Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhöntulotarkastus ja masennuslääkkeet

Vierailija
11.03.2016 |

Edessä olisi työhöntulotarkastus. Kannattaako siellä mainita että käyttää masennuslääkkeitä? Olen työkykyinen, ollut jo vuosia, mutta masennuslääkitystä en ole pystynyt lopettamaan voimakkaiden lopetusoireiden takia. Jos asiasta mainitsen, onko riski että menetän työpaikkani?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit ainakin helvetin hyvät korvaukset, kannattaa kokeilla!

Vierailija
2/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en mainitsisi mitään jos masennus ei vaikuta mitenkään työntekoosi tai sairauspoissaoloihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna en mainitsisi mitään jos masennus ei vaikuta mitenkään työntekoosi tai sairauspoissaoloihisi.

Olen melkoisen varma ettei tule vaikuttamaan.

Vierailija
4/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sen takia en mainitsisi, että masentuneet ja ex-masentuneet saa aina jonkun leiman otsaansa ja masennus vedetään mukaan jokaiseen mahdolliseen asiaan. Esim. vaikka menee murtuneen käden kanssa lääkäriin, senkin katsotaan johtuvan aikoinaan sairastetusta masennuksestasi. 

Vierailija
5/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä mainitsin eikä mihinkään vaikuttanut. Samaa jännitin tosin etukäteen :)

Vierailija
6/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen melkoisen varma ettei tule vaikuttamaan.

No sitten pysyisin hiljaa.

Vierailija
7/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa. Tieto menee työnantajalle ja seuraavissa yt-neuvotteluissa viimeistään olen prioriteettilistalla ensimmäisissä erotettavissa. Olet kuitenkin iso riski työnantajalle.

Vierailija
8/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se työterv.huolto työnantajallesi mene sairaudestasi kertomaan, joten ihan sama kerrot tai ei.

Vierailija
9/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ihan omantunnon ja tilanteen mukaan. Jos olet menossa vaikka toimistohommiin, niin tuo on työnantajalle aivan turhaa tietoa ja itse en todellakaan kertoisi. Mutta jos taas on vaikka lentäjän pesti tai muu vastaava, niin sitten on asia erikseen.

Pääsääntöisesti turha kertoa mitään ylimääräistä, ei työnantajakaan niin tee. :)

Vierailija
10/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin joskus masennuslääkkeitä ahdistukseen enkä maininnut asiasta työhöntulotarkastuksessa. Jos ei vaikuta työntekoon niin en ole nähnyt aihetta asiasta kertoa. Masennuslääkkeiden syönnillä on paha stigma vaikka jopa lähes puoli miljoonaa suomalaista niitä syö.

Vierailija
11/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sen takia en mainitsisi, että masentuneet ja ex-masentuneet saa aina jonkun leiman otsaansa ja masennus vedetään mukaan jokaiseen mahdolliseen asiaan. Esim. vaikka menee murtuneen käden kanssa lääkäriin, senkin katsotaan johtuvan aikoinaan sairastetusta masennuksestasi. 

Ei vain ex-masentuneet, vaan ihan jokainen, jolla on jokin vanha mt-merkintä potilaspapereissaan. Vaivat johtuvat aina siitä vanhasta mielenterveydellisestä vaivasta, vaikka sulla olisi esim. syöpä tms. Nähty ja koettu niin monta kertaa.

Ap:lle neuvo, älä kerro!

Vierailija
12/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se työterv.huolto työnantajallesi mene sairaudestasi kertomaan, joten ihan sama kerrot tai ei.

Ei se siitä toki kerrokaan, mutta sen saattaa kertoa etten ole soveltuva työhön. Eli minun tarvitsee siis toimittaa työnantajalle työterveyshuollosta todistus, että olen kykenevä tuohon duuniin.

Vierailija
13/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ahdistuneisuushäiriö ja käytän siihen tarpeen mukaan lääkettä. Kerroin asiasta työhönottotarkastuksessa koska yrityksessämme on huumetestit ja niissä kiinnijääminen ilman selitystä olisi aiheuttanut työsuhteen ja maineen menetyksen. Ja vaikka huumetestiä ei olisi tehtykään, voin nyt saada apua mt-ongelmiini työterveydestä jos siltä tuntuu.

Vierailija
14/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi. En luota työterveyteen. Ja joka toinen ihminen on varmaan jonkun lääkityksen tarpeessa.

Vierailija
15/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen sosiaali- ja terveysalalla (en viitsi tarkasti ammattia kertoa), ja tuossa työssä kai pitäisi olla aika "terve", sillä työhön liittyy vastuuta muista ihmisistä. Jossain minun täytyy reseptini kuitenkin uusia, ja olisi kätevä jos ne saisi työterveydessä uusittua. Se on se syy, miksi harkitsen kertovani. Mutta pohdin että viitsinkö ottaa riskin että tulee kenkää.

Vierailija
16/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen sosiaali- ja terveysalalla (en viitsi tarkasti ammattia kertoa), ja tuossa työssä kai pitäisi olla aika "terve", sillä työhön liittyy vastuuta muista ihmisistä. Jossain minun täytyy reseptini kuitenkin uusia, ja olisi kätevä jos ne saisi työterveydessä uusittua. Se on se syy, miksi harkitsen kertovani. Mutta pohdin että viitsinkö ottaa riskin että tulee kenkää.

Saathan reseptisi uusittua kunnallisellakin. Näin ainakin minä olen tehnyt. En tosiaan ole masennusjuttujani työterveydessä ruotinut.

Vierailija
17/17 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saathan reseptisi uusittua kunnallisellakin. Näin ainakin minä olen tehnyt. En tosiaan ole masennusjuttujani työterveydessä ruotinut.

Joo totta, mutta ei ole tullut asioitua kunnallisella vuosikausiin, niin vähän vierastan sinne menoa. Enkä edes pääsisi käymään terveyskeskuksessa, kun työaika on 8-16 ja työpaikalta on omaan terveyskeskukseen monta kymmentä kilometriä matkaa, eli se olisi käytännössä hankalaa. Työterveys olisi ihan vieressä. Hmm, luulen että käyn jatkossa yksityisellä lääkärillä, sinne luulisi saavan iltasellakin aikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan