Mies aikoo jättää minut liikuntaharrastukseni takia
Aloin aktiivisesti harrastamaan liikuntaa vajaa kaksi vuotta sitten. Paino on tippunut normaali BMI:hin, noin 18 kilon verran. Vointi ja vastustuskyky on parantuneet huimasti ja olen tyytyväisempi olooni ja ulkomuotooni.
Miehen mielestä kuitenkin liikuntani on turhaa ja häneltä pois. Pitäisi keskittyä hänen harrastuksiinsa ja tukea niitä. Vain ne ovat tärkeitä. Liikunta kuulemaa on vain pinnallista, itsekästä ja omaan napaan tuijottamista. Hän ei arvosta ollenkaan minkälaisen muutoksen olen keski-ikäistyvässä kehossani saanut aikaiseksi.
Hän itse on syntymälaiha eikä hänen tarvitse harrastaa mitään fyysistä aktiviteettia pysyäkseen hoikkan ja kiinteänä. Minä sen sijaan liikun joka päivä 1-3 tuntia pysyäkseni normaalipainossa ja säilyttääkseni edes tämän lihaskuntoni. Onha se helppoa hänen sanovan että liikunta on silloin turhaa. Ja ruokavalio. Hän itse voi mättää sokeria, rasvaa ja vehnää yllinkyllin ilman että se näkyy missään.
Pitäisikö minun siis lopettaa liikunta miehen mieliksi ja lihoa takaisin? Että saisin hänet pidettyä. Olen jo keski-ikäinen ja pelkäänpä pahoin että saan olla yksin loppuikäni jos yksin jään.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetätkö jotakin vaikka mies jättäisi, mitä teet miehellä joka ei arvosta sinua?
Olin yksin eroni jälkeen 20 vuotta. Jos ja kun mies jättää minut niin tidennäköisesti tuken olemaan yksin loppu elämäni. Aikaisemmasta yksinäisyydestäni kärsin kipeästi. Nyt pelkään samaa . T.ap
Entä jos koittaisit houkutella hänet harrastamaan jotain yhteistä liikuntaa?
Mitä pelkäämistä yksinolemisessa on? Minä pelkäisin enemmän huonoa parisuhdetta, jossa minulla ei olisi mitään arvoa vaan minun pitäisi olla olemassa vain miestä varten.
Jospa löytäisit uuden kivan miehen liikuntaharrastuksesi parista, kun olet nyt viehättävämpikin kuin entisenä läskinä - tätä se mies varmaan pelkääkin!
Siis miksi sun pitäisi keskittyä miehen harrastuksiin?
Pelkäät yksinoloa? Miksi ihmeessä? Ja jos kerran olet niin älyttömän hyvän näköinen nyt, niin miksi jäisit yksin? Onko miehesi sinulle siis vain kulissi, vähän kurja sellainen, mutta menettelee kun ei parempaakaan ole? Nythän olisi oiva tilaisuus pistää koko elämä uusiksi. Kroppa ja kunto on jo, sitten ero ikävästä äijästä, uusi ikioma koti ja ehkäpä jotakin muutakin? Mutta ei, nykyinen mies on kuitenkin mies vaikka sinua mollaakin ja sinä et hänestä välitä. Kylläpä sinulla ap on totta tosiaan itsetunto nyt kohdallaan! Noloa ap, aikuinen ihminen ja noin hiiri.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäät yksinoloa? Miksi ihmeessä? Ja jos kerran olet niin älyttömän hyvän näköinen nyt, niin miksi jäisit yksin? Onko miehesi sinulle siis vain kulissi, vähän kurja sellainen, mutta menettelee kun ei parempaakaan ole? Nythän olisi oiva tilaisuus pistää koko elämä uusiksi. Kroppa ja kunto on jo, sitten ero ikävästä äijästä, uusi ikioma koti ja ehkäpä jotakin muutakin? Mutta ei, nykyinen mies on kuitenkin mies vaikka sinua mollaakin ja sinä et hänestä välitä. Kylläpä sinulla ap on totta tosiaan itsetunto nyt kohdallaan! Noloa ap, aikuinen ihminen ja noin hiiri.
Ajattele, voisit AP löytää miehen, jolla on samanlaiset arvot kuin sinulla. Jolle liikunta olisi yhtä tärkeää. Eikö se kannattaisi?
Vierailija kirjoitti:
. Kun puhuu miehestä niin automaattisesti on joku vitun vaimo, vaikka oltaisi seurusteltu vaikka 3 kuukautta ja puhuu MIESYSTÄVÄSTÄÄN, MIEHESTÄÄN.
Jos minulla on mies, olen miehen vaimo, joko avo- tai avioliitossa.
Jos seurustelen, minulla ei ole miestä, vaan miesystävä. Silloin en ole tämän miesystävän vaimo, vaan naisystävä.
Jättäisin kanssa. En tiedä mitään niin ärsyttävää kuin liikunnan yhtäkkiä löytäneen entisen sohvaperunan, joka ei tajua pitää mitään malttia asiassa vaan kaikki on pakko ottaa tosissaan. Ollaan niin asiantuntijoita, vaikka hetki sitten ei erotettu hiilihydraattia hiilidioksidista eikä maastavetoa maalipurkista. Missään ei suostuta joustamaan ja kaikki poikkeama harjoittelusta tai ruokavaliosta on Titanicin uppoamiseen verrattava katastrofi.
Vttu tänne vastaavat ihmiset olette sairaita. Ihan kummallisia johtopäätöksiä vedätte muutamasta virkkeestä ja kaiken kruunaa haukkuminen. Ei jumalauta...
Saatiinhaan tähänkin ketjuun sitä fitness-vihaa. Pullukkamammat eivät koskaan petä.
Vierailija kirjoitti:
Saatiinhaan tähänkin ketjuun sitä fitness-vihaa. Pullukkamammat eivät koskaan petä.
Ei ole fitness-vihaa kritisoida sen ääripäätä...
Vierailija kirjoitti:
No hän harrastaa kasvien kasvatusta ja elektroniikkaa. Minun kuulemma pitäisi osallistua niihin touhuihin hänen kanssaan ja opetella mm. koodaamaan. Nuo asiat ei minua kiinnosta pätkääkään mutta kun vaan pitäisi koska HÄN harrastaa niitä ja ne ovat vain tärkeitä.
Ei tulisi kuuloonkaan että hän lähtisi esim. Salille kanssani. Ei ei ja ei!!! Se kun ei häntä kiinnosta. Mutta en ole sitä kertaakaan vaatinutkaan. Toisin kuin hän vaatii minua hänen harrastuksiinsa. T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän harrastaa kasvien kasvatusta ja elektroniikkaa. Minun kuulemma pitäisi osallistua niihin touhuihin hänen kanssaan ja opetella mm. koodaamaan. Nuo asiat ei minua kiinnosta pätkääkään mutta kun vaan pitäisi koska HÄN harrastaa niitä ja ne ovat vain tärkeitä.
Ei tulisi kuuloonkaan että hän lähtisi esim. Salille kanssani. Ei ei ja ei!!! Se kun ei häntä kiinnosta. Mutta en ole sitä kertaakaan vaatinutkaan. Toisin kuin hän vaatii minua hänen harrastuksiinsa. T.ap
Miksette voi tehdä kompromissia? Sinä kasvatat hänen kanssaan tomaatteja ja hän tulee sinun kanssasi reippaalle pyörälenkille tms?
Jätä se mies, jos se edes sellasta pohtii. Ja pidä yllä terveellistä elämäntapaasi, varmasti löydät jonkun uuden =).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetätkö jotakin vaikka mies jättäisi, mitä teet miehellä joka ei arvosta sinua?
Olin yksin eroni jälkeen 20 vuotta. Jos ja kun mies jättää minut niin tidennäköisesti tuken olemaan yksin loppu elämäni. Aikaisemmasta yksinäisyydestäni kärsin kipeästi. Nyt pelkään samaa . T.ap
Jos puoliso ei arvosta sinua etkö ole melko yksin myös parisuhteessa?
Hommasta kummasta on ehkä tinkiä joko niistä asioista joiden takia puoliso ei arvosta tai parisuhteesta. Valinnan joudut tekemään itse ellei sitten puoliso ehdi eka tekemään parisuhteen tinkimisestä.
Anteeksi kirjotusvirheet! T.ap