Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri syö miten sattuu ja valittaa sitten

Vierailija
11.03.2016 |

On itseasiassa myös ystävä minulle. Näemme joskus vapaa-ajallakin, ja silloin - kuten myös töissä työkaveri valitsee ruuakseen nopeita hiilihydraatteja, huonoja rasvoja ja runsaita määriä lisättyä sokeria sisältäviä tuotteita. Mm hampurilaisateriat, makaronilaatikko, pizza, lihapiirakat, pyttipannu, suklaat, karkit ja leivokset näyttävät kuuluvan hänen jokapäiväiseen ruokavalioon.

Tämä ei minua muuten liikuttaisi (syököön jokainen mitä haluaa), mutta joudun sitten todella usein kuulemaan valitusta jatkuvasta väsymyksestä, liikakiloista, päänsärystä ja erilaisista sairauksista mitä hänellä on, ja johon ruokavalio vaikuttaa todennäköisesti ainakin osittain. Valittamisen määrä on häiritsevä.

En ymmärrä, eikö hän todella tajua ruuan vaikutusta terveyteen, vai mikä tässä mättää. Valitusvirren päätteeksi olen usein puhunut terveellisestä ruokavaliosta hienovaraisesti, lähinnä omia kokemuksia kertoen, että ystävä tajuaisi vihjailun. Ei tajua.

Mitä te tekisitte? Sanoisitteko suoraan, että ette jaksa kuunnella, ja kannustaisitte syömään paremmin? Tätä lukuunottamatta ystäväni käytöksessä ei ole mitään moitittavaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jotkut nyt valittaa mistä vaan.

Vierailija
2/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työkaverini taas on saikulla ihan jatkuvasti ja selittää koko ajan töissä, kuinka TERVEELLISESTI hän syö. Rasiassa kantaa töihin kasvismössöä ja kvinoaa ja juo viherpirtelöitä. Jos syö noin hyvin ja kehuskelee sillä, niin miten voi olla aina saikulla??? Migreeni ja flunssa tuntuvat vaivaavan turhan usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitä valitusvirttä montaa kertaa kuuntelis, sitten tulis jo sanottua että katsopa syömisiäsi josko lääke löytyisi. Jos ei tajua lopettaa valitusta sittenkään, niin ottaisin etäisyyttä ja sanoisin että en jaksa kuunnella enempää negatiivista ininää...eli alkaisi olla entinen kaveri.

Vierailija
4/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala rasittavaksi ruokapätijäksi, eli aina kun mainitsee päänsäryt, sanot heti, että minulla ei ole koskaan päänsärkyä jos olen kokonaan syömättä sokeria jne. Eli ihan kaikkiin oireisiin kerrot omia kokemuksia. Kaverisi ei ehkä korjaa tapojaa, mutta lakkaa puhumasta terveydestään kanssasi.

Vierailija
5/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työkaverini taas on saikulla ihan jatkuvasti ja selittää koko ajan töissä, kuinka TERVEELLISESTI hän syö. Rasiassa kantaa töihin kasvismössöä ja kvinoaa ja juo viherpirtelöitä. Jos syö noin hyvin ja kehuskelee sillä, niin miten voi olla aina saikulla??? Migreeni ja flunssa tuntuvat vaivaavan turhan usein.

Migreeniin ei valitettavasti terveellinen syöminen vaikuta mitenkään. Itsekin syön huipputerveellisesti ja krooninen migreeni vain on ja pysyy.

Vierailija
6/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreeniin ei valitettavasti terveellinen syöminen vaikuta mitenkään. Itsekin syön huipputerveellisesti ja krooninen migreeni vain on ja pysyy.

Minä olen sekasyöjä, ja kasviksia menee runsaasti, mutta muutoin syön monipuolista, tavallista ruokaa ja herkkujakin. Olen ollut flunssassa viimeksi viime syksynä ja sitä ennen v. 2013 keväällä. Eikä migreenikään vaivaa kuin silloin jos eksyn diskovaloihin ja juon siideriä tai vastaavaa. Migreeni katosi lähes täysin, kun jätin yöelämän ja otin hormonikierukan.

Vierailija
7/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on tosiaan kaksi ääripäätä. Omiin ystäviini lukeutuu sekä alipainoinen kuikelo joka on jatkuvasti sairaana ja joka joutuu tiputukseen flunssan iskiessä kun menee niin heikkoon kuntoon, että lihava, joka syö mikropizzaa ja kebabia ja juopottelee jatkuvasti ja ihmettelee miksi lihoo "tavallisella ruualla".

Vierailija
8/8 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just yks tollanen työkaveri, aina kipeenä ja valittelee kun taas on lihonu. Kannattas juu miettiä mitä suuhunsa pistää, pizzabuffettia, kiinalaista, kaupan valmistiskin majoneesipatonkeja, karkkia... En ole hennonnut suoraan sanoa, joskus vaan vihjannut että ei viitsi mennä jonnekkin kun on niin kovin epäterveellistä :D Voisin kerätä rohkeutta tästä ketjusta ja vähän vittuilla seuraavalla kerralla kun valitus alkaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi