Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksi vai kaksi alkiota?

18.02.2006 |

Hei,

Voisitteko neuvoa / kertoa mielipiteitänne siitä, siirtäisimmekö PAS:illa yksi vai kaksi alkiota? Lääkäri suosittelee vain yhden siirtoa, mutta antoi kuitenkin vapaat kädet itse päättää. Alkiot ovat kai aika huonolaatuisia (kolmosluokkaisia, kaksisoluisia). Uskallammeko lähteä kahden siirtoon?

Terv. MrsB

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsB: Meille siirrettiin kaksi, ensimmäinen PAS, tähän päädyimme siten että emme halunneet laittaa alkiota roskiin eli lääkärin kanssa sovimme etukäteen että kun alkiot ovat pakastettu kaksi kerrallaan niin jos molemmat selviävät sulatuksesta ja lähtevät jakaantumaan toinen siirretään ja toinen uudelleenpakastetaan, jos eivät lähde jakaantumaan niin hyvin niin silloin voidaan siirtää kaksi.

Pakastettaessa alkiot olivat 2-soluisia nontoppeja (en tiedä luokkaa), sulatuspäivänä 2- ja 4-soluiset ja juuri ennen siirtoa 2-ja 6-soluiset. Niinpä siirsimme molemmat. Eilen tein raskaustestin joka näytti plussaa. Vuotoa tosin oli ennen testiä eli epäilen että josko toinen ei olisi lähtenyt edelleenkään kasvamaan mutta sepä selviää ensimmäisessä ultrassa.

Tsemppiä siirtoon, tehkää sellainen päätös että olette itse tyytyväisiä ja muistakaa että kahdesta siirretystä voi tulla kolme tai jopa neljä jos " huonosti" käy... vaikka harvinaista onkin=)

Vierailija
2/5 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin aina halunnut siirrettäväksi kaksi alkiota, mutta IVF:n tuorre siirrossa ei kysyttykään montako siirretään. Siirrettiin yksi topluokkaa tulos nega! PAS:ssa jouduttiin sulattamaan kaikki neljä joista yksi kolmosluokkalainen selvisi siirtoon eli ei ollut taaskaan muuta vaihtoehtoa. Kolmosluokkalainen oli siirrettäessä 8-soluinen tulos jälleen nega!

Seuraavaksi taas edessä IVF/ICSI ja nyt aion heti kättelyssä sanoa, että kaksi siirretään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on pari kätilöystävää, ja sattuneista syistä, kun itselläni IVF-juuri taannoin oli, niin keskustelin paljon heidän kanssaa juuri tästä!

Molempien kanta oli hyvin selkeä 1. Juuri sen takia, että kaksosraskaus on aina riski sekä äidille, että sikiöille, keskosuus jne..

Jouduin itsekin IVF-siirroossa kiusallisen päätöksen eteen, 1-vai 2 (koska lääkäri epäili että toinen ei kestä pakastusta). Teimme mieheni kanssa (tai hän teki) selkeän päätöksen, 1 alkio siirrettiin, prima luokkaa! Kunnallisellahan ei siirretä yleensä kuin aina se 1, paitsi sitten tälläisissä tilanteissa, mihin mekin törmättiin!

Kävin viime viikolla ultrassa, pieni syke näkyi, ja lääkäri sanoi heti, että teitte oikean ratkaisun, koska tämä toinen alkio kesti pakastuksen...

Vaikeita juttuja, ja tämä oli vain minun kantani. Onnea hoitoihin&päätöksen tekoon, muista että se on Teidän päätös!

Vierailija
4/5 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä miettiä mitä tehdä. Muuten siirtäisimme ilman muuta vain yhden alkion, mutta kun nyt tuntuu olevan kyseessä niin huonolaatuiset alkiot. Varsinkin kun ne ovat vain kaksisoluisia. Ja kun parempi laatuisillakaan ei ole aikaisemmin onnistunut....

Vierailija
5/5 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tays siirsi aina kaksi alkiota riippumatta alkioiden laadusta. Sanoivat myös, että jos alkiot ovat heikompilaatuisia, kahden siirrosta voisi olla hyötyä eli mahdollisuudet paranisivat. Yksityisellä ilmeisesti suositaan enemmän yhden alkion siirtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän