Kauhea vauvakuume 39-vuotiaana
Lapset nyt 11 ja 8 vuotiaita ja iltatähti haaveissa. Onko täällä muita, jotka ovat vanhemmalla iällä tulleet raskaaksi? Miten on mennyt, miten suhtauduttu "iäkkääseen äitiin"? Miten kroppa kestänyt raskauden jne? Kaikista kommenteista olisin iloinen 😊
Kommentit (35)
Tehkää vaan, et ole vielä eläkeiässäkään lapsen ollessa täysi-ikäinen.
Täytän kuukauden päästä 40 ja sain pari kuukautta sitten vauvan. Raskaus oli helppo ja palauduin synnytyksesrä nopeasti. Ei edes vatsanahka jäänyt roikkumaan vaikka pelkäsin siyä. Ei raskausarpia ei mitään.
Vauvaa jaksaa hoitaa hyvin, varsinkin kun slkoi nukkumaan yöt jo laitokselta. Kevyttä kauraa verrattuna esikoiseen jolla oli koliikki ja heräili 20 keryää yössä.
Vähän ois fiilistä yrittää vielä kolmattakin jos vaan luoja suo kun ikää jo on...
Plussaa sai muuten yrittää melkein vuoden, joten heti vasn toimeen ja ovista tikutamaan.
Mitä mitä, tämä on ihanaa! Uusi vauva, se kolmas. Kaikki on ihanasti ja hienosti, osaamme kaiken perussetin jo ja pikkuasioista ei märistä. Isommat ,apset on ihan rakastuneita. Olemme niin onnellisia, että uskalsimme.
Mieti sitä niskatukkaa ja yksikuisen kaljua takaraivolänttiä, tiukasti puristavia sormia ja onnellisia silmiä rinnalla, sylissä <3
Odotan kolmatta ja olen 39v. Tämä raskaus on ollut kaikista haastavin, mutta kyllä tästäkin selviää. Vauva-aikana tulee olemaan jo isommat lapset apuna, on aiempiin raskauksiin verrattuna enemmän koko perheen projekti.
Vierailija kirjoitti:
Lapset nyt 11 ja 8 vuotiaita ja iltatähti haaveissa. Onko täällä muita, jotka ovat vanhemmalla iällä tulleet raskaaksi? Miten on mennyt, miten suhtauduttu "iäkkääseen äitiin"? Miten kroppa kestänyt raskauden jne? Kaikista kommenteista olisin iloinen 😊
mulla alkoi biologinen klo tikittämään n 36 v vaimeasti mutta 38 v oli huipussaan. Terveen vauvan sain 44 v. Hyvin on mennyt ja oon ollut todella kiitollinen ainoasta lapsesta. Kroppa kesti ihan hyvin, ainoa miinus oli raskausajan diabetes ja piikitin itseäni loppuun asti. Oli ok koska noudatin tarkkaa ruokavaliota. Ei kukaan oo vanhaksi sanonut ja en tuntenut itseäni vanhaksi äidiksi, päinvastoin. Imetys ei onnistunut mutta sainpa nukkua suht hyvin. Miksi vasta 44 v, en ollut kiinnostunut lapsista alle 36 vee. Erittäin positiivinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
39-vuotias ei ole iäkäs.
Ei minustakaan! Siitä vaan jos oikeesti siltä tuntuu, mutta harkitse kuitenkin hetki, että olet varma. Onnea yritykseen! :)
Mä olen 35 ja olemme aloittaneet yrittämään pari kuukautta sitten. Toivottavasti nyt tärppäisi! :)
Ei 39 ole iäkäs vauvan vanhempi. Mieti kuitenkin, jaksatko 45-vuotiaana eskarilaisen, 55-vuotiaana murkun ja siitä myöhemmin sitten aikuisuuden kipuilut.
Vaikka voihan olla, että ne ovat parasta mitä siinäkin iässä voit kokea. Tsemppiä yritykseen!
Olin 50v kun tuli kuopus, ja juttelin kaverin kanssa jolla vanhempi isä. Sano että hyvä kun on vanhemmalla iällä tullut lapsia, on elämän kokemusta ja. Osaa arvostaa oikeita lapselle tärkeitä asioita .
Mä olen 38v ja odotan esikoista. Syksyllä jätettiin ehkäisy pois ja heti tärppäsi. Raskaus on toistaiseksi ollut helppo ja seuloista tuli loistotulokset. En todellakaan tunne itseäni liian vanhaksi, tämän ikäiset synnyttäjät on ihan peruskauraa, vaikka yleensä eivät olekaan ensisynnyttäjiä enää.
Voi tosin olla, että lapsi jää ainoaksi, koska en halua tehdä toista heti perään. Vaikuttaa ihan liian rankalta. Haluaisin ainakin 4 vuotta väliä, ja siinä vaiheessa voi olla ettei enää onnistu ja riskitkin alkaa olla koholla.
Vierailija kirjoitti:
Olin 50v kun tuli kuopus, ja juttelin kaverin kanssa jolla vanhempi isä. Sano että hyvä kun on vanhemmalla iällä tullut lapsia, on elämän kokemusta ja. Osaa arvostaa oikeita lapselle tärkeitä asioita .
. M58 ja nuorin 8v
Helppo homma mies ei ole koskaan suhteemme aikana kieltäytynyt seksistä .
Vehkeet pelittää ja stondis tulee lähes välittömästi kun tietää että pääsee junttaamaan oikein kunnolla