Keskustan kansanedustaja Petri Neittaanmäki kysyi Halosen DDR-kytköksistä?
Kansanedustaja Petri Neittaanmäki kysyi elokuussa, miksi Halonen toimi Suomessa DDR:n tunnustamiskomitean varapuheenjohtajana ja kuinka monta kertaa hän osallistui Stasin kutsumana Itämeren Rauhanviikoille, vieraili DDR:ssä, kuka matkat maksoi ja kuinka usein hän tapasi itäsaksalaisia? Milloin hän lopetti itäsaksalaisten diplomaattien tapaamiset? Miksi hän katsoi, että Suomen olisi tullut yksipuolisesti tunnustaa DDR, mikä olisi kaiketi tuolloin merkinnyt suhteiden katkeamista Saksan liittotasavaltaan ja asettumista DDR:n autoritäärisen ja demokratiaa polkevan yhteiskuntajärjestelmän laillistamisen kannalle?
Lähde: http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/kolumnit/76366.html
Komitean muodostivat seuraavat henkilöt:
Kuuno Honkonen, SKDL
Tarja Halonen, SAK
Jaakko Laajava, SYL
Ontro Virtanen, Suomi-DDR Seura
Presidentti Halosta lukuunottamatta muut jäsenet ovat kadonneet päivänpolitiikasta ja/tai ovat tuiki tuntemattomia nykysuomalaisille. Menneisyys on asia, josta ei varjon lailla koskaan pääse eroon. Sitä voi yrittää kätkeä, mutta totuus tulee aina julki.
Kommentit (8)
Kun on varustettu hieman laajemmalla järjenkäytöllä tajuaa näitä asioita ihan eri tavalla
t.2
Joopa joo, ja murhamiehetkin voi vapauttaa vastuusta, koska silloin oli siten ja nyt on näin, maailma on erilainen. Tosi loogista.
Vierailija:
Joopa joo, ja murhamiehetkin voi vapauttaa vastuusta, koska silloin oli siten ja nyt on näin, maailma on erilainen. Tosi loogista.
Mä olen kyl tullut siihen tulokseen, että ei näille av-mammoille kannata puhua politiikkaa, paermpi puheenaihe olisi vaikka reimatecit ja miehen kalsareista löytyneet tahrat
[/quote]
Ajatteletko tehneesi
suurenkin uhkauksen?
Suurin osa jengistä täällä toivoo sinun lopettavan tuon vouhotuksen
Aina ei toisen heimon ihmisiä tai muualta tulevia luokiteltu ihmisiksi, mutta järkikin sanoo, että yhteisö ei kasva ja kehity ellei ole jotain universaalia moraalinormia jota kunnioitetaan ja niistä poikkeavia rangaistaan. Vertauksesi on hyvin ontuva.
Ehkäpä ymmärrät ajatuksen näin. Toisen maailmansodan aikana saksalaiset kannattivat natseja ja uskoivat natsi aatteeseen. Silti emme vihaa nykypäivänä saksalaisia tai ihmisiä jotka elivät toisen maailman sodan aikaan saksassa. He olivat aikakautensa uhreja niin kuin mekin ollaan nyt.
t.2
ja lisäksi en ole tästä aiheesta enää kirjoitellut tälle palstalle yhtään mitään varmaan kolmeen viikkoon. Eli lupaus on kyllä pitänyt.
taitaa olla oikein järjenjättiläinen.
Mä olen kyl tullut siihen tulokseen, että ei näille av-mammoille kannata puhua politiikkaa, paermpi puheenaihe olisi vaikka reimatecit ja miehen kalsareista löytyneet tahrat