Auttaako nuo kipugeelit nivelkipuihin?
Kommentit (26)
Meillä on urheilijalikalla käytetty polvikipuun kylmägeeliä eli tuota Ice Poweria. On toiminut ainakin tytön mukaan, tosin voi tietty olla että vaikutus on lähinnä psykologinen ;) Mutta kannattaa kokeilla!
Ja juuri nyt on kovin kipee ja tiedän, että on sitten monta päivää. Auttaisko kipugeelit?
Mietin vaan kun mainoksissa puhutaan aina lihaskivusta.
Hyvä, jos yhden tytöllä on polveen auttanut.
Mä kokeilin kerran reumakipuun, kun oli niin saakelin kipeät varpaan nivelet, enkä päässyt heti lääkäriin kortisonipiikille. Auttoi tosi ihanasti, ihan kuin olisi taivaassa ollut. Sitten se vaikutus lakkas ja kipu jysähti päälle. Aivan helkkarinmoinen kipu. Noin kymmenenkertaa pahempi kuin mitä alun perin (jolloin siis jo sattui pahasti koko ajan). Saattoi tietysti olla, että asialla ei varsinaisesti sen kipugeelin kanssa ollut mitään tekemistä, mutta en kyllä enää koskaan kokeile. Oli sen verran tuskaista.
onko kukaan kokeillut kollageenijauhetta/pillereitä? nivelet rakentuu pääosin kollageenista niin maalaisjärjellä ajateltuna kollageenivalmiste auttaisi kipuihin?
Mitä se voide tekee niille nivelille? Kipu on aina päässä, joten kipu lähtee kipulääkkeillä eikä tapa millä se lääkeaine sinne kehoon joutuu vaikuta siihen.
Onko nuo kollageenivalmisteet esim hainrustoa tai kukonhelttaa? Niitä on mun äitini kokeillut ja sai vähän apua nivelrikon alkuvaiheessa. Ei auta enää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras?
Kallein on paras. Katsos sellainen ihminen, joka uskoo humpuukiin, uskoo myös siihen, että se humpuuki tehoaa vasta jos se maksaa paljon.
Kylmägeelin luulisi ainakin vievän kylmyydellä kipua pois tekemällä tunnottamammaksi.
Mutta miten nuo muut vaikuttavat nivelessä?
Mulla ei oo auttanut reumakipuihin nivelissä ollenkaan.
Nivelkipuihin auttaa viljaton ruokavalio ja luista keitetty luuliemi. Ei ehkä kovinkaan trendikästä, mutta toimii.
hevossalva arnica paras noista kaikista.
Luuliemestä saa hullunlehmäntaudin ja viljattomasta ruokavaliosta ummetuksen.
Kylmägeeli tekee tunnottomaksi, mutta oikea kylmähoito (siis jääpalapussi tai pakastevihannespussi oyyhkeen sisällö tai sellainen jäökaapissa kylmennettävä geelipussi) auttaa tulehdukseen ihan oikeasti. Voltarenissa on tulehduskipulääkettä, joten se vähentää tulehdusta, jos sellainen on ja voi siksi olla ihan oikea osa oikeaa hoitoa myös nivelkivussa, jos se johtuu tulehduksesta - mutta ei siitä ole apua, jos vika on jossain muualla kin tulehduksessa. Hevossalvasta en tiedä, kun en ole koskaan kuullut koko salvasta.
Mäkin sanon, että kipeille nivelille paras on kylmägeeli ja kylmennettävä geelipussi. Tulehduskipugeelit jätin pois jopa niskan hoidossa, ovat kalliita eivätkä auta.
Mistä hevossalva Arnicaa saa? Käykö se ihmisille? Mulle on tuttua vain Tokmannilla myytävä hevossalva.
Luuliemi tosiaan on minusta vaarallista, kun siinä on kosketuksissa siihen ydinluuhunkin ja siitä voi saada hullunlehmäntaudin. Jopa yksi sairaanhoitaja keitteli luita ja luuli, että se keitettäessä kuolee. Prionitauti ei tuhoudu kuumennettaessa. Se ei ole mikään bakteeri, sieni tai virus.
Silti kiinnostaa kovasti. Millä mekanismilla luuliemi auttaa nivelkipuun?
Kiitos hyvistä vastauksista. Kirjoittakaa lisääkin mielellään. En ole vielä lähtenyt ostamaan, kun on niin kipeät ne nivelet, että vaikea lähteä liikkeelle.
Mulla on siis ajoittaista kipua yliliikkuvuudesta johtuen varpaiden nivelissä.
Ap