Mun mielestä kuulostaa jotenkin hirveältä, kun ystäväni puhuu vauvansa
vaippojen vaihdosta yms. niin se sanoo, että taas tuo on kussut vaippaansa tai taas sillä on paskat housuissa... siis se puhuu AINA noin! Kuulostaa jäätävältä.
Kommentit (11)
Minä en muutenkaan " osaa" käyttää omassa puhekielessäni mitään paska/kusi/perse/kyrpä -sanoja. Tuntuvat vaan vääriltä. Meillä aikuisetkin kakkaa ja pissaa. Kieltämättä kuulostaisi oikein erityisen karkealta, jos tollalailla (kuin ap:n esimerkissä) puhuttaisiin vauvasta.
Eli kakka ja pissa ovat kyllä lahja vanhemmalle, jota vaikka ..... söis.
Niin hullulle, kun se kuulostaakin, niin vauvalle leperrellään tyyliin: " Ai, miten hienot kakat täällä on!" " Onpas taa tullut isot pissat, kyllä on hienoa!"
Noin tein itsekin. Paska ja kusi ovat alatyylisiä sanoja. Ikävää käytöstä kaveriltasi!
Joidenkin vanhempienmielestä on hauskaa, kun juuri puhumaan oppinut lapsi käyttää kirosanoja ja muita rumia ilmauksia. Minusta siinä ei kyllä ole mitään vitsikästä,että pieni lapsi sanoo vaikkapa näin: Voi vittu, nyt mulla on patkat hoututta. Taatana, pitää vaittaa vaippa!
Aivan sama millä sanoilla sanotaan, mutta ei todellakaan kiinosta oliko sitä paskaa kainaloihin asti yms...
Vierailija:
Aivan sama millä sanoilla sanotaan, mutta ei todellakaan kiinosta oliko sitä paskaa kainaloihin asti yms...
ainettahan ne on pissa ja kusi, paska ja kakka.
kisulimisulipisulit taas on aivan kuvottavia sanontoja. Ne vasta sairaita ovatkin.
sanon sellaisella kivan suhisevalla äänellä, että " onko tullut piss piss" , ja jos kakkaa, niin " oho, onpa iso puppa" !
Yleensä kyllä puhutaan pissasta ja kakasta ja niitä lapsi itsekin käyttää.