Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni haluaa vain valvoa

Vierailija
11.03.2016 |

Lapselleni on syntynyt vauva. Pari kuukautta sitten. Alan olemaan jo huolissani. Hän miehensä kanssa yhdessä valvoo yöt. Lapsi herää kolme kertaa yössä syömään eli ihan normaalin verran. He eivät vain voi nousta yksin syöttämään lasta vaan kaikki täytyy tehdä yhdessä, joten kummankin unet kärsii. Kun vauva nukkuu, eivät he nuku silloinkaan vaan odottavat koska vauvaa herää uudelleen. Tämä on uskomatonta. Lapseni on väsynyt ja valittaa tästä usein, ja myös siitä että vauva valvottaa yöt. Vikahan oikeasti on siinä etteivät he nuku myöskään vauvan nukkuessa..

Sanoin, että lapseni voi tulla meille viikon päästä yöksi ja hän voi nukkua, kun minä herään vauvan kanssa. Lapseni suuttui, koska tahtoo itse hoitaa ja herätä. Minun pitäisi valvoa siis hänen kanssaan. Mitä tekisitte? 😩

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita selvittää, miksi ei halua/pysty nukkumaan, ja että on hyvä äiti vaikka lepääkin välillä ja antaa toisten hoitaa vauvaa, vauva ei siitä kärsi. Voiko olla synnytyksen jälkeistä masennusta? Yritä puhua järkeä, että kyllähän jossain vaiheessa nukkuakin täytyy, muutenhan sitä uupuu ihan totaalisesti. Pelkääkö tytär, että lapselle sattuu jotain, jos hetkeksi huomio herpaantuu?

Vierailija
2/4 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö tyttäresi saa unta ja kärsii unettomuudesta? Vai ei oikeasti halua nukkua, vaikka väsyttäisi, jos vaikka pelkää kätkytkuolemaa tms.? Jos jälkimmäinen, niin ihmetyttää, miten on saanut miehenkin siihen mukaan. Nukkuvatko päivällä? Jos mies on töissä, niin hänen täytyisi voida nukkua, jotta jaksaa päivällä. Kotiäiti voi nukkua huonomminkin ja ottaa päikkäreitä yhdessä vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli tuo kätkytkuoleman pelko mieleen, että jos ei pysty nukkumaan sen vuoksi. Nykyäänhän on saatavilla hyviä kätkythälyyttimiä, voi laittaa vauvan sänkyyn, monitoroi vauvan hengitystä. Auttaisiko, jos ottaisivat vauvan viereen nukkumaan, itseäni helpotti kun vauva oli ihan lähellä, sain nukuttua, vaikka alun perin olin ajatellut nukuttaa lasta pinnasängyssä. Perhepeti on oikein toteutettuna hyvä ja turvallinen vaihtoehto.

Vierailija
4/4 |
11.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksei nuku, ilmeisesti ei vain halua. Voihan taustalla olla jotain pelkoja, joista ei halua puhua. Mies on kotona tällä hetkellä, joten valvovat yhdessä. Eivät hirveästi nuku päivälläkin minun käsittääkseni.. Olen uumoillut, että olisiko masennusta muttei lapseni tätä suostu ajattelemaan. en ymmärrä miten mies tekee samoin, kun lapseni. Ehkä hän kuvittelee, että kaikki toimii niin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän