Onko koululaisella pakko olla oma huone?
Kommentit (10)
Ei ja ei. Mutta opiskelurauha on suotava.
Ei se kai mikään pakko ole, mutta lapsi alkaa kyllä arvostamaan omaa huonetta ja sen mukana tuomaa yksityisyyttä siinä kymmenen vuoden jälkeen.
Ei tietenkään ole pakko olla omaa huonetta. Jonkinlainen oma rauhallinen nurkkaus sen sijaan olisi hyvä järjestää, esim. juuri oma koulupöytä tai ainakin pöytä, jossa olisi omat laatikostot ja tilat koulukirjoille ja tarvikkeille.
Ei ole. Esim. Metri kertaa metri -kokoinen häkki keskellä olohuonetta on ihan hyvä ratkaisu myös. Päälle voi heittää jotain näköestettä muodon vuoksi, jos viitsii. Ei ole pakko.
Jokaisella koululaisella pitää olla ikioma luokkahuone, jonne ei kellään muulla ole asiaa, oma pöutökin pitää olla siellä huoneessa
Hohhoijaa, sama vitsi toistuu joka toisessa viestissä. Kiitos asiallisista vastauksista.
Ei meillä ole. tokaluokkalainen jakaa huoneen 5v. pikkuveljen kanssa. Meillä toimii tämä näin koska molemmat haluavat seuraa eivätkä tykkää olla yksin vaikka puuhailisivat jotain rauhallista, lukemista, väritystä tms. Jakavat myös lelujaan nätisti, jos toinen saa lahjaksi jotain hienoa niin toinenkin aina saa leikkiä sillä ja se on itse asiassa heidän mielestään hauskempaakin niin. Läksyt tekee keittiönpöydän ääressä, vaikka omakin kirjoituspöytä on. Varmaan jakavat huoneen vielä kun pienempikin menee kouluun, mutta huonejärjestykseen tulee varmaan muutoksia että mahtuu isompi pöytä.
Mulla oli yhteinen huone siskon kanssa pitkälle teini-ikään asti eikä siitä mitään haittaa ollut. Mutta totta kai olisin halunnut oman huoneen.
Itse jaoin huoneeni 2 vuotta nuoremman siskoni kanssa ja vaikka välillä ärsytti, jäi parhaiten mieleen lapsuudesta ja nuoruudesta ne hyvät keskustelut, mitä meillä oli iltaisin :) Ei koululainen välttämättä tarvitse omaa huonetta. Huoneessa oli yksi työpöytä ja läksyjä tehtiin joko siinä, omalla sängyllä tai keittiön pöydällä sulassa sovussa.
kyllä on, se on koululaisen oikeus