Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenkähän opet nyt selittävät vanh.vapaan katkaisun kesäloman ajaksi?

Vierailija
11.03.2016 |

Ensinnäkään ei voi ymmärtää, miten he ovat voineet katkaista vanhempainvapaansa koko kesäloman ajaksi, kun he jatkuvasti ovat inttäneet, että oikeata lomaa on heinäkuu. Tosin heillä alkaa lomat kyllä pyörimään jo 16.6...

Niin, siis, kun vanhempainvapaalta kertyy lomaa tästä lähin vain 6 kuukaudelta, niin luulisi sen koskevan opejakin.
Ja mitenkähän muuten he osallistuvat näihon talkoisiin? Kysyn ihan vaan tasapuolisuuden nimissä.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntatyönantajan on tasapuolisuuden nimissä tehtävä samat heikennykset myös opettajille.

Heikennyksiä on rutkasti. Viime lukuvuodesta tähän lukuvuoteen vähennettiin tunteja 6%. ELi palkka pieneni 6%. Tavoitteet eivät pienetyneet, joten työmäärä lisääntyi. Nyt on YT-neuvottelut päällä ja ensi lukuvuodeksi on tuntivähennystä suunnitelmissa 10,5%. Tavoitteita ei vähennetty, joten työmäärä lisääntyy edelleen.

KOska ope saa palkkaa pidettyjen tuntien mukaan, pienenee palkka kun tunteja vähennetään.

AV-mammahan ei näistä tiedä mitään. Kuvittelee vain opettajien vetävän lonkkaa oppituntien ulkopuolella vaikka todellisuus on ihan toinen.

nimim. Tervetuloa opettamaan

Mistä ne tunnit ovat vähentyneet?

LÄHIopetuksesta. Eli tutkinnon osan opetamiseen on huomattavasti vähemmän LÄHIopetustunteja kuin esim pari vuotta sitten.

Meitä on muitakin opettajia kuin peruskoulun tai lukion opet. Meillä säästötoimet toteutetetaan suoraan tunteja vähentämällä ja samalla muuten monta opettajaa jää kokonaan ilman työtä.

Joo-o, mutta teille maksetaan suunnittelusta.

Vierailija
42/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opettaja ja kyllä mä ihmettelen, miksi mä teen työt talven aikana ja joku muu nostaa palkat kesältä. Huvittavinta on, että esimerkiksi viime vuonna mulla oli hirveä ryhmä: yhdysluokka ja kauhea ylituntimäärä. Kuukausipalkka toki nousi sitten samalla mukavasti. Mutta miksi sille vakiopelle maksettiin kesä- ja heinäkuulta mun tekemien töiden mukaan palkka. Ts. minä tein ylityötkin ja hän pääsi siitä osingolle.

T: Viraton ope, joka todellakin toivoo, että tää älyttömyys loppuu ja palkka maksettaisiin tehdystä työstä kullekin

Tämähän todistaa vaan sen, että opettajilla on 2,5 kk:n loma.

Muuten lain mukaan palkka on maksettava sille, joole se kuuluu.

Kyllä opettajilla on liki 4 kk eli 25% vuodesta lomaa ja puolipäivätyö (vrt. 38,5 h viikkotyöaika muilla, alakoulun opella about puolet). Kesäloma 2.5 kk, syysloma, hiihto/talviloma, joululoma... Neljäsosa vuodesta lomaa ja puolipäivätyö. Mieletön palkka tehtyihin tunteihin suhteutettuna. Juristit ja lääkärit jää kyllä tuntipalkassa jälkeen. OKL on suosituimpia opiskelualoja, vain reilu 10% pääsee sisään. Ja mitä nuoret arvostaa ja miksi alalla hakeudutaan: vapaa-aika ja pitkät lomat!

Luokanopettajilla kkpalkaksi tulee vähän yli kolme tonnia, jos opetuksettomat kuukaudet jätetään laskematta. Töitä tekee laiskinkin vähintään 30h/vko. Meinaat, ettei lääkärit ja juristit pääse 25 euron tuntipalkalle?

Opettajilta jää yhteensä ihan mieletön määrä suunnittelutunteja tekemättä.

Niitä ei tee täyteen kuin murto-osa opettajista.

Been there, done that.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suotta selitelkö tekemisiänne ja tuntejanne. Nämä av-mammat eivät tiedä asioista mitään eivätkä halua edes tietää. On niin mukava lillua vaan tietämättömyyden aalloilla.

Vierailija
44/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä vedän tuntini aika pienellä esivalmistelulla, ihan kokemuksen tuoman ruriinin jautta. Myös eriyttämiseen voi rutinoitua ja arviointiin. Ei rutiini pahasta ole, etenkään jos oppimistulokset eivät kärsi.

Lomailen paljon(14 viikkoa vuodessa) ja teen mielestäni osa-aikatyötä työaika mittarilla mitattuna. Palkkaa jää tosin alle 3000€/kk käteen.

Alakoulun opettaja.

Vierailija
45/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se nyt kyrsii ketä tahansa muuta, kuin opettajia itseään, että heillä on lyhyet työpäivät ja mielettömät lomat. Samalla mahdollisuus olla niin välistävetäjä kuin vain ilkeää. Ja moni ilkeää!

Vierailija
46/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä vedän tuntini aika pienellä esivalmistelulla, ihan kokemuksen tuoman ruriinin jautta. Myös eriyttämiseen voi rutinoitua ja arviointiin. Ei rutiini pahasta ole, etenkään jos oppimistulokset eivät kärsi.

Lomailen paljon(14 viikkoa vuodessa) ja teen mielestäni osa-aikatyötä työaika mittarilla mitattuna. Palkkaa jää tosin alle 3000€/kk käteen.

Alakoulun opettaja.

Näinhän se menee oikeasti. Osa-aikatyö suurimmalle osalle ja lomaa niin paljon, että tarvitsisivat melkeinpä lomaa toipuakseen pitkästä lomasta.

Vierailija
47/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kunnan ja valtion virat ovat kyllä niin mätiä kaikkine erityisetuineen ja virityksineen. Olisi kyllä aika purkaa ne pois. Opettajat täydennyskoulukseen ja muuhun ammattitaitonsa ajan tasalla pitämisen kursseille kesällä. Loma -aika lyhyemmäksi.

Opettajat ovat uskomattoman huonoja tietotekniikan hyödyntäjiä. Tyttärelläni oli voimistelunopettaja jonka säännöt eri palloilulajeista olivat 20 vuotta vanhoja. Siis ihan liikuntatieteellisen käynyt ihminen. Teinit ihmettelivät niitä, että miksi oli noin, kun itse tiesivät esim. pesäpallon tai lentopallon nykysäännöt.

Miksiköhän opettajien ei tarvitse pysyä ammatissaan ajan tasalla? Some maailma on suurimmalle osalle ihan outo asia.

Vierailija
48/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kunnan ja valtion virat ovat kyllä niin mätiä kaikkine erityisetuineen ja virityksineen. Olisi kyllä aika purkaa ne pois. Opettajat täydennyskoulukseen ja muuhun ammattitaitonsa ajan tasalla pitämisen kursseille kesällä. Loma -aika lyhyemmäksi.

Opettajat ovat uskomattoman huonoja tietotekniikan hyödyntäjiä. Tyttärelläni oli voimistelunopettaja jonka säännöt eri palloilulajeista olivat 20 vuotta vanhoja. Siis ihan liikuntatieteellisen käynyt ihminen. Teinit ihmettelivät niitä, että miksi oli noin, kun itse tiesivät esim. pesäpallon tai lentopallon nykysäännöt.

Miksiköhän opettajien ei tarvitse pysyä ammatissaan ajan tasalla? Some maailma on suurimmalle osalle ihan outo asia.

Jep, meidän lapsella ope, joka ei osaa wilmaa käyttää, tai sitten se on vain tekosyy viitsimättömyyteen. On lapsille selittänyt, että wilma takkuaa, mut kas kun muut opet sitä ovat pystyneet sujuvasti käyttämään.

Tämä varsinainen ope laittaa wilmaan tiedotteita ehkä kerran syksyllä ja nyt sitten sitä kevään kertaa odotellessa.

Jännä, miten eräät opet saavat wilman käyttöönkin kulumaan niin jumalattomasti aikaa, kuten ainakin antavat ymmärtää.

Tietotekniikkaa ei hyödynnä oikeastaan ollenkaan, kun ei osaa. Tämä on niin epäoikeudenmukaista lapsia kohtaan. Onneksi kotona pysyy ajan tasalla meidän ipana, mutta entäs jos ei olekaan kotona siihen mahdollisuuksia?

Vierailija
49/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus:

Kaltaisellani opettajalla on opetusvelvollisuus 24 h / vko. Töitä on noin 38 kk / 52 kk:sta vuodessa.

Lopetetaan aluksi kaikki erityisvastuut ja luokanvalvojuudet niin että en tienaa työssäni kuin sen minkä pidän opetusta. Maanantaisin - torstaisin työpäivä olisi klo 9-14, perjantaisin 9-13. Siitä siis 24 h. (Olisi muuten mahtavaa kun ei olisi yhtään hyppytuntia keskellä päivää!)

Oppitunnin pituus olisi 55 min tunnissa, sen jälkeen 5 minuutin siirtymä sekä minulle että oppilaille seuraavalle tunnille. Ruokatunteja ei tarvita koska päivät on niin lyhyet, ja kahvithan voi vetasta kävellessä jossain kohtaa noiden ruhtinaallisten taukojen aikana.

Yhtään ylimääräistä työtä en tee, hoidan vain oppitunnilla opettamisen. En lue sähköpostia tai vastaa siihen ellen tee sitä oppitunnilla. En palaveeraa kollegoiden kanssa koulun yhteisistä tapahtumista tai oppilaiden vanhempien ja erityisopettajan kanssa oppilaiden oppimisen tuesta ja erityisjärjestelyistä.

Jos joku oppilas sairastuu, tai hänen kotonaan sattuu jotakin, menettää vaikkapa vanhempansa tai sisaruksensa yllättäen, tämä asia ei kiinnosta minua, koska minut on palkattu vain opettamaan. Välituntivalvontoja ei tarvitse hoitaa, koska ei ole välituntejakaan.

En myöskään järjestele pitkään poissaolleen oppilaan rästikokeita tai huolehdi hänelle etukäteen tai jälkikäteen tietoa tehtävistä, joita käymme/kävimme hänen poissaollessaan. Minulla on näet aivan sama työmäärä luokassa on siellä puolet paikalla tai koko porukka, koska minähän vastaan vain opetuksesta. Oppilas selvittäköön itse vanhempiensa kanssa miten koulutyö hoidetaan poissaolojen aikana. En myöskään suunnittele kokeita tai korjaa niitä muulloin kuin oppituntien aikana.

Nyt on vedetty homma siihen pisteeseen mihin ihmiset ilmeisesti tälläkin palstalla haluaa vedettävän. Mun työmäärä on siis tasan 190 päivää vuodessa, eli 38 viikkoa ja 24 h viikossa. Mikä laitetaan tuntipalkaksi? Onko 35 e / h liian kova palkka? Tällöin vuosipalkka olisi 31920 e. Olen opiskellut peruskoulun ja lukion jälkeen viisi vuotta yliopistossa. Peruskoulun jälkeen kolme vuotta ammattikoulua käynyt autoasentaja veloittaa työstään tuplahinnan. Mutta hänhän tekee arvokasta työtä eikä tämä luonnollisesti merkitse tällä palstalla muutenkaan mitään, koska elämäm koulu.

Arvatkaas mitä?! Tämä reilu 30,000 e / v on juuri se mitä minulle maksetaan.

Palkataanko koululle sitten joku muu hoitamaan nuo yllämainitut asiat kun ne eivät enää kuulu minun työhöni? Ei, kyllä minä hoidan ne opetustyöni lisäksi. Työsopimukseen kuuluu myös 3h YT-aikaa viikossa, joka meidän koulussamme pidetään hyvin tarkkaan. Opettajainkokouksessa istutaan ja keskustellaan vaikka mitään asiaa ei olisikaan. Ylimääräistä palkkaa ei tältä ajalta makseta, vaan sen katsotaan kuuluvan noihin opetustunteihin.

Mikä tässä yhtälössä on niin helvetin kahdehdittavaa? Se, että töitä on vain 190 päivää vuodessa + muutama VESO-päivä? Että opettajalle palkkaa maksetaan 12 kk vuodessa vaikka töissä ollaan vain 9kk?

Jos vuosituloni pysyy samana, eli palkka tehdyistä töistä ei muutu, minun puolestani sitä voidaan alkaa maksaa vain niiltä kuukausilta kun töitä teen. Sitten opettajat eivät saa sen enempää palkallista lomaa kuin kukaan muukaan, mutta myöskään mitään säästöä ei synny. Jos kouluvuosi pitenee 198 päivään vuodessa, kyllä se minulle sopii. Mitään säästöä ei siltikään synny, mutta solidaarisuushan on hyve sinänsä.

Väheneekö av-mammojen katkeruus? Eipä taida sekään vähentyä. Vasta sitten kun opettajan palkka on sama kuin kaupankassalla ja kaikilla opettajilla on nollasopimus, että töihin tullaan vasta sitten kun pyydetään, jos pyydetään. Sitten on kaikki hyvin.

Vierailija
50/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä hoida mitenkään poissaoloaikojen opetusta, eteenkään jos poissaolo on joku lomamatka. Tämän olen sanonut suoraan vanhemmille. Jos lähdette lomalle, opetatte itse.

Vierailija
51/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotus:

Kaltaisellani opettajalla on opetusvelvollisuus 24 h / vko. Töitä on noin 38 kk / 52 kk:sta vuodessa.

Lopetetaan aluksi kaikki erityisvastuut ja luokanvalvojuudet niin että en tienaa työssäni kuin sen minkä pidän opetusta. Maanantaisin - torstaisin työpäivä olisi klo 9-14, perjantaisin 9-13. Siitä siis 24 h. (Olisi muuten mahtavaa kun ei olisi yhtään hyppytuntia keskellä päivää!)

Oppitunnin pituus olisi 55 min tunnissa, sen jälkeen 5 minuutin siirtymä sekä minulle että oppilaille seuraavalle tunnille. Ruokatunteja ei tarvita koska päivät on niin lyhyet, ja kahvithan voi vetasta kävellessä jossain kohtaa noiden ruhtinaallisten taukojen aikana.

Yhtään ylimääräistä työtä en tee, hoidan vain oppitunnilla opettamisen. En lue sähköpostia tai vastaa siihen ellen tee sitä oppitunnilla. En palaveeraa kollegoiden kanssa koulun yhteisistä tapahtumista tai oppilaiden vanhempien ja erityisopettajan kanssa oppilaiden oppimisen tuesta ja erityisjärjestelyistä.

Jos joku oppilas sairastuu, tai hänen kotonaan sattuu jotakin, menettää vaikkapa vanhempansa tai sisaruksensa yllättäen, tämä asia ei kiinnosta minua, koska minut on palkattu vain opettamaan. Välituntivalvontoja ei tarvitse hoitaa, koska ei ole välituntejakaan.

En myöskään järjestele pitkään poissaolleen oppilaan rästikokeita tai huolehdi hänelle etukäteen tai jälkikäteen tietoa tehtävistä, joita käymme/kävimme hänen poissaollessaan. Minulla on näet aivan sama työmäärä luokassa on siellä puolet paikalla tai koko porukka, koska minähän vastaan vain opetuksesta. Oppilas selvittäköön itse vanhempiensa kanssa miten koulutyö hoidetaan poissaolojen aikana. En myöskään suunnittele kokeita tai korjaa niitä muulloin kuin oppituntien aikana.

Nyt on vedetty homma siihen pisteeseen mihin ihmiset ilmeisesti tälläkin palstalla haluaa vedettävän. Mun työmäärä on siis tasan 190 päivää vuodessa, eli 38 viikkoa ja 24 h viikossa. Mikä laitetaan tuntipalkaksi? Onko 35 e / h liian kova palkka? Tällöin vuosipalkka olisi 31920 e. Olen opiskellut peruskoulun ja lukion jälkeen viisi vuotta yliopistossa. Peruskoulun jälkeen kolme vuotta ammattikoulua käynyt autoasentaja veloittaa työstään tuplahinnan. Mutta hänhän tekee arvokasta työtä eikä tämä luonnollisesti merkitse tällä palstalla muutenkaan mitään, koska elämäm koulu.

Arvatkaas mitä?! Tämä reilu 30,000 e / v on juuri se mitä minulle maksetaan.

Palkataanko koululle sitten joku muu hoitamaan nuo yllämainitut asiat kun ne eivät enää kuulu minun työhöni? Ei, kyllä minä hoidan ne opetustyöni lisäksi. Työsopimukseen kuuluu myös 3h YT-aikaa viikossa, joka meidän koulussamme pidetään hyvin tarkkaan. Opettajainkokouksessa istutaan ja keskustellaan vaikka mitään asiaa ei olisikaan. Ylimääräistä palkkaa ei tältä ajalta makseta, vaan sen katsotaan kuuluvan noihin opetustunteihin.

Mikä tässä yhtälössä on niin helvetin kahdehdittavaa? Se, että töitä on vain 190 päivää vuodessa + muutama VESO-päivä? Että opettajalle palkkaa maksetaan 12 kk vuodessa vaikka töissä ollaan vain 9kk?

Jos vuosituloni pysyy samana, eli palkka tehdyistä töistä ei muutu, minun puolestani sitä voidaan alkaa maksaa vain niiltä kuukausilta kun töitä teen. Sitten opettajat eivät saa sen enempää palkallista lomaa kuin kukaan muukaan, mutta myöskään mitään säästöä ei synny. Jos kouluvuosi pitenee 198 päivään vuodessa, kyllä se minulle sopii. Mitään säästöä ei siltikään synny, mutta solidaarisuushan on hyve sinänsä.

Väheneekö av-mammojen katkeruus? Eipä taida sekään vähentyä. Vasta sitten kun opettajan palkka on sama kuin kaupankassalla ja kaikilla opettajilla on nollasopimus, että töihin tullaan vasta sitten kun pyydetään, jos pyydetään. Sitten on kaikki hyvin.

Unohtuiko sinulta, vai oliko kenties tarkoituksellista, että sinulle kuuluu niihin 24 tuntiin 12 tuntia suunnittelua? Eli kyllä sun nyt täytyy vaan ottaa lusikka kauniiseen kätöseesi.

Sitäpaitsi, et voi verrata palkkaasi autonasentajan työhön. Asentajalla on kokopäivätyö ja lyhyet lomat. Miten ihmeessä osapäivätyötä pitäisi maksaa vielä lisää?

Vierailija
52/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opettaja ja kyllä mä ihmettelen, miksi mä teen työt talven aikana ja joku muu nostaa palkat kesältä. Huvittavinta on, että esimerkiksi viime vuonna mulla oli hirveä ryhmä: yhdysluokka ja kauhea ylituntimäärä. Kuukausipalkka toki nousi sitten samalla mukavasti. Mutta miksi sille vakiopelle maksettiin kesä- ja heinäkuulta mun tekemien töiden mukaan palkka. Ts. minä tein ylityötkin ja hän pääsi siitä osingolle.

T: Viraton ope, joka todellakin toivoo, että tää älyttömyys loppuu ja palkka maksettaisiin tehdystä työstä kullekin

Näin juuri. Kyllä vähän mietityttää, että kun mulla loppuu työt todistusten jakoon ja alkaa taas kaksi päivää ennen koulujen alkua, että voisikohan viranhaltija tulla palkkaansa vastaan vaikka kantamaan vanhat kirjat varastoon ja uudet luokkaan. Pulpettejakin pitäisi vaihtaa suurempiin, hän joutaisi senkin niitä muutamia nostamiaan tonneja vastaan hoitamaan. Onneksi päätin jättää ylitunnit pois ja tein ennemmin tukiopetusta.

Mitä tarkoitat tuolla viimeisellä lauseella? Et kai luule, että vakiopelle maksetaan sinun ylitunneistasi? Ei makseta. Kesällä töihin palaava saa peruspalkkaa, omat ikälisät toki maksetaan, muttei mitään sinun tekemiäsi ylitunteja.

Ei kesäkuukausien palkassa ole mukana ylitunteja. Ei mulla ainakaan. Pelkästään se peruspalkka (olen opeurani aikana saanut palkan yhdeltä kesältä).

En tiedä sinusta ja mikä tuossa on ollut tilanne. Mutta opettajan palkanmaksukausi on 1.8.-31.7. Ja kyllä, kesä- ja heinäkuulta maksetaan sama palkka kuin edelliseltä talvelta, jossa on ylitunnit mukana. Tukaritunteja ei tietenkään makseta kuin aina kappaleelta pidettäessä. Mäkin luulin aikanaan, että kesältä saa vaan peruspalkan, mutta ei pidä paikkaansa. Kesältä maksetaan ne ylitunnit myös, oli niitä 1 tai 10. Ja elokuun alusta sitten vaihtuu palkanmaksun perusteeksi seuraavan vuoden tuntimäärät. Tämä juuri johtaa hassuun tilanteeseen, jossa sijainen tekee vaikka paljon ylitöitä koko talven, niin viranhaltija saa niistäkin palkan seuraavana kesänä.

Vierailija
53/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtuiko sinulta, vai oliko kenties tarkoituksellista, että sinulle kuuluu niihin 24 tuntiin 12 tuntia suunnittelua? Eli kyllä sun nyt täytyy vaan ottaa lusikka kauniiseen kätöseesi.

Sitäpaitsi, et voi verrata palkkaasi autonasentajan työhön. Asentajalla on kokopäivätyö ja lyhyet lomat. Miten ihmeessä osapäivätyötä pitäisi maksaa vielä lisää?

Kiva kun et suostunut ymmärtämään viestini pointtia ollenkaan.

Tiedän kyllä että työhöni kuuluu 12 tuntia suunnittelua. En ole valittanut siitä, että joudun tekemään enemmän töitä kuin mikä palkan perusteena on. Lusikka on joka päivä kauniisti kädessä. Se selitys ei vaan mene täällä läpi. Puhutaan vain opettajien osa-aikatyöstä niin kuin itsekin annat ymmärtää viestissäsi. Jos 24h + 12h + 3h = 39 h viikossa, onko se vieläkin osa-aika työtä? Ja missä vaiheessa olen pyytänyt lisää palkkaa?

Erittelin jo aikaisemmassa viestissäni sen mikä palkkani perusta on, ja mitä kaikkea todellisuudessa sen eteen teen, mutta kun tämä on kuin päätä seinään löisi teidän kanssanne, niin ei kai tässä sitten voi muuta kuin sanoa, että hajoa sitten vaikka siihen että et ole opettaja. Huoh...

Vierailija
54/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaikki koulutyöni koulupäivän aikana. Kokeet pystyy hyvin korjaamaan tunneilla ja tunnit menevät rutiinilla. Mitä sitä turhia hösläämään, kun ei ole pakko.

Kesäloman alettua en koulua ajattele ennenkuin koulun alettua elokuussa. Asiat saa lutvittua silloinkin. Kyllä se koko 2,5 kk on minulle lomaa, ei se muuksi muutu, vaikka kuinka sitä eri nimellä nimitettäisiin. Suurin osa kollegoista toimii samoin kuin minä, mitä sitä valehtelemaan. Huvittaa nuo tätiopet, jotka jaksavat keksiä vaikka mitä hommia kirjoittaessaan tänne. Muutama ehkä tekee, 98 pros ei tee. Fakta!

Vierailija
55/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun et suostunut ymmärtämään viestini pointtia ollenkaan.

Tiedän kyllä että työhöni kuuluu 12 tuntia suunnittelua. En ole valittanut siitä, että joudun tekemään enemmän töitä kuin mikä palkan perusteena on. Lusikka on joka päivä kauniisti kädessä. Se selitys ei vaan mene täällä läpi. Puhutaan vain opettajien osa-aikatyöstä niin kuin itsekin annat ymmärtää viestissäsi. Jos 24h + 12h + 3h = 39 h viikossa, onko se vieläkin osa-aika työtä? Ja missä vaiheessa olen pyytänyt lisää palkkaa?

Erittelin jo aikaisemmassa viestissäni sen mikä palkkani perusta on, ja mitä kaikkea todellisuudessa sen eteen teen, mutta kun tämä on kuin päätä seinään löisi teidän kanssanne, niin ei kai tässä sitten voi muuta kuin sanoa, että hajoa sitten vaikka siihen että et ole opettaja. Huoh...

Käsi sydämellä kerrot, että teet joka ikinen viikko 39 tunnin työviikon?

Jokaikinen siis, silloin tällöin ei lasketa. Jotenkin tekisi mieli olla uskomatta...

Vierailija
56/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaikki koulutyöni koulupäivän aikana. Kokeet pystyy hyvin korjaamaan tunneilla ja tunnit menevät rutiinilla. Mitä sitä turhia hösläämään, kun ei ole pakko.

Kesäloman alettua en koulua ajattele ennenkuin koulun alettua elokuussa. Asiat saa lutvittua silloinkin. Kyllä se koko 2,5 kk on minulle lomaa, ei se muuksi muutu, vaikka kuinka sitä eri nimellä nimitettäisiin. Suurin osa kollegoista toimii samoin kuin minä, mitä sitä valehtelemaan. Huvittaa nuo tätiopet, jotka jaksavat keksiä vaikka mitä hommia kirjoittaessaan tänne. Muutama ehkä tekee, 98 pros ei tee. Fakta!

Miten hoidat opetuksen niillä  tunneilla, kun korjaat kokeita? Entä kuinka monen oppilaan kokeet sinulla on korjattavana? Jos oppitunnin pituus on 60 minuuttia ja kokeita on korjattavana vaikka 20, sinulla on 3 minuuttia yhden kokeen korjaamiseen. Jos se riittää hyvin, kuten sanoit, se tarkoittaa, ettei kokeissasi ole ainakaan esseevastauksia ja tuskin kirjoitat kokeisiin mitään palautettakaan.

Vierailija
57/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidat opetuksen niillä  tunneilla, kun korjaat kokeita? Entä kuinka monen oppilaan kokeet sinulla on korjattavana? Jos oppitunnin pituus on 60 minuuttia ja kokeita on korjattavana vaikka 20, sinulla on 3 minuuttia yhden kokeen korjaamiseen. Jos se riittää hyvin, kuten sanoit, se tarkoittaa, ettei kokeissasi ole ainakaan esseevastauksia ja tuskin kirjoitat kokeisiin mitään palautettakaan.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta samalla tavalla toimii myös lapseni ope. Korjaa kokeet aina koulupäivän aikana, mutta pikkuhiljaa. Palautus kestää aina viikkoja.

Laittaa lapset katsomaan videota, tai tekemään ryhmätöitä, että voi korjata kokeita.

Vierailija
58/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntatyönantajan on tasapuolisuuden nimissä tehtävä samat heikennykset myös opettajille.

Heikennyksiä on rutkasti. Viime lukuvuodesta tähän lukuvuoteen vähennettiin tunteja 6%. ELi palkka pieneni 6%. Tavoitteet eivät pienetyneet, joten työmäärä lisääntyi. Nyt on YT-neuvottelut päällä ja ensi lukuvuodeksi on tuntivähennystä suunnitelmissa 10,5%. Tavoitteita ei vähennetty, joten työmäärä lisääntyy edelleen.

KOska ope saa palkkaa pidettyjen tuntien mukaan, pienenee palkka kun tunteja vähennetään.

AV-mammahan ei näistä tiedä mitään. Kuvittelee vain opettajien vetävän lonkkaa oppituntien ulkopuolella vaikka todellisuus on ihan toinen.

nimim. Tervetuloa opettamaan

Olen ollut opettajana ja ensimmäinen kerta oli sellainen että työsuhde oli elokuusta toukokuun loppuun, eli kiva kusetus, lomat jäi pitämättä. Hankin myöhemmin pätevyyden ja olin välillä virkasuhteessakin .

Itse kyllä oppituntien ulkopuolella en tehnyt yhtään mitään, mutta tunteja oli ihan kiitettävästi eli 30 viikossa, osa käytännön opetusta toki. Vaihdoin aikuiskoulutukseen ja tein päivä sekä ilta opetusta, lisäksi oli työharjoittelun valvonta ja laskennallisia tuntenteja tuli jo tiistaihin mennessä koko viikon edestä.

Vierailija
59/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahlasin ketjun läpi, enkä kyllä löytänyt vastausta ap:n kysymykseen?

Vierailija
60/68 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetkaa nyt ihmeessä kaikki opettajiksi, kun se on näin mahdottoman helppo ja kadehdittava duuni! Oikeasti, toivotan kaikki lämpimästi tervetulleeksi kasvattamaan ja opettamaan nykyajan kouluumme tulevia veronmaksajia ja tekemään yhteistyötä heidän perheidensä kanssa. Olette kaikki tervetulleita kokeilemaan. Meidän koululla oli juuri eräs oppilaan äiti työharjoittelussa ja hän sanoi, että kyllä aukesi silmät tuon harjoittelun aikana!! Ei voinut kuulemma aavistaa nykylasten käytöstä jne. Niin, mutta onneksi kaikki tällä palstalla ovatkin ITSE tehneet opettajan työtä, eikä huutele puskista. Onneksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi