Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syy minussa vai hänessä?

Rosalin
13.03.2016 |

Alkuun haluan heti sanoa, että tämä ei ole provo, vaikka siltä varmaan kuulostaakin kun luet eteenpäin.
Tapasin mieheni 2 vuotta sitten. Mies paljastui ihanaksi, huomioivaksi ja huumorintajuiseksi tapaukseksi. Olin niin onnellinen! En voinut uskoa, että tällaisia miehiä edes on. Hän osaa oma-aloitteisesti kysyä päivän kuulumiset, vaikuttaa kiinnostuneelta asioistani, huomioi, hellii, yllättää.
Ainoa iso miinus on se, ettei hän siedä yhtään, että häntä kritisoidaan. Oli asia sitten iso tai pieni. Jokaisessa meissä on vikoja ja olen yrittänyt ymmärtää, että tämä on hänen kompastuskivensä, mutta viime aikoina tämä kompastuskivi on kasvanut liian isoksi elämää hankaloittavaksi tekijäksi. Kerronpa esimerkkejä:
- Minä hoidan koko huushollin siistinä pitämisen (imuroin, tiskaan, hoidan pyykit). Mies jättää monesti roskia ympäriinsä, jättää kaapin ovet auki, vaatteet sikin sokin. Jos olen ystävällisesti hänelle huomauttanut, että voisiko hän saattaa esim. roskat roskikseen asti, hän saa hepulin ja ryhtyy valittamaan siitä, "etten rakasta häntä sellaisena kuin hän on."
- Hän menee ystäviensä kanssa jatkuvasti. Mies joutuu työnsä puolesta matkustamaan usein ja olemme monia päiviä erossa. Silti hän haluaa tällaisen työviikon jälkeen olla mielummin kavereidensa kanssa, kuin minun. Kun olen sanonut, että olisi kivaa olla enemmän yhdessä, hän tiuskii, että minulle ei kelpaa mikään! Ei edes aika, jonka vietämme yhdessä.
- Hän käyttää paljon alkoholia. Kun huomautan, että olet jo juonut kuukauden aikana joka viikonloppu itsesi humalaan, voisitko olla tämän viikonlopun selvinpäin, riitahan siitä tulee.
- Olimme iltaa istumassa, seuraavana päivänä lähtö toiseen kaupunkiin aikaisin aamulla. Puolen yön jälkeen ehdotin miehelle, että mentäisiinkö nukkumaan, että jaksetaan lähteä aamulla. Mies ripitti minua kotimatkalla siitä, että minun pitäisi pikkuisen miettiä, millä tavalla hänelle puhun. Siinä vaiheessa tipuin kärryiltä: mitä pahaa tuossa nukkumaan menemisen ehdottamisessa oli?
Nykyään saankin syytöksiä siitä, että olen nalkuttava akka, jolle ei mikään riitä. Olenko? Itse koen, että parisuhteessa ollessani miehen pitäisi huomioida myös minun tarpeeni ja jos jotain pyydän, niin ainakin hänen pitäisi kuulla pyyntöni, eikä hermostua heti.Tämä miehen tiuskiminen ihan normaaleista arjen asioista ajaa minut koko ajan kauemmas hänestä. Olen tilanteessa, jossa en kohta uskalla sanoa hänelle mistään, koska en tiedä kuinka hän reagoi. Kontrasti käytöksessä on vielä iso senkin vuoksi, että hän kyllä edelleen on välillä oma ihana itsensä, kunnes yhtäkkiä jokin napsahtaa.
Mihin hävisi tuo ihana mieheni? Kuka on tämä kiukkupussi? Vai olenko vain muuttunut hänen silmissään niin ärsyttäväksi, että kaikki mitä suustani päästän, aiheuttaa riidan? Onko miehelläni toinen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi veljet! Missä sun itsetuntosi piileksii? Oletko itsetuhoinen?

Vierailija
2/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa exältäni. Loppujen lopuksi kaikki paheni ja ex pahoinpiteli ja yritti tappaa. Suhde loppui puoli vuotta tilanteen jälkeen. En enää ikinä halua tuollaiseen suhteeseen. Parempiakin miehiä löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistilta. Minä lähtisin suhteesta, ennenkuin on liian myöhäistä. Kohta huomaat olevasi kaikkeen syyllinen, aina. Kuulostaa varmasti ikävältä, mutta olen itse kokenut saman enkä muuta kadu kuin sitä etten lähtenyt aikaisemmin.

Vierailija
4/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juokse ja kovaa.. narsisti....ei tule muuttumaan toi "luonne" pahenee vaan...

Vierailija
5/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tilanteessa, jossa en kohta uskalla sanoa hänelle mistään, koska en tiedä kuinka hän reagoi." "...hän kyllä edelleen on välillä oma ihana itsensä, kunnes yhtäkkiä jokin napsahtaa."

Kun olet tuossa tilanteessa tarpeeksi pitkään, alat sairastella. On aivan helvetin kuluttavaa olla ihmisen kanssa, jolla voi koska vaan napsahtaa. Älä missään tapauksessa tee lapsia tuon miehen kanssa, vaan lähde nyt hyvällä omallatunnolla. Jos perustat perheen, sitten sinulla on paljon ongelmia ja miehen puolella sinua vastassa on miehen suku ja ammattisyyllistäjien lauma.

Vierailija
6/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni 2 vuotta sitten. Mies paljastui ihanaksi (= haukkuu sua nalkuttavaksi akaksi), huomioivaksi (=sotkee surutta kotianne ja odottaa sinun siivoavan) ja huumorintajuiseksi (= ripittävä raivopää) tapaukseksi. Olin niin onnellinen! (= kysy itseltäsi, oletko nyt?)

Vierailija
7/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi veljet! Missä sun itsetuntosi piileksii? Oletko itsetuhoinen?

Kyllähän ap:lla tuntuu itsetunto olevan ihan hyvä, mutta rohkeus alkaa jo hiipumaan miehen vallan alla. Joten ap: lähde. Nopeasti, kauas ja lopullisesti. Ei mitään selityksiä tarvita, ei puhumista, ei selittelyä ja itkuvirsien kuuntelua, vain menet. Elämäsi ei tuosta tuon miehen kanssa parane ja tiedät sen itsekin, joten miksi hukata aikaa enää yhtään?

Vierailija
8/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapasin mieheni 2 vuotta sitten. Mies paljastui ihanaksi (= haukkuu sua nalkuttavaksi akaksi), huomioivaksi (=sotkee surutta kotianne ja odottaa sinun siivoavan) ja huumorintajuiseksi (= ripittävä raivopää) tapaukseksi. Olin niin onnellinen! (= kysy itseltäsi, oletko nyt?)

My thoughts exactly. Juokse, ap.

Vierailija
9/9 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hävisi tuo ihana mieheni?

- Alussa vain esitetään parempaa kuin ollaan.

Kyllähän tuo teidän tilanne kuullostaa pahalta ja mieti mitä haluat elämältäs. Jos tommonen käytös on ok niin sitten se on, jos haluat paremman miehen niin eroa ja anna rakkaudelle uusi mahdollisuus.