Onko totta, että jos sikiöllä on Down-syndrooma, on enemmän pahoinvointia????
JOku tuolla keskenmeno puolella sanoi niin. Alkoi pelottaa :(( Kun olen voinut niin pahoin :(((((
Kommentit (21)
tunnenpa montakin naista jotka on asunu sen pytyn vieressä KOKO 9kk ja oksentaminen on todellakin lakannut vasta synnytyssaliin...... ja ihan terveitä lapsia niillä =)
Ja mitä se siihen liityy? Pahoinvointi johtuu siitä, että hormonimäärät äkkiä nousee, eikä elimistö ole tottunut siihen.
Raskausaikana hysterisoituu helpommin..
raskautta ylläpitävät hormonit ovat eli keskenmenon riski olis pienempi. Nauti pahoinvoinnistasi =)
pahoinvointi takaa, että munasolu on hyvin kiinnittynyt.
Minä en ole koskaan ollut kertaakaan pahoinvoiva. Eikä ole keskenmenoja ollut. Hmm...
joku sanoi, että kun hän oli saanut keskenmenon, niin lääkäri oli sanonut, että kun tuolla odottajalla oli ollut paljon pahoinvointia, niin sillä sikiöllä on voinut oll Down ja siksi menny kesken. Mutta siis LÄÄKÄRI sanonut, että down-lasta odottavilla on enemmän pahoinvointia....
ap
Ja ystävällä myös terveet lapset, vaikka joutui ihan sairaalaan pahoinvoinnin takia.
Että ihan on perätön väite.
Vierailija:
joku sanoi, että kun hän oli saanut keskenmenon, niin lääkäri oli sanonut, että kun tuolla odottajalla oli ollut paljon pahoinvointia, niin sillä sikiöllä on voinut oll Down ja siksi menny kesken. Mutta siis LÄÄKÄRI sanonut, että down-lasta odottavilla on enemmän pahoinvointia....ap
Älä stressaa! :)
Esikoisen aikana älytön pahoinvointi ja kuopuksen aikana ei yhtään, kuopuksella Downin syndrooma :)
niin kyllä tuossa väitteessä JOTAIN perää on. Down-raskauksissa nimittäin yleensä on suuremmat hcg-arvot. Tähän perustuu osittain nuo alkuraskauden veriseerumiseulonnatkin.
Nimimerkillä nelinkertaisesta hcg-arvosta juuri lääkärin kanssa keskustellut...
Pitää vielä lisätä, että kohonneet hcg-määrät EIVÄT suoraan eivätkä välttämättä tarkoita, että vauvalla olisi down. Muitakin syitä siihen on roppakaupalla.
Ei hitto nyt mua kylmää!!!!! Hirveä pahoinvointi vieläkin rv 17 :(
Eikä... Ei saa olla totta :`( En mä halua! :(
Voiko vielä jotenkin saada varmuuden?
jos pahoinvointi on ainoa oire niin ei oo suuri mahdollisuus saada downia.
Olin jostain kuulluy saman, mutta en ajatellut asiaa sen kummemmin vaikka oksensin vuorokauden ympäri ja kävin tiputuksessakin välillä.
Sitten tuli soitto että seula oli hälyttänyt, 1:100 riski että sikiöll olisi kromosomihäiriö.
Siitä sitten lapsivesipunktioon, ja onneksi näytteessä ei näkynyt mitään kromosomivikoja.
Terve lapsi syntyi. (Tämä nyt lähinnä tuolle nyt rv17 olevalle, aloittajalle varmaan selvinnyt jo vuosia sitten oliko vauva terve.)
Downin syndrooma on "peace of cake" vrt. muihin kromosomihäiriöihin. Mulla on raskaudenkeskeytys Edwardsin oireyhtymän takia (elinajanodote tunneista päiviin/viikkoihin, jos vauva elossa syntyy), tuossa surullisessa raskaudessa ei pahoinvoinnista tietoakaan. Seuraavassa raskaudessa taas voin pahoin ja syntyi terve lapsi.
No ei pidä paikkaansa, ihan samanlailla kyökkäilin kaikista. Ainoa poikkeus oli hirveä lila verinen vuoto, paksua mönjää.
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä paikkaansa, ihan samanlailla kyökkäilin kaikista. Ainoa poikkeus oli hirveä lila verinen vuoto, paksua mönjää.
Tuliko sulta liilaa mönjää ja sitten sait downin?
Eli ei ole TOTTA!