Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo jättää minut liikuntaharrastukseni takia

Vierailija
13.03.2016 |

Aloin aktiivisesti harrastamaan liikuntaa vajaa kaksi vuotta sitten. Paino on tippunut normaali BMI:hin, noin 18 kilon verran. Vointi ja vastustuskyky on parantuneet huimasti ja olen tyytyväisempi olooni ja ulkomuotooni.
Miehen mielestä kuitenkin liikuntani on turhaa ja häneltä pois. Pitäisi keskittyä hänen harrastuksiinsa ja tukea niitä. Vain ne ovat tärkeitä. Liikunta kuulemaa on vain pinnallista, itsekästä ja omaan napaan tuijottamista. Hän ei arvosta ollenkaan minkälaisen muutoksen olen keski-ikäistyvässä kehossani saanut aikaiseksi.
Hän itse on syntymälaiha eikä hänen tarvitse harrastaa mitään fyysistä aktiviteettia pysyäkseen hoikkan ja kiinteänä. Minä sen sijaan liikun joka päivä 1-3 tuntia pysyäkseni normaalipainossa ja säilyttääkseni edes tämän lihaskuntoni. Onha se helppoa hänen sanovan että liikunta on silloin turhaa. Ja ruokavalio. Hän itse voi mättää sokeria, rasvaa ja vehnää yllinkyllin ilman että se näkyy missään.
Pitäisikö minun siis lopettaa liikunta miehen mieliksi ja lihoa takaisin? Että saisin hänet pidettyä. Olen jo keski-ikäinen ja pelkäänpä pahoin että saan olla yksin loppuikäni jos yksin jään.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puntarissa on terveys ja parisuhde, valitse terveys.

Näin sanoi mieheni, huippukuntoinen ja hoikka komistus.

Onko miehesi jotenkin sairas vai miksi terveys on parisuhteen vuoksi vaakalaudalla?

Vierailija
22/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisessa harrastavassa perheessä hoituu lapset? Ymmärrän kyllä, että liikuntaa voi harrastaa myös lasten kanssa, mutta mietin nyt tilannetta siten, että jos pääosa liikkumisesta on sellaista, että lapsia ei voi ottaa mukaan ja jos harrastaa päivittäin töiden lisäksi, niin väkisinkin se lasten kanssa oleminen jää tosi vähiin. Yöunia kun on hyvä nukkua se 8 tuntia ja töissä ollaan yleensä 8 tuntia ja työmatkat päälle kai keskimäärin tunnin niin iltaisin ja aamuisin jää aikaa 7 tuntia. Aamuun menee varmaan se tunti, ellei parikin, illalla lapset menevät nukkumaan klo 20-22 ja jos tuosta ajasta vielä harrastaa muutaman tunnin, niin aika vähän jää aikaa ruoanlaittoon, kaupassakäyntiin, siivukseen ja muihin kotitöihin sekä lapsiin. Päivää kohden noin 2-3 tuntia, joista osa ajasta väkisinkin menee myös kotitöihin.

Meillä lapset harrastavat, ja lasten harrastuksiin menee paljon aikaa. Välillä tuntuu, että harrastan vain lasteni  harrastuksia. Omat harrastukseni jäävät siihen, kun lapset ovat jo nukkumassa ja aika usein olen niin väsynyt, etten jaksa enää lähteä lenkille tai edes lukea kirjaa.

Väkisinkin on pääteltävä, että perheissä, joissa aikuiset harrastavat paljon, eivät lapset harrasta tai jos harrastavat, niin isovanhemmat on koordinoitu harrastuskuskauksiin eikä perhe juurikaan vietä yhteistä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puntarissa on terveys ja parisuhde, valitse terveys.

Näin sanoi mieheni, huippukuntoinen ja hoikka komistus.

Onko miehesi jotenkin sairas vai miksi terveys on parisuhteen vuoksi vaakalaudalla?

Aloittajalla näin on. Ei miehelläni.

Vierailija
24/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku ottaa ilman kumppanin kanssa tehtyä yhteistä sopimusta oikeudekseen käyttää vain itselleen aikaa 1-3 tuntia joka päivä on puhdasta itsekkyyttä eikä ole oikeutettua eikä kumppania kunnioittavaa käytöstä millään syyllä. Siis ei millään syyllä.

Vierailija
25/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni tuli, että olet saattanut alkaa vauhkoilemaan ihan liioitellusti ja ei varmasti yksikään sellaista jatkuvaa vouhotusta jaksa katsella ja kuunnella. Vauhkoat varmasti joka ikisestä ruokapalasta mitä syöt ja mitä mies syö, katsot miestä kuin halpaa makkaraa kun tämä ostaa kotiin jotakin mielestäsi epäterveellistä, höpötät aamusta iltaan jotakin hiilariproteiinijuttuja ja sen lisäksi tietenkin käytät ihan kohtuuttomasti aikaa harrastuksiisi. Olet varmasti muuttunut ja osa on hyvää muuttumista, mutta osa myös silkkaa itserakkautta ja peilin edessä keikistelyä. Ero olisi siis varmasti paikallaan niin saisit keskittyä täysillä omaan ihanaan uudistuneeseen itseesi. Et sitä paitsi puhunut rakkaudesta mieheesi mitään koko kirjoituksessasi, vain ja ainoastaan valitit kuinka mies on kamala hirviö. Kumpikohan se on muuttunut?

Vierailija
26/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällaisessa harrastavassa perheessä hoituu lapset? Ymmärrän kyllä, että liikuntaa voi harrastaa myös lasten kanssa, mutta mietin nyt tilannetta siten, että jos pääosa liikkumisesta on sellaista, että lapsia ei voi ottaa mukaan ja jos harrastaa päivittäin töiden lisäksi, niin väkisinkin se lasten kanssa oleminen jää tosi vähiin. Yöunia kun on hyvä nukkua se 8 tuntia ja töissä ollaan yleensä 8 tuntia ja työmatkat päälle kai keskimäärin tunnin niin iltaisin ja aamuisin jää aikaa 7 tuntia. Aamuun menee varmaan se tunti, ellei parikin, illalla lapset menevät nukkumaan klo 20-22 ja jos tuosta ajasta vielä harrastaa muutaman tunnin, niin aika vähän jää aikaa ruoanlaittoon, kaupassakäyntiin, siivukseen ja muihin kotitöihin sekä lapsiin. Päivää kohden noin 2-3 tuntia, joista osa ajasta väkisinkin menee myös kotitöihin.

Meillä lapset harrastavat, ja lasten harrastuksiin menee paljon aikaa. Välillä tuntuu, että harrastan vain lasteni  harrastuksia. Omat harrastukseni jäävät siihen, kun lapset ovat jo nukkumassa ja aika usein olen niin väsynyt, etten jaksa enää lähteä lenkille tai edes lukea kirjaa.

Väkisinkin on pääteltävä, että perheissä, joissa aikuiset harrastavat paljon, eivät lapset harrasta tai jos harrastavat, niin isovanhemmat on koordinoitu harrastuskuskauksiin eikä perhe juurikaan vietä yhteistä aikaa.

Meillä hoituu niin, että minä hoidan käytännössä lapset yksin, mies harrastaa ja tekee töitä. Päivät menevät miehellä niin, että mies on intervallilenkillä 06-08, sen jälkeen käy suihkussa, syö aamiaisen ja lähtee töihin/tekee töitä kotona. Syö lounaan, tekee töitä. Menee salille 1h-1,5h, tekee töitä ja syö. Työt on tehty n. 19:00-20:00, jos on toimistolla, menee vielä 30min kotiutua. Jos tekee töitä vähemmän, esim. sunnuntaisin, niin on lenkillä sen 06-08, jonka jälkeen syö aamiaisen, pakkaa tavarat ja eväät ja lähtee esim. maastopyöräilemään 3-5h. Minä ja lapset elämme omaa rutiiniamme, jos minun tarvitsee päästä johonkin, on tilattava lastenhoitaja. Illat olen rauhoittanut vain parisuhteelle, jos mies ei ole työmatkalla. 

Eihän tällainen elämä onnistu, jos puoliso ei ole valmis joustamaan. 

Nyt mies on joutunut itse joustamaan, kun makaan kipeänä sängyssä. Vaikka rakastan miestäni ja elämäämme, on kieltämättä hiukan vahingoniloinen(?) fiilis kuunnella kun mies yrittää pärjätä 2- ja 3-vuotiaiden kanssa keskenään :D Sai se nuoremman sentään päiväunille tunnin yrittämisen jälkeen. Äh, olen ihan kauhea vaimo :D

Vierailija
27/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on helppo. jätä se!!!

Vierailija
28/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tää on helppo. jätä se!!!

Onko se nyt niin helppoa? Jos on pitkä suhde alla ja tämä ainoa ongelma? Eikö sitä kannata yrittää selvittää?

Vierailija
29/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi sitten harrastaa? Kenenkään kunto ei voi vaatia 3h liikuntaa päivässä. Voisitko kuvitella vaihtavasi vaikka johonkin kovemman intensiteetin lajiin, niin jäisi parisuhteellekin aikaa?

Vierailija
30/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tule vastailemaan ja kertomaan lisää tilanteesta.

Vierailija
31/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni vastaaja olettaa että kaikilla on (pieniä) lapsia? Jos ap on esim 50v, niin tuskin on enää lapsia kotona hoidettavana. Lisäksi hän voi olla kokonaan lapseton.

Vierailija
32/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 tuntia joka päivä?!?! Tunti päivässä olisi vielä ok, mutta jos liikkumassa pitää olla jokaikinen päivä 3 tuntia niin ymmärrän miehesi ärtymyksen. Eihän teille jää yhteistä aikaa ollenkaan jos molemmat käy vielä töissä. Olet jäänyt endorfiinikoukkuun. Kun kerta olet nyt normaalipainoinen, vähennä syömistä niin ei tarvitse liikkua älyttömiä määriä painonhallinnan vuoksi. Käykää mahdollisuuksien mukaan yhdessä liikkumassa.

Vierailija
33/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1-3 tuntia joka päivä?!?! Tunti päivässä olisi vielä ok, mutta jos liikkumassa pitää olla jokaikinen päivä 3 tuntia niin ymmärrän miehesi ärtymyksen. Eihän teille jää yhteistä aikaa ollenkaan jos molemmat käy vielä töissä.

Jos menee vaikka tunti työmatkaliikuntaan ja 1-2h muuhun, on kotona noin 17-18 aikaan. Jäähän siinä vielä loppuilta ja viikonloppuna melkein koko päivä yhteistä aikaa.

Vierailija
34/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu oikeasti näitä kommentteja. Kuka sanoi ap:n olevan naimisissa? Kuka sanoi hänellä olevan lapsia?? Kuka sanoi hänen käyvän salilla???? Kuka sanoi hänen käyvän töissä?? Olen alkanut av:n takia vihaamaan sanaa vaimo, vittu kun sitä pitää tunkea joka ikiseen väliin. Kun puhuu miehestä niin automaattisesti on joku vitun vaimo, vaikka oltaisi seurusteltu vaikka 3 kuukautta ja puhuu MIESYSTÄVÄSTÄÄN, MIEHESTÄÄN.

Luoja tätä paikkaa. Enkä ota rauhallisesti kun vituttaa. Vaimo vaimo vaimo vaimo vaimo vaimo. Opetelkaa lukemaan!

Vierailija
35/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta on huumetta ja voi muuttua sairaudeksi. 1-3h joka päivä hikiliikuntaa ei ole työssäkäyvälle normaalia eikä edes pidemmän päälle tervettä. Mut siitä vaan. Laitaha seuraavaksi blogit pystyy ja persepuurokuvia sinne. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen liikuntaan sairaalla tavalla "hurahtanut". 

Vierailija
36/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieleeni tuli, että olet saattanut alkaa vauhkoilemaan ihan liioitellusti ja ei varmasti yksikään sellaista jatkuvaa vouhotusta jaksa katsella ja kuunnella. Vauhkoat varmasti joka ikisestä ruokapalasta mitä syöt ja mitä mies syö, katsot miestä kuin halpaa makkaraa kun tämä ostaa kotiin jotakin mielestäsi epäterveellistä, höpötät aamusta iltaan jotakin hiilariproteiinijuttuja ja sen lisäksi tietenkin käytät ihan kohtuuttomasti aikaa harrastuksiisi. Olet varmasti muuttunut ja osa on hyvää muuttumista, mutta osa myös silkkaa itserakkautta ja peilin edessä keikistelyä. Ero olisi siis varmasti paikallaan niin saisit keskittyä täysillä omaan ihanaan uudistuneeseen itseesi. Et sitä paitsi puhunut rakkaudesta mieheesi mitään koko kirjoituksessasi, vain ja ainoastaan valitit kuinka mies on kamala hirviö. Kumpikohan se on muuttunut?

Näitä fitnessbimboja tosiaan nykyään riittää. #hardwork #dedication

Vierailija
37/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt töissä 8 h ja siihen päälle joka päivä 1-3 h salilla. Kuka teillä hoitaa lapset?

Lapseni ovat aikuisia ja asuvat omissa asunnoissaan. T.ap

Vierailija
38/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli aikoinaan ero ku laihduin. Olin vuosikausia miehen kanssa tietämättä että tämä tykkäsi lihavista. Se siitä sitten.😐

Vierailija
39/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetätkö jotakin vaikka mies jättäisi, mitä teet miehellä joka ei arvosta sinua?

Vierailija
40/55 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetätkö jotakin vaikka mies jättäisi, mitä teet miehellä joka ei arvosta sinua?

Olin yksin eroni jälkeen 20 vuotta. Jos ja kun mies jättää minut niin tidennäköisesti tuken olemaan yksin loppu elämäni. Aikaisemmasta yksinäisyydestäni kärsin kipeästi. Nyt pelkään samaa . T.ap