivittäiseen käyttöön.

Sehän riippuu ihan lapsesta, että tarvitseeko ja kuinka usein. Osa on tosi rauhallisia ja osa taas tajuttoman villejä.

Sekin vaikuttaa, että montako niitä lapsia on. Vaikka kolmen kanssa voi olla hankala pärjätä ilman valjaita, kun kädet loppuvat kesken. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään eroa autojen turvavöihin.

Vierailija
24/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pitänyt. Mulla on 3v ja kaksoset jotka ovat vauvoja. 3v on tosi villi, haluaa ehdottomasti kävellä itse eikä seisoa seisomalaudalla. Etenkään kaupungilla ollessa ei voi jättää hetkeksikään silmistä, koska katoaa ihan alta aikayksikön. Meillä on sellainen valjasreppu, on kivannäköinen ja tosi kätevä. En varmaan pärjäisi ilman sitä.

Vierailija
25/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin pitää valjaita.

Meillä tyttö kurkotteli seiniä pitkin jo 7kk ikäisenä ja käveli 8kk ja vauhtia on riittänyt sen jälkeen. Valjaat oli ehdottamat ja meillä oli jopa kahdet, toisia käytettiin auton turvaistuimessa ja rattaissa, muuten lapsi rimpuili itsensä vapaaksi.

Vierailija
26/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri pitää 6 v erityislapsellaan (autisti), ja ihan aiheesta. Tyttö menee kuin salama, eikä tajua ympäristöstään oikein mitään.

Vierailija
27/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Ymmärrän hyvin. Järkevämpäähän se on joissain tilanteissa vaikkapa kuin rattaissa istuttaminen.

Vierailija
28/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3v. lapsella valjasreppu selässä kun liikutaan kaupungilla. Ihan sama vaikka joku katsoisikin tai tuhahtelee, oman lapsen turvallisuus on tärkein asia.

Vierailija
29/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin. Ymmärrän hyvin. Järkevämpäähän se on joissain tilanteissa vaikkapa kuin rattaissa istuttaminen.

Paljon vapaampanahan lapsi sitä paitsi on valjaissa kävellessään kuin rattaissa istumassa vyöt päällä.

En myöskään ymmärrä koira-assosiaatioita, kun eihän se valjaiden lenkki mistä pidetään kiinni edes näytä ollenkaan koiran talutushihnalta.

Vierailija
30/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut valjaita. Lapsi ei oo koira.

stadissa käydessä lapseni oli rattaissa ja muutenkin rattaissa kun käytiin kaupassa jne. Sitten kun oli turvallista kulkea niin annoin kävellä. 

Parempi kyllä olisi, jos rattaat jäisi pois ja lapsi kulkisi valjaissa, jos ei ole muuten turvallista kulkea.

Lapseni nukkui monet päiväunet rattaissa. 

Vierailija
31/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli matkalla mukana 1,5-vuotiaalla ja käytettiin isolla allasalueella.

Vierailija
32/32 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syntynyt 60-luvulla ja silloin valjaiden käyttö oli ihan yleistä. Samalla laillahan lapsi on kahlehdittuina rattaissa kun valjaissakin. Itsellä ei ainakaan mitään traumoja ole tästä valjasajasta ole jäänyt eli en muista tästä mitään niinkuin ei nykyajankaan lapset muista.